15.12.09

Recenze: Avatar - 90%

Rok 2154, planeta měsíc Pandora. Jake Sully (Sam Worthington, Terminator Salvation) je zchromlý na obě nohy, ale dostal v tomto divokém novém světě šanci. Americká armáda (přesněji: soukromí kontraktoři) zde těží vzácný nerost, ale jeho největší ložisko je pod sídlem třímetrových ocasatých mimozemšťanů Na'vi. Za účelem jejich analýzy a vysídlení byli geneticky vytvořeni avatáři, kteří jsou dálkově ovládáni myšlenkami lidí. Jednoho z nich měl původně "pilotovat" Sullyho bratr, ale ten zemřel, a Sully ho má zastoupit, vetřít se na tři měsíce mezi Na'vi a zjistit, jak na ně. Za to dostane nové nohy.



Avatar Jamese Camerona je spíše fantasy, než sci-fi. "Jakesully" (to je jeho nové domorodé jméno) prožívá mezi pohádkovou faunou a flórou dobrodružství, která by se bez větších úprav dala zamontovat do Pána prstenů. Cameron má sice všechno poměrně logicky vědecky ošetřeno ("To nejsou kouzla, to jsou neuronová vlákna stromů!"), ale důraz je kladen spíše na jednoduchou love story s ekologicko-antikoloniálním poselstvím ve stylu Pocahontas nebo Tance s vlky, než na hardcore sci-fi. Hardcore sci-fi se sice dočkáme také (film má přes 160 minut!), ale je rozhodně v menšině. Čehož je mi trochu líto, protože detailní promyšlenost celého světa je evidentní a já bych hrozně rád měl k dispozici například uživatelský manuál těch bojových robotů (a vsadím se, že ho Cameron má někde schovaný).

Z technického hlediska je ovšem Avatar něco těžko uvěřitelného. Jak je možné, že CGI v tomto filmu vypadá o tolik lépe, než ve všech ostatních případech, kdy se filmaři snažili o realistické digitální lidi (tím myslím tebe, Zemeckisi!)? Jak je možné, že tentokrát herci mohou bez problémů úplně normálně hrát a jejich herecký projev se realisticky promítá do neexistujících postav, které nevypadají jako lidé, ale přesto podávají lidské herecké výkony? Je pravda, že se ledacos dá omluvit tím, že nikdo neví, jak se doopravdy pohybují třímetroví humanoidi na planetě se sníženou gravitací, ale drobné nedokonalosti jsou jen vzácnými výjimkami a naprostou většinu filmu zcela zapomenete na to, že 99 procent věcí na plátně před vámi v reálu nikdy neexistovalo. Úplně největší radost mám ve spojitosti s tímto filmem z toho, že za 10, nejpozději 20 let si bude moci něco podobného natočit téměř kdokoliv doma v obýváku.

3D je plně funkční, oči z něj nebolí, ale je spíše "třešničkou na dortu" a možná dám přednost 2D verzi, která bude mít lepší světlost plátna (zatím jsem ji neviděl). A navíc, všechny 3D kopie jsou u nás dabované.

Jediná věc, která mě občas vyloženě iritovala, byla hudba Jamese Hornera, která rozhodně je profesionální a dobře fungující, ale jako sběratel soundtracků jsem si neustále říkal "Ach jo, zase někdo vykrádá Hornera, a ne moc nápaditě". Je velice prvoplánovitá, "in your face", a kromě Glory Tróje vykrádá pochopitelně především Titanic:



Přes všechna ta kritická slova je nepopiratelné, že Avatar je nejen řemeslně precizní, ale i z dramatického a režijního hlediska výborně natočený film. Ale nevtáhl mě do sebe takovým způsobem, jako třeba District 9 (se kterým má Avatar ledacos společného, i když byl desetkrát dražší). Při Avataru jsem si místo dojímání několikrát říkal "No jo, vypadá to všechno úžasně, ale proč se nevykašlal na třímetrové Šmouly a nenatočil Vetřelce 5 vs. Terminátor 5 vs. MechWarrior? - do 18 nepřístupno, pochopitelně." Hmm, to byla samozřejmě řečnická otázka...

P.S: Český dabing je lepší, než jsem se obával, ale kosmický mariňák prostě nemůže mluvit česky. Bohužel, titulkované kopie jsou pouze v 2D a jen v několika málo kinech.

132 komentářů:

  1. Zdravím F. Fuku, pěkná recenze. Jak se ve filmu vypořádali s tím, že se mezi 3-metrovými šmouly najednou objeví úplně nový. Nepříjde jim to podezřelé?

    OdpovědětVymazat
  2. On se nesnazi delat, ze je jeden z nich. Maji ho za "jednoho z Nebeskych" a on si musi ziskat jejich duveru, jako to zkouseli jini pred nim.

    OdpovědětVymazat
  3. Zkousnu to, pokud jsem alergický na antikoloniální a enviromentální poselství?
    Jinak mě film svým způsobem připomíná sérii her z Oddworldu.
    Výtvarně fantastický svět, kde modří (nebo zelení) domorodci Mudokoni, žijící v souladu s přírodou se brání zlým Glukkonům, reprezentujícím dickensovský kapitalismus 19. století. Ale tam poselství nebylo v prvním plánu, takže mi to nevadilo.

    OdpovědětVymazat
  4. S tim sebevykradanim mas bohuzel pravdu, poslechla jsem OST 3x a sel na zaslouzeny odpocinek do Recycle Binu :(

    OdpovědětVymazat
  5. Pripada mi, ze ta recenze je napsana na min nez na devadesat. Je to samozrejme jenom cislo, ale extaze z toho teda zrovna neprysti...

    OdpovědětVymazat
  6. proboha, už někdo zastavte tu pražskou dabovací mafii.

    OdpovědětVymazat
  7. ja bych rekl, ze je recenze bud odflakla anebo informacne prazdna - nejak jsem se malo noveho dozvedel

    OdpovědětVymazat
  8. jaký je důvod toho, že je film ve 3D jen dabovaný?
    dá se to nějak rozumně vysvětlit?

    OdpovědětVymazat
  9. Páč technologie na dělání titulků do 3D filmů je drahá tak se jim vyplatí spíš to přadabovat něž dělat titulky

    OdpovědětVymazat
  10. A jaky je tedy ten dabing? Tj. mám jít na verzi ve 3D nebo 2D?

    OdpovědětVymazat
  11. Stepan: Ofiko to zduvodnuji tak, ze clovek pri sledovani 3D musi zaostrovat na 2D titulky, coz nemusi byt prijemne. Zni to celkem logicky.

    OdpovědětVymazat
  12. Štěpán: A jaktože taková hovadina jako Krvavý Valentýn ve 3D byl? Pro tohle není omluva, prostě podraz od distributora na všechny filmové fanoušky. Tady tu dabovanou šaškárnu, ať si strčí az klobouk.

    OdpovědětVymazat
  13. Franto, to video je super. Mimochodem, máš hudební sluch (pokud tedy na něco jako "hudební sluch" věříš)?

    OdpovědětVymazat
  14. Jake Sully je "zchromlý na obě nohy"? Úplně by stačilo říct, že je chromý, ale když lpíte na těch nohách, tak spíš "zchromil si obě nohy" nebo "má obě nohy chromé/zchromlé".
    Sorry, ale že jste ten překladatel...:)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Franto. Jak se to 3D sleduje, kdyz mam brejle? To dostanu nejakej klip na obroucky? Nikde toto info nemuzu najit, tak snad mi pomuzes :) Dik

    OdpovědětVymazat
  16. Hmm, "Dances with Smurfs" asi nejdriv vyzkousim ve 3D. Kdyby ten pribeh byla moc velka romanticka odrhovacka, at z toho mam aspon ten 3D zazitek. Dabing budu muset nejak prekousnout.

    OdpovědětVymazat
  17. Na to, ze Avatar je asi nejocekavanejsi film roku a zrejme bude jednim z nejvetsich svetovych blockusteru mne ta recenze taky pripada takova jakoby odbyta.

    Mozna je to od FF poza, jako ze je nad veci.(hec a nebudu se tim moc zabejvat a nebudu!)

    OdpovědětVymazat
  18. Anonym 23:36: Mam relativni hudebni sluch, tj. zahraju melodii podle sluchu, ale nepoznam toninu.

    OdpovědětVymazat
  19. taky me ta recenze prijde takova malo informativni, muze nekdo odpovedet na nasledujici:
    jak moc velka je ta eko propaganda?
    ma to skoro 3 hodky, neni to nuda? nebo kolik je tam vaty?
    jak moc je to akcni? jak moc je to lovestory?
    jsou akcni sceny povedene?

    OdpovědětVymazat
  20. ad 0:16 - normálně si dáš polarizační brýle přes dioptrické brýle. Jsou dost velké a je to v pohodě, po chvíli to nevnímáš. Jako v IMAXu a všude jinde.
    ad 23:48 - "zchromlý na obě nohy" je zcela v pořádku česky. Ale opravdu se začínám setkávat s tím, že se děcka podivují nad zcela českými větami a přijdou jim nesprávné. Na druhé straně běžně používají zcela nečeské tvary typu "přijdu tam dýl, cena je dražší, viděl skrz okno.." a to jim naopak přijde správné a normální.

    OdpovědětVymazat
  21. Bohuzel mam pocit ze i tihle reziseri mohykani (kdysi davno pro nas modla), rezignovali na pribeh (takovej co jeste nebyl natocen) a soustredi se je na triky,visualni stranku a WOW propagaci.
    Vzdyt to ze nejaka civilizace/narod/korporace chce nejake nerostne bohatstvi a jde pres mrtvoly aby je dostala, zaroven se tam objevi nejaky zbeh z jejich tabora ktery prevazi misky vah (a mezitim je plno moralistniho placani), to je preci tak strasne proflaknute filmove klise, ze na tenhle film i kdyz je vyborne remeslne udelany se da jit jen na cumendu kvuli trikum a to mi prijde na 3 hodinovej film trochu malo.
    Je ten dabing opravdu tak strasnej jako je v traileru ???

    OdpovědětVymazat
  22. osmera: Ne, dabing ve filmu je lepsi nz v traileru.

    OdpovědětVymazat
  23. Ad "přijdu tam dýl" - tohle je naprosto běžný, nespisovný tvar, který tahá za uši především moraváky.

    Mně přijde naprosto přirozený a setkávám se s ním od dětství (prožitém v 80. letech ve východočeském kraji).

    OdpovědětVymazat
  24. Ad přijdu dýl: jsem rodilý Pražák ale nesnáším to taky a slyším to tak v posledních pár letech hlavně od mladých...

    Ad Avatar: pořádná recenze mi taky schází. Mám o tom filmu značný pochybnosti, jelikož Titanic se mi vůbec nelíbil (naprostej kýč) a nejsem zelenej fanatik. :) bojím se, že tohle bude taky dost hloupej film, jelikož Cameron říká, že má působit hlavně na city. :))

    OdpovědětVymazat
  25. Pražská dabingová mafie pobavila. Asi se roztrhám na malinkatý kousíčky, až jednou uslyším "zkama přiletěli(sic!) tyy lodi?". Jinak se bojím zeleného vymývání taky poměrně dost, ale zase po takových ódách na zpracování se na to nedá čekat u DVD přehrávače...

    OdpovědětVymazat
  26. Anonymní 16.12. 11:24 -
    Taky mi na frázi přídu dýl nepřijde nic nenormálního jestli to nebude v obou případech dětstvím v 80.letech ve VČ kraji :)

    OdpovědětVymazat
  27. Taktéž dětství ve VČ kraji po celá 80. léta a taktéž nemám s "přijdu dýl" absolutně žádný problém. Tak to už jsme 3:-)

    OdpovědětVymazat
  28. A přitom je to doslova vzato naprosto nesmyslný to "přijdu dýl" ;)

    OdpovědětVymazat
  29. Tak to asi nemáte problém ani s "to je kluk Novákojc" či "jdeme na raci." Což je stejná hrůza jako "přidu dýl" (kde trpí jak jazyk, tak logika).

    OdpovědětVymazat
  30. zda se tedy, ze detstvi ve VC kraji je signalem pro horsi vnimani ceskeho jazyka :) ... nejhorsi jsou na tom ovsem ti z Litomysle ... cit pro jazyk zadny :(

    Ad Avatar: ale tak zas, zelena vymejvarna se prezit da, romantika nakonec asi taky. ze je to klise, to je ovsem otrava ... taky bych byl radsi, kdyby se vetsina filmu zmohla na puvodni a neotrely scenar, ale co se da delat, sam si je psat nebudu :)

    OdpovědětVymazat
  31. Jako že do kina moc nechodím, tak na tohle bych sel, ovsem nikdy ne na dabovanou kopii, to by se o me pokousely mrakoty.
    Odkdy je vymejvarna, kdyz se rika pravda? Tuhle planetu plundrujeme nevidanym zpusobem a chovali bychom se tak i jinde. Je to prirozeny biologicky imperativ. "Stesti" pro ostatni zivocichy na Zemi je, ze si to priroda jiz brzy a jak je jejim zvykem taky velmi drsne zreguluje.
    Jinak je to ale klise jako prase to je bez diskuse a agitace tohoto typu ma jen omezeny efekt a se 7 000 000 000 lidí je uz stejne na agitace pozde.

    OdpovědětVymazat
  32. Ekologická vymejvárna, nebo jak to tady nazýváte, mi nevadí.

    Ale všechny tyhlencty humanoidní mimozemšťany bych zakázal.

    OdpovědětVymazat
  33. rikat "pravdu" je hezke ... ale kdyz vono vsichni radi rikaji, ze tu pravdu maji zrovna voni :) zadny fakt o tom, kam lidstvo speje neexistuje ... stejne jako to nevedeli "vedci" Rudolfa II. tak to nevedi ani ti dnesni. To neni nic proti vedcum, to je proste fakt. budoucnost se predvidat neda, da se na to leda hrat ... kdo by si v roce 1900 predstavil, ze svet cekaji behem 50ti let 2 vopravdu hnusne velke valky? malokdo. a kdo si dnes predstavi co bude v roce 2060? opet malokdo ... ale kazdy rad rika, ze pravdu zna

    humanoidno mimozemstane mi nevadi ... ale nemeli by vypadat jako z detske knizky :)

    OdpovědětVymazat
  34. "Přijdu dýl" asi opravdu pochází z VČ, jak jsem vysledoval na mých spolužácích na VŠ kolejích, kde se sešel vzorek obyvatelstva z celé republiky. Další hrůza je "nechá se to udělat" místo "dá se to udělat" (opět zřejmě VČ) a snad vůbec nejhorší "Honzovo dům" místo "Honzův dům". Brrrr! (a ano, jsem Moravák :)
    - Arccos -

    OdpovědětVymazat
  35. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  36. prijdu dyl je desivost nejvetsi. A to jsem prosim ta mladsi generace, ktere by to melo byt prirozene, jak tu nekdo napsal.....

    OdpovědětVymazat
  37. Myslim, ze tento film by se mel vnimat ciste vizualne a konec, coz je u Camerona stejne bezne. Kyc, pitoma love story, blablabla...tech je...
    Malokdo jiny nam ale opakovane dokaze poskytnout takovou PASTVU PRO OCI, vzdy technicky nadcasovou, nez Cameron.
    A na jeho kyc se vzdy podivam radeji nez na Spielberguv!

    OdpovědětVymazat
  38. Ad Anon: "Odkdy je vymejvarna, kdyz se rika pravda?"

    Pravda jako jak rika Al Gore, ze do 5-7 let roztaji ledovce na Arktide a nebo jak se psalo pred triceti lety, ze dneska bude na Zemi globalni doba ledova?!

    OdpovědětVymazat
  39. Martina

    Divím se, že tu ještě nikdo nepoznamenal, že začínat jakoukoliv řeč slovem "takže" se nemá, protože to působí nervózně a neumětelsky :)
    Ekologie je obor, který momentálně pořádně vynáší. Nejspíš v tomhle odvětví bude pár lidí, kteří chtějí zachránit svět, ale většina si spíš bude chtít namastit kapsu a proto musí vykazovat nějakou práci, čímž vzniká bezpočet ekologických teorií. Jestli je dobré jim věřit nebo ne, to pousďte sami. Dost mi vadí, když lidi kupujou ramu, protože v reklamě říkali, že je zdravá a tohle je úplně ten samý princip. Neříkám, že je špatné kupovat ramu, ale říkám, že je hloupost věřit těm, kteří mi chtějí něco prodat.

    OdpovědětVymazat
  40. Martina

    Divím se, že tu ještě nikdo nepoznamenal, že začínat jakoukoliv řeč slovem "takže" se nemá, protože to působí nervózně a neumětelsky :)
    Ekologie je obor, který momentálně pořádně vynáší. Nejspíš v tomhle odvětví bude pár lidí, kteří chtějí zachránit svět, ale většina si spíš bude chtít namastit kapsu a proto musí vykazovat nějakou práci, čímž vzniká bezpočet ekologických teorií. Jestli je dobré jim věřit nebo ne, to pousďte sami. Dost mi vadí, když lidi kupujou ramu, protože v reklamě říkali, že je zdravá a tohle je úplně ten samý princip. Neříkám, že je špatné kupovat ramu, ale říkám, že je hloupost věřit těm, kteří mi chtějí něco prodat.

    OdpovědětVymazat
  41. Martina

    Divím se, že tu ještě nikdo nepoznamenal, že začínat jakoukoliv řeč slovem "takže" se nemá, protože to působí nervózně a neumětelsky :)
    Ekologie je obor, který momentálně pořádně vynáší. Nejspíš v tomhle odvětví bude pár lidí, kteří chtějí zachránit svět, ale většina si spíš bude chtít namastit kapsu a proto musí vykazovat nějakou práci, čímž vzniká bezpočet ekologických teorií. Jestli je dobré jim věřit nebo ne, to pousďte sami. Dost mi vadí, když lidi kupujou ramu, protože v reklamě říkali, že je zdravá a tohle je úplně ten samý princip. Neříkám, že je špatné kupovat ramu, ale říkám, že je hloupost věřit těm, kteří mi chtějí něco prodat.

    OdpovědětVymazat
  42. Avatár podle vzoru volejbál, případně listopád. Brrr :(

    OdpovědětVymazat
  43. Ad Hovnanian:

    Nic takového neříká.
    Aspoň si zjistěte, co kdo vlastně tvrdí, než prohlásíte, že nemá pravdu.

    V 70. letech skutečně vyšlo několik peer-reviewed studií, které předvídaly globální ochlazení v důsledku nárůstu množství zastiňujících prachových částic z průmyslové činnosti v atmosféře. Ale v porovnání se studiemi, které v 70. letech předvídaly globální oteplení, jich byla asi desetina. Takže skutečně nešlo o to, že by vědecká komunita jako celek předvídala ochlazení a pak si to celé en bloc rozmyslela a otočila o 180°. (To, jak se k celé záležitosti tehdy postavil normální tisk, je samozřejmě úplně jiná věc.) Jakmile byla k dispozici přesnější data (už v 80. letech, dávno před Alem Gorem), bylo jasné, která hypotéza je pravděpodobnější.

    OdpovědětVymazat
  44. Martina

    Františku, prosím o smazání dvou z mých tří komentářů, nějak mi to blblo, tak ať to zbytečně nezabírá místo

    OdpovědětVymazat
  45. Hovnanian:
    Myslíš, že to roztátí přide dýl?
    Gloster:
    To že někdo křičí Bude Konec Světa je dostatečná informace abych věděl, že se mi snaží něco prodat, není třeba podrobně studovat co to vlastně plácá.

    OdpovědětVymazat
  46. Co to znamená přijdu dýl? To jako avizuje nějaký dlouhý příchod.

    OdpovědětVymazat
  47. prosím glostera o třímetrový příspěvek na téma globální oteplování. děkuji.

    OdpovědětVymazat
  48. Ad "Příjdu dýl, vlak přijel o 10 minut dýl": Jsem z Moravy a tak jsem se s těmito výrazy taktéž setkal až na vysoké škole. Každý rozumný člověk, který se dokáže přemýšlet, lehce přijde na to, že toto spojení je spojením hovorovým a nesmyslným. Podívejte se na pravděpodobnou etymologii toho výrazu. Dýl -> pochází z déle, něco je delší. Zde je však v zástupné roli za slovo Později -> které odkazuje na časovou souslednost nikoli na rozměr.

    Ad Globální oteplování/ochlazováni : Tyto studie, týkající se předpovědi ochlazení na základě predikce vývoje množství prachových částic, opravdu existovali. Počítali však s dlouhodobým trendem, který se nepotvrdil. To ovšem nesnižuje hodnotu oné myšlenky. Důkazem toho mohou být vysoké korelační hodnoty mezi poklesem průměrné roční teploty a výbuchy sopek.

    Ad Avatar: Ještě jsem neviděl chystám se v sobotu. :)

    OdpovědětVymazat
  49. Jsem z JČ a studuji ve Zlíně a na Moravě máte taky pěkných pár zcela nesmyslných špeků. To bysme si vyčítali donekonečna.

    OdpovědětVymazat
  50. Zvláštní, že to tady ještě nikdo nezmínil. "Přijdu dlouho" místo "později" je součást také plzeňského nářečí. Podobně jako "tuten" nebo "copa."

    (A proč že to vlastně rozebíráme u Avatara?)

    OdpovědětVymazat
  51. Ad Zázvorek:
    To je fakt, třeba Češi mají "mělký" talíř. Cha chá, tomu se směju pokaždé pět minut, když to slyším :-)

    OdpovědětVymazat
  52. Kdyz uz nekdo tepe do ciziho vyjadrovani, nemel by pri tom delat hrubky. Takze studie existovalY. ;-)

    OdpovědětVymazat
  53. Tak jsem viděl a jsem nadšený.

    Ekologického poselství je tam asi tolik, jako je v Terminátorech filosofování o sebedestruktivní povaze lidí, v Titaniku komentář k roli žen a třídnímu rozdělování ve společnosti dvacátých let minulého století nebo ztrátě lidskosti na úkor hamižnosti ve Vetřelcích. Tj. je ho tam dost, ale můžete ho v klidu ignorovat a film si užít i tak.

    Příběh je tím, co si spousta diváků představuje pod pojmem "kýč", zápletka, motivace postav a struktura děje jsou "klasické", jakoby mnohokrát viděné ve filmech z minulých let a desetiletí, ničím nezaskočí a je očekávatelný, stejně jako u Titaniku. Vůbec struktura děje mi dost připomínala Titanik - první půlku je nám představován fikční svět filmu do takové hloubky, aby jeho destrukce v druhé půlce diváka správně bolela a dojímala, a tyto půlky jsou uprostřed rozděleny srdcervoucí souloží:-)
    Toto je ale naprosto v pořádku a nikdo s tím nemůže mít problém (sám Cameron dávno před uvedením prohlásil, že to bude "takový normální film" a z hlediska vyprávění měl bezvýhradně pravdu).

    Technologická stránka je opravdu dokonalá, od prvních sekund jsem vnímal cgi mimozemšťany ne jako hezký trik, ale jako uvěřitelné charaktery.

    Jediný problém, který s filmem mám, spočívá v tom, že měl být nejmíň o hodinu delší a jakékoliv vystříhávání mikroscének z určitě geniálně vymyšleného scénáře vede k průšvihu. Je málo vysvětelno, jak je Pandora velká, kolik má klanů původních obyvatel a jaké jsou rozdíly a vzájemné vztahy mezi nimi. Také motivace postav sestřihem dostala zabrat - samotná love story není dost jemně budovaná, existuje tak nějak samozřejmě a málo uvěřitelně na to, aby ždímala tak kulervoucí emoce, jak určitě původně měla. Takle je toho zkrouhnuto dost a nejvíc mě to mrzí u dvou hlavních záporáků, ze kterých se tak staly karikatury na jedno použití. Srovnávám s Titanikem, který v tomto ohledu neměl chybu a například právě hlavní padouch a jeho poskok byly lahůdkové charaktery, které šlo s vyjímkou posunutých hodnot obdivovat pro jejich schopnost jednat ve svůj prospěch.

    Nejlepší mi přišly magické momenty objevování krás Pandory, vtáhly mě do sebe i ve 2D jako na plátně asi nikdy předtím - mnohokrát jsem si vybavil videohry jako Oddworld, Heart of Darkness nebo Half-Life 2: Episode Two.

    Dabingu jsem se bál, ale je povedený a úžasně citlivě namíchaný - dialogy v jazyce Navi a všemožné hekání nebo pláč zůstaly z původní verze, díky čemuž se nekoná katastrofa typu elfí řeč v Pánovi Prstenů. K tomu si můžeme my filmoví diváci gratulovat a o to víc si užívat vizuální orgie.

    Celkový dojem je za 90, po Pirani 2 je to první Cameronův film, který mi nepřipadá dokonalý, ale snad to spraví režísérský sestřih na Blu-Rayi.

    OdpovědětVymazat
  54. Ad anon 14:48
    Když řeknete, že se globálního oteplování není třeba bát, protože nás před ním ochrání Bůh, jdu do toho.

    (Nejhorší na tom je, že... http://www.youtube.com/watch?v=_7h08RDYA5E )

    OdpovědětVymazat
  55. Gloster:

    Ale rika to Al Gore, zrovna tak jako plno jinych pitomosti, nesmyslu a polopravd, viz

    http://article.nationalreview.com/?q=YmFiZDAyMWFhMGIxNTgwNGIyMjVkZjQ4OGFiZjFlNjc=

    protoze z nej zanedlouho pres tohle bude miliardar, zrovna jako Soros si ty miliardy jeste znasobi. At si kazdy vydela, proti tomu nemam nic, ale podfukem to byt nemelo.

    Gore je pokrytec nejvetsiho razeni. Vsem kaze setreni a sam ve svem "domecku" v Tennessee o 20 mistnostech plati rocne za elektriku $30 000, protoze napr. v roce 2006 spotreboval 221 000 (!) kWh.
    Odkaz:

    http://abclocal.go.com/ktrk/story?section=news/national_world&id=5072659

    A tohle hovado vsem kaze a lide (nastesti ne vsichni) mu to zerou, jak vidno vcetne Vas.

    Pro vsechny skeptiky tohoto HOAXU a mozna i pro Vas Glostere, na tomto vebu je asi 500 odkazu, ktere se na FAKTA GLOBALNIHO OTEPLOVANI VINOU CLOVEKA divaji z druhe strany:

    http://www.schnittshow.com/pages/globalwarming.html

    OdpovědětVymazat
  56. "Anonymní řekl(a)...
    Hovnanian:
    Myslíš, že to roztátí přide dýl?"
    Asi joooo :))) Jsme ted meli mrznout, tak co.

    Pozdrav Martine a vsem soudnym lidem vcetne presidenta Klause, i kdyz to uz jsme opravdu trochu OT. Ale debata je debata, vrhneme kostky a at padnou kam padnou...

    OdpovědětVymazat
  57. newt17:
    diky za info

    OdpovědětVymazat
  58. Tak nevím. Jsem 73 ročník, žijící tri čtrvtiny života na Vysočina a čtvrtinu na Šumavě a výrazy "přijdu dýl" a "nechá se to udělat" mi přijdou naprosto normální, odjakživa v mém okolí používané a každý jim naprosto normálně rozumí aniž by se nad tím pozastavoval. To by mě nikdy nenapadlo, že tyhle věty by někomu někdy mohly přijít divný. Ale je pravdou, že z češtiny jsem odjakživa propadal. :))) Ale "Honzovo dum", "kluk Novákojc" či "jdeme na raci" bych zase nikdy neřekl.

    Axl

    OdpovědětVymazat
  59. Martina

    Zajímavé je, že "nechá se to udělat" byste třeba v brněnském hantecu nenašli, přestože je tak výrazně ovlivněný němčinou.

    OdpovědětVymazat
  60. "Iain Murray is a senior fellow at the Competitive Enterprise Institute."
    Co jste to říkal o lidech, kteří se vám snaží něco prodat?
    THUMBS UP

    Můžeme si do nekonečna citovat seznamy, které se budou vzájemně vyvracet a vůbec ničeho tím nedosáhneme. Jen poznamenám, že otázka, zda je Al Gore pokrytec nebo se snaží na celé záležitosti vydělat, nemá na fyziku a klimatologii vůbec žádný vliv. Mohl by mít sebelepší úmysly a totálně se mýlit nebo být cynický podvodník a přesto mít pravdu.

    Mě spíš zajímá, co tvrdí MIT, WMO, NASA a čínská, ruská, americká a britská akademie věd.

    OdpovědětVymazat
  61. Nemohu se zbavit dojmu, že je to zas jen další technologické demo, které nadchne vším, jen ne dějem, či hloubkou postav ... PS: eko poselství mě přímo iritovalo.

    OdpovědětVymazat
  62. "hloubkou postav" - tim prave nadchne ;)

    OdpovědětVymazat
  63. Mají 3 metroví šmoulové větší ptáky než 2 metroví mariňáci?

    OdpovědětVymazat
  64. To video od FF o opakující se Hornerově hudbě mi připomnělo tuhle scénku z pořadu Billa Baileyho:
    http://www.youtube.com/watch?v=bto9CQ-91pU
    Takže Hornerův hudební motiv upozorňující na blížící se nebezpečí se drží klasické formy :-)

    OdpovědětVymazat
  65. pane Fuka u filmu V hlavní roli já, jste poukázal na to, že je to vpodstatě natažená 3 min. scénka Monthy Pythonu (podobnost je jasná, i když si myslím že film je určitě lapší než scénka a to mám MP rád). U této recenze mi nějak chybí jednoznačné odsouzení příběhu, protože ten je několikanásobně ročně zrecikován. Takže na jedné straně stojí 1 scénka a na druhé straně 100 dějově podobných filmů. V hodnocení se to ale projevilo naopak. Nerozumím.

    OdpovědětVymazat
  66. Rozdil je v tom, ze film V HLAVNI ROLI JA mel o dost horsi CGI.

    OdpovědětVymazat
  67. Znamená to, že stavíte vizuál nad příběh? Co byste udělal ve filmu V hlavní roli já v CGI?

    OdpovědětVymazat
  68. Velikou chobotnici se trema hlavama.

    OdpovědětVymazat
  69. aha, no tak to mi stačí :)

    OdpovědětVymazat
  70. Tuším, že v případě Pandory se nejednalo o planetu, ale o tzv. měsíc planety, protože bylo několikrát docela jasně vidět, že Pandora obíhá kolem planety. Detail, ale pro film celkem podstatný, imho.

    OdpovědětVymazat
  71. Pravda, je to skutecne mesic, obihajici kolem plynoveho obra.

    OdpovědětVymazat
  72. Nebyl jsem filmem tak uplne "blown away", jak jsem ocekaval, i kdyz narez to byl. Chapu nyni FF, proc ta recenze byla jakoby "odbyta"; ona nebyla, ale myslim, ze asi mel stejny pocit jako ja a tim je to -elespon pro mne - vysvetleno.

    Podobnost domorodcu s indiany prilis polopaticka (zejmena zvukove, ty bojove a oslavne pokriky) a kdyz zacal mluvit Wes Studi, tak jsem v duchu ricel a razem jsem si pripadal, ze koukam na film Posledni Mohykan.

    Dabing znam jen z traileru. Neni
    to hrozne, ale vsichni zni stejne a mluvi neprirozenym, septave
    priskrcenym hlasem s jakymsi nalehavym tonem.

    Na youtube nad timto dabingem plno lidi orgasmuje a neustale se utvrzuji o tom, jak je ten nas dabing nejlepsi na svete. Jezisi
    kdy uz odrosteme tomu mytu, ze "Filipovsky byl lepsi nez sam Funes"!

    Staci podivat se treba na tohle

    http://www.youtube.com/watch?v=2a0t0sAa8vY&feature=related

    a hned musi byt jasne, ze nas dabing neni o nic lepsi, genialnejsi a dokonalejsi nez dabing ve vetsine statu sveta.

    OdpovědětVymazat
  73. Nevím, koho může štvát eko poselství. To, že se naše planeta řítí do pekel je jasný i nepsychopatickejm příznivcům toho šílence, co "hrál" v Máji a nikdo nás nespasí. Považuju to za dobrej protiklad filmům od dementa Baye, kterej ve filmech výbuchama různejch předmětů spálí tolik zplodin a životního prostředí, že by možná stálo za to je zakázat :) Měl by si najmout dobrýho šéfa efektů. ;)

    OdpovědětVymazat
  74. Jméno James Horner jsem zaznamenal ve chvíli, kdy jsem koukal na Titanic a říkal si, ta hudba mi připomíná Apollo 13, musím se podívat, jestli to neskládal stejný člověk. Aha, oboje nějaký James Horner. :-) Netvrdím ale, že mi to nějak zvlášť vadí. Soundtrack k A13 byl první, který jsem si kdy pořídil.

    OdpovědětVymazat
  75. Ad anonym 16.12. 9:31
    Pořád si stojím za tím, že "zchromlý na obě nohy" je blbost. Buď je "zchromlý", nebo "chromý na obě nohy". Samozřejmě jestli dodáte příklad z nějakého důvěryhodného zdroje, ráda se poučím.
    Zatím jen můžu konstatovat, že žehrání nad jazykovou úrovní mladší generace není nic nového pod sluncem. Je to spíš důkazem toho, že se jazyk vyvíjí, než že by třeba v 70. letech mluvili všichni jako kniha.

    OdpovědětVymazat
  76. Jakub

    Pandora je planeta, nikoliv měsíc. Může se to zdát proti vší logice, ale pokud si tento svět tvůrci vymysleli nadevší logiku, pak bychom měli zůstat u toho.

    Btw. Přišlo Vám také, že některá zvířata na Pandoře vydávala stejné (pa)zvuky jako dinosauři ve Spielbergově Jurském parku? Je to záměr a jaká si pocta? I když nechápu proč.

    OdpovědětVymazat
  77. Jakub: Pandora je mesic, nikoliv planeta. Jednak je to logicke a jednak to tvrdi oficialni stranky filmu.

    A to s temi zvuky neni zadna pocta, ale pouhy logicky nasledek toho, ze ruzne hlasivky ruznych velikych potvor zneji vicemene podobne.

    OdpovědětVymazat
  78. Tak nevím, ale asi jsem byl na jiném filmu. 90% bych mu nedal určitě. Co se příběhu týče, tak ten byl tak blboučkej, až mi občas bylo trapně. Vizuální stylizace Pandory byla úžasná (jak to všechno svítilo, příroda atd.), ale to 3D mi občas přišlo spíše na škodu. Ono totiž neočekávejte skutečný 3D zážitek, skutečně plně 3D prostředí tam bylo asi tak 2x, jinak je to spíše 2D film s mořem 3D efektů. A často to působí spíše jako jedna 2D placka (Sigourney Weaver) trochu předsazená před jinou 2D plackou (třeba Sam Worthington), která je trochu předsazena před zbytkem obrazu. A zakulacené počítačové 3D displaye vystupující z 2D plochy to už je vůbec děs. Nicméně přímo na Pandoře (tam, kde nejsou vůbec žádní živí herci a vše je asi renderované) to působí mnohem lépe, a jakési červenavé jiskřičky padající z oblohy či létající 3D semínka byly prostě úžasné. Dohromady mě ale to 3D řešení přišlo poněkud nerovnoměrné. Jo, mohl by mi někdo říci, když má Cameron všechno tak promyšlené, proč má veškerá fauna 6 končetin a 4 oči a 2 ty "USB porty do přírody", zatímco Šmoulové samotní mají 2 oči, 4 končetiny a port jen jeden? A vůbec, proč by se Šmoulové měli líbat?

    OdpovědětVymazat
  79. Snad se nebude FF zlobit, že sem dám odkaz i na svojí recku, je trochu obsáhlejší.

    A neřeší se v ní spisovnost jazyka jako ve zdejších komentech :-)

    Avatar

    OdpovědětVymazat
  80. Anonyme... anatomii Na´vi nemá vůbec smysl řešit. Cameron nemá promyšlené nic. Respektive má, ale jenom vizuálně.
    Pořád se drží toho co zná ze Země. (I jak zmínili v odvážných palcích- Na´vi nejsou savci a přitom jejich ženský mají kozy, aby se divákům líbily) A například nejenom že se líbají, ale používají celou škálu lidských gest.
    Já jsem to vnímal jako bajku, to se jinak nedá.
    Aby ten svět byl opravdu promyšlenej, musel by Cameron zaplatit team 10 biologů, ti by dali dohromady svých 30 názorů a z těch by se něco upletlo. Ale ve výsledku by to stejně nikdo nedocenil, tak co už...

    OdpovědětVymazat
  81. "ruzne hlasivky ruznych velikych potvor zneji vicemene podobne"
    Souhlas, muj muz a muj tchan maji skoro nachlup stejne hlasy.

    OdpovědětVymazat
  82. Co tu řešíte biologii? Teda respektive xenobiologii? :-) Žádný sci-fi film se nikdy ani zdaleka vážně nezabýval nějakým vědeckým modelem mimozemšťanů. Jednak by to byla ukrutná nuda, jednak o tom nikdo nic neví. Pokud chcete trochu intelektuálně náročnější sci-fi, tak sáhněte po nějaké knize. Doporučuju Bruce Sterlinga. Iaina Bankse, Stephena Baxtera. C.J. Cherryh umi taky uplně ne-lidské mimozemšťany. Pro filmový zážitek doporučuju shlédnout Solaris- tam uvidíte skutečně mimozemskou inteligenci v akci- 1. nepochopíte vůbec nic 2. usnete nudou ( teda alespoň mně se to povedlo). Nebo se začtěte do posledního čísla Nature a zjistíte, že vaše I.Q. nestačí ani na pozemskou biologii. (Přispěvatelům- biologům s impaktovanými články ve vědeckých periodicích se tímto omlouvám) :-)

    OdpovědětVymazat
  83. teda chtěl jsem napsat s články v impaktovaných vědeckých periodicích

    OdpovědětVymazat
  84. Kde berete jistotu, že Pandora je přirozeně vzniklé prostředí? Mně celá ta planeta přišla jako takový pěkný pokus o vytvoření přírodního ráje nějaké supercivilizace. Takže šmoulové můžou být potomci superbytostí, co stvořili Pandoru jako svůj zasloužený odpočinek/ experiment.Čerstvý vzduch, pěkná panoramata, Nesmrtelnost , USB porty s kompatibilni florou a faunou ! Co chtít víc ??? :-)

    OdpovědětVymazat
  85. Anon 20. prosince 2009 16:24

    Zadna "veskera fauna" 6 koncetin nema, to maji "kone", ale uz napriklad ne "dinosauri zraloci kladivouni".
    Jinak mne se naopak displeje pocitacu v 3D libily a uplne jsem zral ty pruhledny notebooky, ktery prenaseli sem tam.
    Proc by se Navi meli libat atd. je o tom, ze to reziser musi navzdory vsem potencionalnim vedecko/biologicko teoriim/nesrovnalostem ucinit poutave pro divaka.
    Tobe by se snad libilo, kdybys vic jak dve hodiny koukal na film, kde Navi vypadaji dejme tomu jako vetev nebo halda kompostu?!

    OdpovědětVymazat
  86. byl jsem na tom včera a jsem spokojený. naprosto, dokonce jsem byl nadšený, protože jsem to nečekal tak dobré. smysl má podle mě jedině verze 3D, vtáhne vás to dovnitř mnohem víc, asi jako hodně dobrá počítačová hra, od který se nemůžete odlepit. Dabing je v pohodě (až na Normana s hlasem 13ti letého chlapce), hlavní záporák má občas běžné, ale perfektně podané hlášky, které pobaví. Titulky by mi to v tomto případě hodně kazily, odtrhávaly by mě od podívané (a vše v orig. nepoberu).
    Dějem, promyšleností bio a jakýchkoliv dalších aspektů se nemá cenu zabývat. Je to téměř dokonalá pohádka, s klasickým ale neotravným příběhem vizuálně zpracovaná tak, že bych na to vydržel koukat klidně 5 hodin.
    Ekologický nádech mě vůbec neotravoval, naopak, bez něj by to byl ještě obyčejnější příběh.
    za mě téměř 100%tní komerční zážitek, který si rád zopakuju.

    OdpovědětVymazat
  87. Tez jsem videl vcera a zde me postrehy:
    - jednoduchy pribeh .. je to pohadka asi jako Paty element, nesnazi se to tvarit jinak (viz loveni dejove vyznamneho draka - odbyto jen komentarem, proste divak vi, ze to musi nastat a ze to je jen platno pro obraz)
    - zelena propaganda .. tak leda pro T. Spacilovou a ji podobne, kteri nepobrali, ze v dnesnim globalizovanem svete se "oni vykoristovani hodni" rovna "my zli vykoristujici", ne, je to proste pohadka
    - dabing/preklad .. jde to, preklad neni cenzurovany, nastesti nedabovali rec domorodcu
    - ty "vedecke argumenty" vyse .. o to tam vubec nejde
    rekl bych, ze se chtel Cameron vyradit s temi moznostmi, co mel, tak tomu vizualnu podridil vse, vse krom vizualna (pribeh, postavy, vztahy) je ztlumeno, nebo jen hrube otesano

    OdpovědětVymazat
  88. Dabing? To je jako by mi někdo otevřeně říkal, že kultura v Čechách umřela. Ne, někdo ji zavraždil.

    Titulky jsou drahý, ok, ale to neznamená, že znehodnotím naprosto úžasnej film, nebo ano?

    Proč v Čechách nedávají Avatara, ale pouze jeho nepovedenou parodii?

    OdpovědětVymazat
  89. 19.12.2009 - 17:00 / CineStar Ostrava - 3D, dabing:

    Nebudu se tady dlouze rozepisovat o filmu... těch recenzí na něj je všude většina. Spíš napíšu svůj názor právě na TEN NÁZOR té většiny: Mnoho z Vás psalo, že je to novodobá Pocahontas nebo Tanec s vlky, že děj se dá předvídat, hudba je "naklonovaná" ze všech ostatních blockbusterů, ...atd.! Lidi, řekněte mi, co ještě více v dnešní době chcete?! Podle Vašich některých názorů by Vás asi uspokojila jen helma na hlavě a v ní film v podobě virtuální reality, kde hlavní postava by jste byli Vy a děj by se odehrával podle toho, jak byste ho sami svou vůli a jednáním měnili. Nechápu, jak někteří z Vás tady můžou na jednu stranu psát, že děj je předvídatelný a poskládaný z ostatních velkofilmů a na druhou stranu mají mezi oblíbenými dalších XY filmů & seriálů, které jsou jen remake-y ČB-filmů z minulosti a večer si navíc pustí VkVéčka, Ulici nebo Ordinaci, kde se na to nekoukáte půl roku a stejně během jednoho dílu zjistíte, co se v předchozích událo - kdo se s kým vyspal nebo pohádal... Ozvučení to samé: Nadáváte na podobnost nějakých tónů s jinými filmy, pan autor článku to dokonce KRÁSNĚ předvedl na klavír (sice blbě, ale to nevadí), ale v zápětí po cestě domů si pustíte v autorádio, kde hrají Vaši oblíbenou Vánoční pecku třeba od Shaun-a Baker-a Could you Would you Should you, nebo Ewu Farnou a její "Měl's mě vůbec rád", která vznikla v originále už cca před 15lety v Mexico... ( http://www.youtube.com/watch?v=qRUE-lO8C6g ). Lidi, přece dnešní celý svět je o kopírování a klonování! Od informačních médií, přes hračky, užitkové produkty, design, auta, hudbu nebo film až třeba po klonování zvířat (a za chvilku už i lidí...)! Proč si chodíte kupuvat oblečení do Kenvelo?! Proč, když ty samé hadry budou nosit dalších 10.000 lidí?! Protože se Vám to líbilo u jiných! Proč si kopírujete už jednou poslechnutou MPétrojku z PC na flashku a chodíte s ní v uších po ulicích a raději si nenhrajete něco svého originálního... stejně jako tady pan autor článku?! ... a takhle bych mohl pokračovat do nekonečna..., ...A PROČ KOPÍRUJEME?! Protože se nám většinou nechce výmyšlet něco originálního, co by třeba nakonec ani nemělo žádný úspěch a tak vezmeme věc raději již většině oblíbenou, trošku ji opravíme podle našeho gusta, přidáme nějakou malou vychýtavku nebo odlišnost a máme hotovo. Záleží pak jen na tom, jak tu svou kopii podáte, předvedete a hlavně prodáte ostatním. A James Cameron to dokázal na výbornou! Nejen, že tento film okořenil dokonale využitou 3D vychytávkou a že vytvořil svůj vlastní unikátní vesmír který sám v sobě žije..., ale taktéž to všechno dokázal neuvěřitelným způsobem prodat! Vždyť fanouška si dokáže koupit už jen jediná věta od něj: "Scénář mám v šuplíku už od roku 1995 a nešáhl jsem na něj, protože nebyla technologie na to, abych dokázal vytvořit a předat na plátně takovou představu, jakou jsem měl tehdy v hlavě." Vlastně také už jen pohled na statistiku: Po dvou dnech od uvedení do kin a je v první desítce a drží se?!! ...Proto je teď AVATAR pro mě, ať si kdo-chce-co-chce-říká, na dlouhou dobu BESTofBEST!

    OdpovědětVymazat
  90. Celý ten výlev by se dal shrnout do slov: Když vám naservírují elegantně naaranžované jídlo s pestrou oblohou, které se dlouho vařilo, musíte ho bez keců sežrat. Obzvlášť, pokud si ho objedná hodně dalších lidí.

    OdpovědětVymazat
  91. Glostere, vzdyt na to chodit prece nemusis. Zustan doma, Cameronovi se na to vykasli a je vymalovano.

    Plno jinych si to elegantne naaranzovane jidlo s barevnou oblohou uz dalo za tebe, zatracene hodne dalsich jinych si ho da a asi i hodne z nich si pujde i pridat.

    OdpovědětVymazat
  92. Martina

    Nechápu, co je na náročnosti špatného. To, že něco dělá spousta lidí, ještě přece neznamená, že to stojí za to. Někteří vyhledávají věci odlišné od středního proudu a nabídka je dost široká pro všechny. Sama nehodlám podporovat bezduché kopírování. Cameronovi v Avatáru očividně šlo především o tu vizuální stránku, ale přece o ni nemusí jít všem - kolik lidí, tolik názorů a každý máme na svůj názor právo. To je princip demokracie.

    OdpovědětVymazat
  93. V podstatě bych tu jen opakoval to, co už napsal hustotles, takže napíšu jen - souhlas.

    Zatím jsem viděl 2D verzi v originále, na 3D jsem ještě zvědavej, zvlášť proto, že "záběrů pro 3D efekt" bylo na rozdíl třeba od Beowulfa v té dvourozměrné verzi evidentních skutečně jen pár. Asi to Cameron opravdu umí skutečně použít, místo aby si jenom zbytečně hrál.

    A konečně - tu "ekologickou propagandu" si tam podle mne najde jen ten, kdo na Avatara jde už předem rozhodnut že je to "jen o tom" a že se mu to nebude líbit. Zajímalo by mě, kdo s tím přišel jako první - jestl ten německý novinář, co se Camerona ptal na tiskovce - a kde si to ostatní přečetli, že to opakujou, často aniž by na Avatarovi vůbec byli :) Osobně jsem si tam žádné paralely s realitou nehledal ani nenašel, je to prostě Pandora.

    Jinak znovu souhlasím s Fuxoftem - ten film není žádná geniální perla, ale je dobrý a technicky téměř perfektní. Byla by škoda ho nevidět. A kdo miluje Klause a nesnáší stromy, toho nikdo nenutí, zeleně je tam fakt fůra :)

    OdpovědětVymazat
  94. Ještě drobnost - jak koukám na zatím zveřejněné finanční výsledky filmu, abych parafrázoval jeden známý výrok - Cameron se musí cestou s narvanými kufry do banky kritikům docela dobře smát :) Protože "nejdražší film všech dob" (pokud to tak skutečně je) se mu zaplatil za dva dny od premiéry.

    OdpovědětVymazat
  95. Ano, v tom je ta pointa. Já na to nepůjdu, vy ano, všichni budeme spokojení a dobře nám tak.

    Ale ten výlev se nesl v duchu: "Pokud vám to nestačí, jste blbci. Když to hezky vypadá a vydělá to peníze, nemůžete po Cameronovi chtít ještě originální příběh."
    BS, podívejte se někdy na něco od Kubricka.

    OdpovědětVymazat
  96. Gloster:
    filmy od Kubricka jsou nehorazna nuda. Vzdycky se podivam na dalsi s tim, ze to prece jeste jednou zkusim, kdyz to je ten slavnej Kubrick a vzdycky se s tim vydrbu (teda az na shining, to bylo super, ale to spis asi kvuli Jackovi a Kingovi).

    OdpovědětVymazat
  97. Tak to, myslím, vysvětluje všechno.

    OdpovědětVymazat
  98. ještě že mi nikdo z vás nemůže nařídit co se mi má nebo nemá líbit! asi jste zapomněli proč filmy vznikají a proč je máme rádi. byl jsem v kině s přítelkyní, které se avatar nelíbil. ve snu by mě nenapadlo jí to rozmlouvat nebo vyčítat, stejně tak to neudělala ona...

    OdpovědětVymazat
  99. Hmm, tak jsem to viděl ve 2D a s titulkama - hlavně díky tatíkovi, který ve Flóře kupoval vstupenky a tak nějak nechápe ten rozdíl mezi 2D a 3D, inu, alespoň mě neštval dabing. Stojí to za to vidět, ale vynechám-li dokonalost animace - děj stojí tak za 70%, prostě moderní pohádka na vánoce. Na 3D možná v případě zájmu vytáhnu přítulkyni, ta má modrou barvu ráda. PS: District 9 mě vyloženě zklamal. Nic tak dějově průhlednýho jsem už dlouho neviděl. Když má film relativně slabou trikovou část a umí to dobře zamaskovat, je fakt blbý, že si víc nepohraje se scénářem. Připomělo mi to seriál Lebkouni. Když už to zkoušíte srovnávat.

    OdpovědětVymazat
  100. Je zbytečné se v tom rýpat!Berte film tak,jak vám byl naservírován a protože příprava byla důkladná,musí tomu výsledek odpovídat.Ten film má srdce a to na správném místě.Cameron dokázal svou Pandorou vrátit i dospělému divákovi prožitek dětského úžasu a za to dík..

    OdpovědětVymazat
  101. dosaďte si tam ropu místo toho "vzácného" nerostu a ste v iráku nebo vietnamu tak to čttu já

    OdpovědětVymazat
  102. Film jsem viděl a řeknu jediné - jděte na to!!

    Hudba je naprosto úžasná, Franta má pravdu, ale pro mě je nejpodstatnější to, že hudba v Titanicu se mnou nic nedělá, ale po téhle drobné úpravě jsem z ní prostě vodvařenej.

    OdpovědětVymazat
  103. hm, tak jsem pred par hodinami vratil z imaxu a ...
    technicky dokonale, ma to i par hezkych momentu, ale ... sakra, vyjmenuju z fleku 20 filmu, ktere ve mne po shlednuti zanechaly hlubsi dojem. 90% tady a 92% na csfd je desnej prepal, je to solidni 80% a ani o kousek vic.

    OdpovědětVymazat
  104. "je to solidni 80% a ani o kousek vic"

    Nemas proste jen jiny vkus nez vetsina lidi?

    OdpovědětVymazat
  105. mne se na tom libilo zejmena to, ze mlady, chromy, vojensky blby, bily kluk to po jemnem trimesicnim treninku natre tribalnim domorodcum ve vsem, co se oni uci desitky let :DDD
    je videt, ze multikulti se muzou jit klouzat, nadvlada belochu je tu propagovana skvele. tribals suck, big time! :D

    jinak ten film konci pekne, porazeni belosi jdou home ... ale uz se tam nerika, ze se za pul roku vratili a rozstrileli celej mesic na kousky ... ale zas tak proc kazit lidem prijemny zazitek ;)

    grafika je to nadherna, zijici dzungle, detaily vsech stromu, hor, posledni travicky ... kurva fakt dobry

    OdpovědětVymazat
  106. ahoj , každej má svůj názor , jak to tady čtu , ale jásem si šel prostě odpočinout do kina ( IMAXu )
    a DĚKUJU panu Cameronovi , že mi za dvě kila dovolil podívat se na jeho uplně jinou planetu , tohle prostě stojí za to , co lidi dneska dokažou natočit , moc fajn zabava , a jestli za tim bylo něco schovanýho tak at , to je pro štourali , ja to doporučuju na 100%

    OdpovědětVymazat
  107. kdybyste se pidili po fakt rozsahli recenzi , ktera stoji za to tady je odkaz http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/recenze/clanek.phtml?id=655993#hodnoceni a ja s ni uplne souhlasim )))

    OdpovědětVymazat
  108. Videl jsem to 1.1. v Imaxu. 3D celkem dobry, skoda ze poradne vidim jen na jedno oko a tak technologie 3D efektu je mi k prdu..:o)
    Film celkem dobrej, visualni podivana uzasna...a dal nic.
    Uplne me bolela ta schematicnost postav, je videt ze je to hollywoodskej mainstream, ze kdyby byly postavy malicko slozitejsi, tak by to teens nepochopili.
    Film videt, rici si "hmm pekna podivana", ale ze by to cloveku zustalo vrtat v hlave, to jako vubec ne.
    Tomu plukasovi od Marines jsem chvilema fandil, byl naprosto famozni - taky jedina postava co celej film davala nejakej smysl, u vsech ostatni to byla moc velka polivcicka, Sigourney otocila pristup hned v prvnich 10 minutach, borec zvladnul avatara hned, zatimco jini cvicili stovky hodin atp.
    No a posledni vec je naprosta naivita, prvni pripad je ten manik, ktery snad veri, ze kdyz bude svym avatarem bojovat proti vlastnimu druhu tak ho proste nevypnou (a moznost reinkarnace pres mistni Gaiu jeste nebyla odhalena), naivni bojove sceny (kulometne hnizdo na raketoplanu, OMFG) a posledni, zato kardinalni naivita je domnenka, ze by se lidi na tu planetu uz nikdy nevratili. Jestli ten mineral byl tak drahej a ta korporace tak mocna, tak by se vratili urcite a tentokrat by se nenechali nejakejma divochama zastavit. Takze podivana: logika - 1:0
    Jo a Cameron me nasral jednou veci. Nechat takhle hloupe a zbytecne umrit krasny kozy Michelle Rodriguez je zhovadilost.

    OdpovědětVymazat
  109. ahojky, Avatar je naprosto úžasný film. Není chvilka, kdyby ste přestávali vnímat děj a soustředili se na něco jiného, než film. Hrozně se mi to líbilo! Prostě NÁDHERA!

    OdpovědětVymazat
  110. ještě mě napadlo napsat dva postřehy a zeptat se jestli to tak mám jen já.
    první - destrukce raketoplánu vypadala hrozně odfláknutě a nereálně v porování se zbytkem filmu to uhodilo do očí (už jsem to viděl 2x a podruhé jsem se na to soustředil a opravdu mě oči napoprvé neklamaly)
    druhý - v závěrečné bitvě (Jake lítá na tý velký příšeře) je naprosto příšerná, otravná hudba (narozdíl od slušného, někdy výborného, zbytku)
    je to jen můj dojem?

    OdpovědětVymazat
  111. Film mne zklamal, je sice vizuálně a detailně propracovaný, ovšem děj je infantilní. Rozhodně ho nepotřebuji vidět více než jednou..

    OdpovědětVymazat
  112. Film jsem viděla nejprve v 2D a dnes v 3D (IMAX). 2D se mi líbí víc, kvůli původnímu znění. Ten dabing domorodců (perfektní čeština) mi nepřišel vhodný. Z obrazu ve 3D, často rozostřeného, mě nakonec rozbolela hlava. Určitě bych film ráda znovu viděla v 2D.

    OdpovědětVymazat
  113. na jaký straně se dá stáhnout avatar pište na můj email DominikManas@seznam.cz díky moc

    OdpovědětVymazat
  114. DominikManas: Da se stahnout na strance www.cpufilm.cz - ale musis jim krome sveho mailu napsat taky svoji adresu a kdy budes doma.

    OdpovědětVymazat
  115. Kecy,kecy,kecy.........Je to nejlepší podívaná od vynálezu kamery!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  116. Komu se to nelíbí, ať si prdel políbí!!!!!!!!!!Nebo to někdo umíte natočit líp!!??Dokážete jen kydat špínu a možná neumíte ani zapnout videokameru u babičky na dvorku!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  117. Vážení kydači špíny, možná máte svůj názor na něco, co byste v životě nedokázali, tento film je nutno vnímat jako žánr fantasy, kdo nechápe smysl tohoto slova, nevím proč sem píše stupidní a negativní komentáře. Předchozí názor je naprosto trefný. Až natočíte alespoň pětiminutovou skeč o čemkoli tak, aby to mělo hlavu a patu, tak se navážejte do lidí, kteří odvádějí kvalitní a smyslplnou práci. Navíc - dabing je správně k tomuto filmu zařazený, protože sledovat titulky a zároveň si užívat 3D formát filmu není možné..jelikož byste odcházeli z kina s kvalitním bolehlavem!!! byli jsme celá rodina věkově od 17 do 43 let a cestou domu jsme probírali jen film...spadla nám čelist - takže před režisérem Cameronem klobouk dolů. Je to frajer..jen tak dál..doufám, že takových filmů, takové kvality se bude natáčet čím dál tím víc...

    OdpovědětVymazat
  118. Rec domorodcu je rozhodne dabovana tez, je to poznat hned v prni scene, kdy se potka Jake s "buhvijaksemenujeprinceznou" - mluvi na nej v na´vijstine a pak prejde do cestiny stejnym hlasem.

    OdpovědětVymazat
  119. anonym z 11. ledna 2010 10:59 - tvůj názor nemá hlavu ani patu, nemusím být dobrý kuchař, abych mohl říct že jídlo je špatné, nemusím být stavař abych mohl říct že dům je špatně postavený a stejně tak nemusím být dobrý sportovec abych mohl posoudit něčí sportovní výkon. k posouzení filmu tedy není nutné být "filmař", to tak maximálně k posouzení objemu práce na filmu odvedené.
    aby bylo jasno, mě se Avatar líbil, ale pokud někomu ne, mě to nepohoršuje

    OdpovědětVymazat
  120. pro hustotles.
    přesně tak to bylo myšleno...nevadí mi že lide odsuzuji děj nebo prostředí. vadí mi kecy typu že je to špatně odvedená práce...to mě žere. film je parádní.

    OdpovědětVymazat
  121. Tak už jsem to taky viděl. V IMAXu. Už se těším na druhý díl, kdy pozemšťané celou planetu vybombardují atomovými zbraněmi a pak v klidu a pohodě vytěží ten svůj slavný šutrák.

    Jinak zelená agitka mi nevadí, protože my už jsme si tu planetu fakt zabili a je potřeba to říct nahlas. Bohužel už jsme v situaci, kdy to někdo řekne, všichni se zasmějou a jede se dál ve stejném tempu.

    OdpovědětVymazat
  122. Někdy mám dojem, že se filmová doba přehoupla do stádia, kdy už je obsah naprosto vytlačen formou, kdy to v multikině impozantně duní, 3D promítačka předvádí dokonalou projekci.... čeho?
    Tohle že je „TEN“ přípěh, který si Cameron psal těch deset (či kolik) let do šuplíku, protože doba nebyla technicky dost zralá?
    Tyhle „císařovy nové šaty“, pod kterými však žádný císař není?
    Film u kterého lze spolehlivě říct po první hodině(za tří), nejen jak dopadne film, ale i jednotlivé postavy?

    Tématická podobnost s Costnerovým Johnem Dunbarem sice existuje, ale narozdíl od něj chybí jakýkoli věrohodný vývoj postavy ( voják - raněný voják - voják toužící po klidu a samotě - samotář - pozvolné seznamování s indiány - společné zážitky s indiány - zamilování se - společné zážitky s indiány - konflikt s původní stranou - pak, pak hlavně ne deux ex machina).

    Cameronovo pojetí - tohle je blb, kterého pojmeme za svého, přestože je z rasy, která nám systematicky ubližuje, působí asi stejně věrohodně, jako olověný záchranný kruh.

    Další podobnost která mě napadla - „Final Fantasy“.
    Záporná role generála Heina je zde zastoupená plukovníkem Quaritchem. Jednoduchý a zlý od začátku do konce, neposlouchá hodným teoriím doktora Sida, pardon doktorky Augustine o zachováni Gai, sorry - označení pro pandorskou Gaiu jsem už stihl zapomenout.
    Dle všech filmových klišé má asi trojnásobek hitpointů proti všem „bé“ kladným hrdinům (to jsou ti, co o nich od začátku víte, že zemřou) a o pět bodů míň, než „á“ kladní hrdinové.
    Respektive - dá se zabít, ale počítejte, že vám ještě třikrát vstane, abyste se mohli ještě chvilku „bát“ a aby finální zabití mohlo být o ještě něco brutálnější...
    (btw.: když jeho mechwarrior vytáhl po všech střelných zbraních i variaci na téma futuristické kudly, utekla mi nahlas jeho vlastní hláška „si snad dělají p.del“...)
    Navíc tak mohutnou environmentální palbu jsem skutečně nečekal, přehlédnout jí nešlo (byla tak natočena). „Svou planetu si už zničili - a teď chtějí zničit i tu vaši!!!“
    Obří buldozery ničící prales, indiáni bránící se proti novodobým kovbojům, kteří přišli jen rabovat a ničit životní prostředí. A v neposlední řadě matka příroda v podobě zvířat, která se ve finále přidají k domorodcům a dusají skrz šik mohutných „mechů“, kdy se už už zdá, že mají modří odzvoněno.

    Na Avatara jsem šel s tím, že od filmu nic nečekám, že se chci jen podívat na barevné omalovánky,
    na chvilku (3 hodiny :o) zrelaxovat a vypnout.
    Nakonec - omalovánky byly vskutku barevné, zelená předčila modrou, skoro jsem čekal, kdy se vynoří někdo s tričkem greenpeace - chci říci bluepeace.

    Asi by mě ani tak nenaštvalo, že jsem pozval do kina nejen přítelkyni, ale i její dva mladší sourozence (a tudíž se projekce docela prodražila), spíš mě zaráží skloňování Avatara ve všech filmových „nej“.
    Pak už se totiž jedná o urážku všech filmů, které se natočily za poslední rok a které měly místo nekonečných nul rozpočtu i nějakou tu originální myšlenku, nebo alespoň hlavu a patu.

    OdpovědětVymazat
  123. Avatar je nejdelší videoklip nic jiného za pár dní si nikdo nevpomene až filmů duchaplnějsších ve 3D bude víc. za ty miliardy jsem čekal něco... a ono ....

    OdpovědětVymazat
  124. Jirina rika:
    Muze mi rict autor teto recenze v bodech za co si zaslouzil 90%?? ja si u toho pripadal,jako kdybych koukal na 2,5hodiny dlouhe intro u nejake PC hry. Krom technicky propracovanych scen tam nic nadprumerneho nebylo nebo jsem snad neco prehledl? Problem je v tom,ze pro me je prumer 50%.
    Je v poradku,ze divak po pulhodine uz vi,jak bude film dale probihat a jak dopadne? Skoda ze prumernych, nebo lepe receno podprumernych, je nadprumer.
    Ale co,nejakeho toho americkeho slavika dostane a armada nenarocnych divaku svymi nadsenymi reakcemi ubije ten zbytek. Hou,oslavujme genia

    OdpovědětVymazat
  125. Sešli jste se tu ve své kritické hlučnosti a pro dnešek se výjjímečně připojím... Naštěstí v krátkosti. Ze srdce Vám všem přeji, abyste skutečně otevřeli své oči a především srdce, které by s Láskou naslouchalo tomu, co plyne mezi řádky... poté pochopíte,co tento příběh skutečně sděluje...

    OdpovědětVymazat
  126. Me srdce je kamenne a oci uz taky nejsou co byvaly.Muzes mi prosim objasnit, co tedy ten pribeh sdeluje tak nevidaneho, co by specialne stalo za pozornost, co stovky jinych nenabizeji?

    OdpovědětVymazat
  127. Zdravím, můj příspěvěk nebude reakcí na na tuto recenzi, protože vše se dá posuzovat různými pohledy, ale pokud bych měl hodnotit film v 2D provedení, tak 90% by dostal snad jen součtem za vše co se dá hodnotit.
    Z mého pohledu je určitě film dobře technicky zpracován i když na můj vkus je příliž "modrý" :-).
    Určitě na mně působilo trochu negativně to, že vše v obraze bylo až moc dokonalé - umělé. Co se týče příběhu, tak příliž neoslnil a určitě by šlo film natočit nejen za účelem využití nejnovějších technik, ale i tak aby diváka více zaujal dějem než jen tím jak je vše dokonalé.
    Pokud se ohlédnu za staršími filmy, tak existuje spousta jiných, které bych shlédl ještě jednou a raději a k těm Avatar patřit určitě nebude.
    Georg.

    OdpovědětVymazat
  128. Rozhodne nelituju, ze jsem ten film videl (3D verzi s puvodnim znenim). Po technicke strance je to uzasny film. Dokonce i ten barevny kyc se tak nejak k tomu 3D hodil. Obavam se, ze treba na DVD to uz tak skvele vypadat nebude.

    Pribeh je bohuzel dost jednoduchy. Schvalne jsem sel na ten film na slepo, jen jednou jsem si nasel tuhle recenzi. Ani jsem ji necetl. Videl jsem 90 % a uvolneny, ze nevyhodim penize z okna, jsem vyrazil.

    Trochu me zklamal vnitrni svet. A ted koukam, ze ho Frantisek opevuje. V kine jsem si porad rikal, ze na sci-fi jsou tam blbosti, ktere by si scifar nedovolil. Byla to opravdu spis fantasy. Tam to porusovani fyzikalnich zakonu tolik nevadi.

    90 procent bych tomu filmu nedal. To spis tak 75. Urcite ale stoji za to na nej vyrazit. Co se tyce vizualni stranky, nasadil latku hodne vysoko. Jsem zvedavy, jak si budou vest dalsi 3D filmy. Ted se s nimi urcite roztrhne pytel.

    OdpovědětVymazat
  129. Jednu technickou nedokonalost to prece jen melo, ale filmari za to asi nemohli. Ve 3D verzi je bohuzel ten problem, ze oci vam rejdi po platne, jak si to barevne obzerstvi uzivate, mozek je sizen o sto dvacet a kdyz se snazi zaostrit na neco mimo rovinu ostrosti, tak to pochopitelne nejde. Clovek se holt musi koukat na to, na co reziser a kameraman chteli, aby se koukal.

    Nevim, jak to resit. Zvetseni hloubky ostrosti bohuzel naboura vizualni stranku zase jinde.

    OdpovědětVymazat
  130. 3D jsem viděla, bylo to úžasný, ale stejně úžasný mi připadalo 2D, protože to hlavní, co mne na tom filmu nadchlo, je precizní propracovanost toho jiného světa do nejmenších detailů a dokonalá práce trikařů.

    Dabing mne mrzí až ke skřípění zubů, ale vážně nevím, co s tím. Nechápu, proč to nemáme všechno s titulkama alespoň u filmů které nejsou pro úplně malé děti, proč nás distribuce okrádá o polovinu hereckých výkonů, kterou je jejich hlasový projev. :-(

    OdpovědětVymazat
  131. vidim,ze u tohoto filmu se hodnoti jenom v jakem je provedeni. to tak odpovida, a proto,ale i bez tohoto zjisteni, je 90% k smichu:)

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.