3.1.10

Michaela Fričová z Nova Cinema je nekompetentní pilot

Shrňme si fakta:

V sobotu 2. 1. měla Nova Cinema začít vysílat seriál Městečko Twin Peaks. První díl seriálu Městečko Twin Peaks je dvakrát delší než ostatní díly. Místo prvního dílu odvysílala Nova Cinema druhou polovinu prvního dílu. Tedy ne že by první díl vypustila (což by bylo také těžko omluvitelné), ale odvysílala pouze jeho polovinu, a navíc polovinu druhou. Mějte to na paměti při čtení následujícího textu.

("Pilotní díl" neboli "pilot" televizního seriálu je obecně poměrně složitě definovaná záležitost. V případě seriálu Twin Peaks je jeho první díl současně i jeho pilotním.)

Fanoušci si stěžovali, ale tisková mluvčí Michaela Fričová chybu popřela a prohlásila doslova:

"Úvodní film Městečko Twin Peaks a seriál Městečko Twin Peaks jsou dvě samostatná dila. Vysílací práva k seriálu, která Nova Cinema koupila od České televize, neobsahují práva na pilotní film. Prvni díl seriálu jsme odvysílali v sobotu podle vysílacího schématu, druhý díl poběží na Nova Cinema v neděli večer."

Mám velkou představivost, ale i pro mě je dost nepředstavitelné, jak může něco podobného napsat mluvčí filmového kanálu, nebo ještě lépe, jak může ten, kdo toto napíše, dělat ještě o hodinu později mluvčího filmového kanálu. V tomto souvětí je totiž tolik píčovin, že je nutno ho rozebrat po větách:

1: Úvodní film Městečko Twin Peaks a seriál Městečko Twin Peaks jsou dvě samostatná dila.

Není jasné, co Fričová myslí termínem "úvodní film". Pokud tím myslí první (pilotní) díl seriálu Městečko Twin Peaks, pak nemá pravdu. Pokud tím myslí celovečerní kinofilm s českým názvem Twin Peaks a původním anglickým názvem Twin Peaks: Fire Walk With Me (což je film, odehrávající se chronologicky před seriálem, ale natočený dlouho po něm), pak pravdu má, ale nevím proč se o něm zmiňuje, protože s touto záležitostí nemá nic společného.

2: "Vysílací práva k seriálu, která Nova Cinema koupila od České televize, neobsahují práva na pilotní film."

Toto je prostě a jednoduše lež. Pravda by to byla pouze pokud si pod termínem "pilotní film" paní Fričová představuje film Fire Walk With Me, což je ovšem představa stoprocentně mylná. Tento film, distribuovaný v kinech a natočený několik let po seriálu, se za žádných okolností a s žádným přimhouřením očí nedá označit za "pilotní film".

3: "Prvni díl seriálu jsme odvysílali v sobotu podle vysílacího schématu, druhý díl poběží na Nova Cinema v neděli večer."

Není pravda, že Nova Cinema odvysílala první díl seriálu. Nova odvysílala druhou polovinu prvního dílu seriálu, která sama o sobě nedává smysl, nemá žádné úvodní titulky atd. Je to prostě půlka dílu.


To ale není konec!

V tuto chvíli (neděle večer) je na stránce Nova Cinema tato omluva

"Televize Nova Cinema se všem svým divákům omlouvá za technickou chybu, kvůli které byl v sobotu 2.1. jako první odvysílán díl seriálu Městečko Twin Peaks, který měl být správně epizodou č. 2." - A následné oznámení, že dnes (v neděli) budou odvysílány "Epizody 1 a 2 po sobě".

Nevím, jestli je to také dílo paní Fričové, ale je to opět nesmysl, svědčící o tom, že zodpovědné hlavy stále nevědí, co se vlastně vysílalo a proč je to špatně (v neděli nebudou vysílány "Epizody 1 a 2", nábrž "Celá první epizoda", aspoň doufejme...). Alternativní vysvětlení pak je to, že se Nova Cinema rozhodla rozseknout první díl na dva kusy a udělat z jednoho dílu dva. Asi jako kdybyste šli do kina na Avatar a v polovině filmu to najednou skončilo s tím, že máte brzy opět přijít do kina, na "pokračování". Obě tato vysvětlení jsou velmi smutná.

31 komentářů:

  1. no ale aspon ze se omluvili a zanechali ty traparny s tvrzenim, ze se nic nestalo. nerikam, ze tim zalepili vsechno, ale aspon se trochu chytli za nos. nic to nemeni na tom, ze jsou tam holt nekompetentni lidi, ale aspon uz nelzou tak okate :)

    OdpovědětVymazat
  2. to bude prdča až se zjistí, že to žádnej omyl nebyl, ale jen chytře myšlená reklama :D teď to na novu přiláká mnohem víc lidí i těch kterejm twin peaks nic neříka

    OdpovědětVymazat
  3. Já tedy nevím, ale na csfd.cz je pilotní film a seriál Městečko Twin Peaks také jako samostatné položky. Takže by sis měl Franto stěžovat i tam :)

    OdpovědětVymazat
  4. Anonym: Pokud se pilotni film prodaval na samostatne videokazete (coz se prodaval), tak proc ne a jak je to v rozporu s tim, co jsem psal?

    OdpovědětVymazat
  5. Hm, CT (a tedy i Nova) ma ty epizody tak jak pise mluvci. Vetsinou je to zalezitost distributora prip. toho, kdo dela dabing, jak se epizody u nas rozsekaji a ocisluji. To ze odvysilali "interni epizodu" druhou v poradi, bych videl jako spis chybu v planu nez nejaky zamer nebo do nebe volajici diletantstvi. Kazdej se nekdy splete.

    OdpovědětVymazat
  6. ona ta druhá půlka včera ale měla úvodní titulky.

    OdpovědětVymazat
  7. Michal Navrátil řekl(a)...

    ona ta druhá půlka včera ale měla úvodní titulky.
    3. ledna 2010 21:06

    - no a neodvisílali tedy třetí (druhou) epizodu? :oDD

    OdpovědětVymazat
  8. Podle http://kultura.ihned.cz/c1-39695600-nova-nezacala-vysilat-serial-twin-peaks-od-zacatku-omyl-napravila-druhy-den

    (a dava to smysl), ten dvojnasobne dlouhej prvni dil chteli rozdelit na dva a prohodili je.

    OdpovědětVymazat
  9. a je vůbec potřeba se takhle rozepisovat a analyzovat nějaký "canc" nějaké pí. Fričové ? mě to přinde docela zbytečné - prostě se chudinka moc nevyzná, "kluci" a "kolegyňky" kolem ní jí radí a ona píše jak zběsilá další "cancy" a podle mě doteď netuší kde je pravda.

    OdpovědětVymazat
  10. prostě zmatek jako twin peaks...

    OdpovědětVymazat
  11. Ad Pepa: ROFL!!!
    A jak znam Fuku, tak je schopnej to udelat zamerne. Me se zdal ten "nekompetentni pilot" nejak podezrelej. Lepsi nez Schwarzik...

    OdpovědětVymazat
  12. "Není jasné, co Fričová myslí termínem "úvodní film"."

    Úvodní film je zjevně myšleno: stejných 90 minut pilotního dílu + 20 minut rozuzlení nepoužité v seriálu. Tento samostatný film koupila jiná společnost než televize co si objednala pokračování seriálu. Odtud údajné zmatky v právech, které tím skutečně vznikly.

    OdpovědětVymazat
  13. "Nova odvysílala druhou polovinu prvního dílu seriálu, která sama o sobě nedává smysl, nemá žádné úvodní titulky atd. Je to prostě půlka dílu."

    Dlouhé díly běžně americké distribuční společnosti rozstřihnou na dva díly unifikované délky, aby se to při opakování dobře vešlo do hodinových slotů. Tak to zjevně dostala i Nova. Takže pro ně je pilotní díl rozdělen na dva části.

    OdpovědětVymazat
  14. Mám pocit, že tohle už se na Nova Cinema stalo. Když vysílali seriál Battlestar Galactica, tak začli od prvního dílu, ale 90ti minutový pilot nevysílali. U seriálu, který začíná destrukcí lidské rasy, to je celkem problém.

    OdpovědětVymazat
  15. "To ze odvysilali "interni epizodu" druhou v poradi, bych videl jako spis chybu v planu nez nejaky zamer nebo do nebe volajici diletantstvi. Kazdej se nekdy splete."

    To jistě. Ale tak nějak mě vždycky učili, že když už udělám chybu a nestihnu ji napravit, než si jí někdo všimne (což v případě televizního vysílání není dost dobře možné), měl bych ji zkrátka aspoň přiznat (a pak zjednat její nápravu). Nova nejdřív dlouze mlčela a posléze se snažila celou záležitost zamést pod koberec lživým (a ještě zmatenějším) tvrzením, že oni rozhodně žádnou chybu neudělali. A teprve po téměř 24 hodinách najednou zcela obrátili, omluvili se a všechno to, co říkali předtím, v podstatě popřeli.

    Nejde tu o to, že někdo udělal chybu a přehodil dva díly seriálu nebo možná jeden nedopatřením vynechal (nevíme, která z těch dvou možností to je). Jde tu o naprosto neprofesionální a ostudný přístup k té chybě a potažmo k divákům, kterým Nova lhala (a ještě hodně mizerně) do očí, aby se zoufale pokusila zamaskovat vlastní chybu. Škoda, že na to zanedlouho skoro všichni z nich zase zapomenou...

    OdpovědětVymazat
  16. No, ještě že, abysme teda byli zticha, neodvysílali ten "pilot" neboli úvodní film s přilepeným závěrem, který má úplně jinou pointu (narychlo sešitou), než seriál. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. No, u pilotů se dost často stává, že jdou do mezinárodní distribuce už rozdělený na standartní (45min) stopáž. Nova jako taková nic dělit rozhodně nesmí, to je zásah do autorského díla a ten lze provádět jen se souhlasem autora (stejný důvod, proč Nova nemůže odstřihávat závěrečné credits u filmů, jeden čas to řešila jejich odsunutím do malého výřezu, teď titulky zrychluje, ale zase jen tam, kde dá zástupce autora souhlas). To znamená, že distributor nejspíš skutečně označuje ty dvě části původně jako epizody 1a2, příp. si je tak přeznačila ještě ČT. Že nejdřív odvysílali druhou část a pak to nezkontrolovali, než vydali prohlášení, je rozhodně chyba, ale na tý omluvě IMHO nic špatnýho není. Spíš zaslouží pochvalu, že to uznali a celý pilot pustí znova.

    OdpovědětVymazat
  18. Už se mi jednou stalo, že jsem chtěl na Nova Cinema sledovat jakousi béčkovou čičmončárnu, ale když po prvních reklamách pustili film znovu od začátku, tak jsem si jen poklepal na čelo a radši tv vypnul.

    OdpovědětVymazat
  19. Michaelu Fričovou neznám, ale musím se jí proti této absurdní štvanici zastat. Milí zlatí, chápete význam slovního spojení "tisková mluvčí"? Zdá se vám jeho význam opravdu stejný jako "fanynka Twin Peaks"? Považuji za úplně normální, že tisková mluvčí Nova Cinema ví o pilotním dílu Twin Peaks úplné kulové, stejně jako ví úplné kulové o valné většině ostatních programů své stanice. Předává do médií pouze ty informace, které dostane od kompetentnějších lidí nebo které vyčte z jimi (snad) připravených podkladů. A opravdu bych nechtěl být v její kůži, když se na ni sesypala smečka nesrovnatelně informovanějších fanoušků seriálu, navíc v sobotu 2.1. / neděli 3.1., kdy byla dostupnost kohokoliv kvalifikovanějšího, aby ji s tím pomohl, nepochybně na úrovni blízké nule.
    Takže si laskavě najděte jiný terč pro ventilaci svých frustrací.

    OdpovědětVymazat
  20. Milý anonyme ze 4. ledna 2010 17:42,
    ani já paní Fričovou neznám a této "štvanice" jsem se doposud nezůčastnil. Nicméně se ohrazuji proti tvému ohrazení.
    Paní Fričová se dobrovolně nechala zaměstnat jako mluvčí televizní stanice a dostává za to peníze. Dobrovolně (pokud to nebylo dobrovolně, má možnost se obrátit na nejbližší služebnu PČR) se rozhodla, že bude mediální tváří a mediálním hromosvodem svého zaměstnavatele. Opravdu nechápu, proč bysme měli akceptovat, že tiskový mluvčí je tupá mluvící hlava, která jenom čte co jí kdo z firmy podstrčí. Tím ji urážíte mnohem víc, než většina diskutérů, které jí vytýká profesní selhání její a jejího zaměstnavatele. Tiskový mluvčí normální firmy je osoba, která která má kromě dobrých komunikačních schopností i velmi dobré povědomí o oboru ve kterém jeho zaměstnavatel působí. Pokud tomu tak není, tak se já zlobím, že ze mě daná firma dělá kašpara. Když jednám s bankou a banka na jednání se mnou pošle člověka, který neví jaký je rozdíl mezi spořícím účtem a hypotékou, tak mě to urazí (a s bankou se rozloučím). Když se mnou (veřejností) komunikuje televize, jejíž mluví netuší co je pilot, tak mě to urazí úplně stejně.
    "Užít" si nelibost veřejnosti nad nekompetentností svou a svého zaměstnavatele má ale tiskový mluvčí v popisu práce, tak jako tak

    OdpovědětVymazat
  21. Milý anonyme ze 4. ledna 2010 19:04, už dlouho jsem nečetl tak mimózní srovnání, jako to tvoje srovnání s bankou. Gratuluji. Pokud si skutečně myslíš, že náplní práce tiskové mluvčí TV kanálu je podrobná informovanost o každém obstarožním seriálu, který vysílají, jsi zjevně zcela mimo realitu. Mohu si tipnout? Ty asi budeš milovník Twin Peaks, viď? :-))) Ale pojďme k věci. Možná by pomohlo si představit, jak celá věc proběhla. Něco se blbě odvysílalo. Začalo bombardování, první víkend v novém roce, v práci vymetýno, všichni na sjezdovce nebo v jiném čoudu. Fričová neví, co se odvysílalo, nekoukala se na to. Koncový vohnout tvrdí, že odvysílal přesně to, co mu dali odvysílat. Vyšší vohnout (zmrd-začátečník? ;-)) tvrdí, že dal odvysílat přesně to, na co koupili práva. Tisková mluvčí začíná googlovat, co je vlastně to Twin Peaks zač. Zjišťuje, že je nějakej seriál a nějakej film, má v tom hokej jako každej, kdo to v té dávné době pozorně nesledoval a nebo v té době honil kačera. Nevím, kam spadá Fričová, klidně to může být varianta druhá (http://i.iinfo.cz/urs/_MG_8855-122280262866237.jpg).
    Třeba si to odvysílané i pustí, ale - ruku na srdce - orpavdu si myslíte, že člověk vidící TP poprvé mohl poznat, že v tom díle něco chybí? Takový člověk z toho bude mít hlavu leda tak naprosto v pejru. Nemá samozřejmě šanci do toho proniknout, tak prostě vysmahne to, co jí kolegové napovídali (a jimž nemá důvod nevěřit), trochu cinknuté tím, co kdovíkde splašila. Navíc je třeba si uvědomit, že Nova Cinema není žádný filmový kanál, je to odkladiště starých, béčkových a z jiných důvodů na hlavním kanálu Novy nevysílatelných kousků. Tomu odpovídá i to, že Fričová není mluvčí pouze Nova Cinema (u níž by se třeba nějaký bližší přehled o filmové historii třeba mohl rozumně požadovat), ale mluvčí celé TV Nova (http://tv.nova.cz/rubrika/pressweb). Teď už jen čekám, že na Nova Sportu odvysílají místo utkání Agassi-Sampras z Wimbledonu 1994 to z Wimbledonu 1995 a ta káča p.tomá Fričová, mluvčí Nova Sport, která by měla sportu rozumět, to nepozná a bude se snažit "mlžit" (rozuměj při nedostatku informací a důkazů o chybě obhajovat svého zaměstnavatele). ;-)

    OdpovědětVymazat
  22. ad Fuxoftova reakce 3. ledna 2010 20:57: Jenže videokazety si už pamatuješ jen ty a ti ostatní důchodci, kterým ještě paměť slouží :)

    OdpovědětVymazat
  23. roztomily anonyme z 4. ledna 2010 19:48 ... vidim, ze mas o fungovani TV Nova a Nova Cinema velmi dobry prehled, jasne vis, kdo je kdy k dispozici a co kdo muze rozhodnout ci poprit. gratuluji!

    jestli nahodou bude po odvisilani matche Agassi-Sampras z Wimbledonu 1994 misto toho z Wimbledonu 1995 (nebo naopak), pani Fricova zatvrzele tvrdit, ze chyba se rozhodne nestala, popripade, ze koupili prava pouze na polovinu zapasu a druhou odvisilaji za tyden, budu se ji dlouze smat a bude mi lito, ze je tak blba, ze si necha od svych informacnich dodavatelu vsechno nakukat.

    zaroven doufam, ze az se ji bude pro blbost smat hodne lidi, ze se zdrave nastve a ty dodavatele informaci, kteri ji lhali, popripade nekompetentne informovali, necha pekne skrouhnout na platu (nejsem zastance primeho stinani hlav, ale kdyz by si to nahodou plebs pral, a byl hen ten silvestr ...tak proc ne).
    protoze jestli si myslite, ze ze sebe nechame delat blbce a jeste budeme nebozaky, kteri z nas blbce delaji, litovat, tak to ani vomylem ;)

    OdpovědětVymazat
  24. Mám sice přímé zkušenosti jen s několika tiskovými mluvčími, ale pokud by kterýkoliv z nich jen tak svévolně do médií vypustil neověřené a především vedením neschválené prohlášení, bez výjimky by na hodinu letěl. Takže obhajoba "chudinka mluvčí si to našla na netu/někdo z kolegů jí to nakukal a ona přece nemohla vědět, jestli to je pravda" je sice hezká, ale bohužel jen podporuje skutečnost, že se tu NĚKDO (mluvčí nebo vedení Novy, na tom nesejde) zachoval VELMI neseriozně a navíc zcela nekompetentně.

    OdpovědětVymazat
  25. Existuje vůbec silnější potvrzení správnosti nějakého názoru než Caseův nesouhlas? ;-)

    OdpovědětVymazat
  26. Milý anonyme z 4. ledna 2010 19:48
    Vnitřní fungování televize nova nebo nova cinema je mi srdečně ukradené, stejně jako seriál Twin Peaks, stejně jako objektivní či subjektivní obtíže tiskové mluvčí krátce po Novém roce.
    Napsal jsem to proto, že mě zaujal názor předchozího anonyma, že se nemá nadávat tiskové mluvčí za její nesmysl.
    Nic z vašeho příspěvku mě nepřimělo změnit názor, že mě jakožto konzumenta obsahu, co produkuje tiskový mluvčí, by mělo to vnitřní fungování společnosti zajímat a zajímat se o to, který konkrétní zaměstnanec pochybil a nadávat na jeho jméno.
    Anonym z 4. ledna 2010 19:04

    OdpovědětVymazat
  27. Ad Fričová...
    Nemyslím, že by byla hloupá - spíš se stala chyba a ona dostala ze shora pokyn, co do médií říct... Tiskový mluvčí je loutka -musí říkat to, co chce ten, koho zaměstnává. Takže v diskuzi Fričovou vynechte, za ta zmatečná vyjádření může někdo jiný, někdo, kdo bere slušný prachy, ale by se nikdy nedozvíme, co je to za joudu...

    OdpovědětVymazat
  28. To je k smíchu... chyby se v televizích stávají, nevyhne se tomu kolikrát ani veřejnoprávní a nikdo si toho nevšímá.

    Když se to ale náhodou týká Twin peaksu, tak se sesype armáda nerdů (kterým to navíc může bejt u prdele, protože to veledílo už stokrát viděli) a nadávají až jim brejle nadskakujou.

    OdpovědětVymazat
  29. BTW, ja Twin Peaks (serial) nikdy nevidel.

    OdpovědětVymazat
  30. Když jsem byl někdy dávno na premiéře Lost highway v kině na Dukle v Pardubicích, tak promítač přehodil druhou a třetí špulku. Sám jsem to poznal až na konci třetí špulky, kdy navázala na scénu kterou už jsem viděl. Myslím, že v kině to už moc dalších lidí nepoznalo :-).
    Ale zeptám se na to v červeném pokoji při koflíku speciálního espressa.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.