Psychopat (John Travolta) a pár jeho podpsychopatů unesou newyorskou soupravu metra, plnou cestujících. Za jejich životy chtějí 10 milionů dolarů, jinak začnou zabíjet cestující. Travolta vyjednává vysílačkou s kontrolorem, který byl právě v řídícím středisku metra - s Denzelem Washingtonem.
První cca. dvě třetiny filmu jsou převážně konverzační záležitost, pozůstávající z 80 procent z vysílačkových dialogů Washingtona a Travolty. Začne se u peněz a rukojmí, postupně se přejde k náboženství, cti a smyslu života atd., atd...
Scénář Biana Helgelanda dělá, co se dá, a režisér Tony Scott se ze všech sil snaží, aby film vypadal nadupaně a akčně, i když se v něm vlastně jenom mluví. Celkem mu to jde, ale Telefonní budka to není a oba herci, i když jsou profesionálové a hrát umějí, nepůsobí dojmem, že by se nějak extra snažili.
V poslední třetině filmu pak jde většina vybudované atmosféry do kopru, protože dojde na něco, co by mělo připomínat akční scény, a najednou dojde k mnoha náhodám najednou, což je laciné a v rozporu s tím, jak chytře film působil do té doby.
Ale díky Tonymu Scottovi, že dokázal tohle průměrné béčko povýšit na něco trochu zábavnějšího. Zdá se, že si hodně oblíbil nový trik: Promítat záběry v normální rychlosti, ale ve výrazně nižším FPS (kolem 10).
P.S: Jde o remake filmu ze 70. let s Walterem Mathauem a Robertem Shawem.
P.P.S: Název by se pravděpodobně měl číst "Únos vlaku jedna dvacet tři", protože jde o soupravu, vyjíždějící z Pelhamu v 1:23 odpoledne.
"Zdá se, že si hodně oblíbil nový trik: Promítat záběry v normální rychlosti, ale ve výrazně nižším FPS (kolem 10)."
OdpovědětVymazatEh, ono nestačí, musím už několik let v takřka každém akčnějším filmu trpět s "akčně" rozklepanou kamerou, teď ještě bude"in" blivné cukání kombinovat s nízkou framerate, aby to bylo definitivně naprosto nekoukatelné? Nedík :(
Ad. Case: A bude hur - vcera jsem byl na Stahni me do pekla (Mimochodem naprosty narez!) a poprve mi byla takrka fyzicky neprijemna hlasitost. Ne ze by byl cely film nahlas, jenom efekty; nicmene opravdu o hodne vic nez jsem doposavad v kine zazil a rozhodne za hranici snesitelnosti.
OdpovědětVymazatNevi o tom Fuxoft neco? Protoze jetli to nebyl nejaky pokus, tak to pro me osobne znamena konec kina jako takovyho. Porad jsem daval sanci filmum, ktery si to podle me zaslouzily, ale s takovouhle na ne kaslu a sjizdim FullHD ripy...
PS: Omluva - FullHD (1080) ripy vlastne moc nejsou, zatim je vetsina jenom HD (720).
OdpovědětVymazatAd anonym: bohuzel, od doby, co mi sledovani filmu v kine pusobi skutecne fyzickou bolest v usich (a synovi taktez), tak uz skoro do kina nechodim, nestoji to za to :(
OdpovědětVymazatnevim, ceho tim chteji provozovatele dosahnout ... to je opravdu naprosto vetsina populace uz skoro hlucha a je tedy potreba pripravit o sluch ten zbytek, nebo je to dane nejakou smlouvou s vyrobci filmu, kteri kvalitu chteji nahrazovat kvantitou zvukove clony? :(
já mám naštěstí jen jeden takový nepříjemný zážitek s hlasitostí, a to kdysi na "300 - Bitva u T...". Měli tehdy zvuk tak nahlas, že při "sykavkách" jsem myslel, že mi prasknou bubínky a půlku filmu jsem si držel ruce na uších. Apropo bylo to v Brněnské Olympii.
OdpovědětVymazatJinak u nás ve městě v klasickém kině (Metro 70 v Prostějově) funguje zvuk dobře. Spíš je problém, že občas zapomenou odtáhnout oponu, případně neumí založit novou pásku, takže jsou tam brutální seky, případně je rozostřený obraz...
Doporučuji nosit si do kina špunty do uší (například takové ty jednorázové). Dá se jimi šikovně regulovat hlasitost filmu.
OdpovědětVymazatMožná by stálo za to poslat do kina hygienika, tady už končí legrace.
OdpovědětVymazatJako by kolem nás nebylo už tak dost zdrojů hluku. A tenhle se dá snadno napravit.
V domažlickém kině bylo před lety instalováno nové audio - surround v provedení parodie. Hlasitost byla nastavena někam mezi "sbíječka" a "start 747" a asi čekali, že si v tom kraválu nikdo nevšimne absence proklamovaného prostorového zvuku. Doufal jsem, že to je nějaká místní rarita, ale asi není.
OdpovědětVymazat