Vlkodlak je poměrně věrný remake toho nejstaršího, nejoriginálnějšího Wolf Mana z roku 1941. Opravdu mi ale uniká důvod, proč vlastně takový remake točit, když mezitím vznikly desítky, možná stovky filmů o vlkodlacích, z nichž některé měly velmi nápadité scénáře a jiné byly velmi inovativně natočeny.
Vlkodlak Joeho Johnstona (Rocketeer, Jurský Park III) není ani jedno. Hrdina chodí zachmuřeně lesy a bažinami, všichni kolem ho varují, všichni se bojí, a po několika desítkách minut ho něco kousne (a ani v tuto chvíli ještě vlkodlaka pořádně neuvidíme). Teprve když se Lawrence začne sám proměňovat, užijeme si pár detailních záběrů. Pak se děj na chvíli přesune do Londýna a pak zase zpět na venkov, kde proběhne závěrečný souboj. Tím vším se prolíná náznak romantické linie a temného rodinného odkazu. Nemohu přece dnes postavit celovečerní film jenom na tom, že - hrůzo hrůz - to je takový obrovský zmutovaný člověkovlk a když někoho kousne, tak se z něho stane taky člověkovlk tyvole to koukám!
Problém je v tom, že ať vidíme na plátně cokoliv, nic z toho není dostatečně zajímavé:
- I když jsou herci kvalitní, rozhodně se v tomto filmu nepředřeli a s výjimkou několika Hopkinsových monologů žádný z nich nemá šanci nás o svém herectví přesvědčit. Souvisí to s tím, že žádná z postav nemá nějakou motivaci nebo cíl - prostě jenom tak ve filmu jsou, aby udělaly to, co se od postav v hororovém filmu automaticky očekává.
- Vlkodlačí masky jsou kvalitní, ale většina filmu se odehrává ve tmě, takže si je moc neužijeme (a nezapomeňte, v první polovině filmu žádní vlkodlaci nejsou vidět).
- V akčních scénách jsou vlkodlaci převážně digitální, což přes veškerou snahu trikařů opravdu nevypadá o moc lépe než nějaký Van Helsing nebo Underworld.
- Lesy, bažiny a rodinné sídlo jsou patřičně slizce depresivní, ale totéž jsme viděli už tolikrát a občas ještě depresivněji.
- Plusem je pár brutálních killů (dráp vražený do hlavy zespoda skrze čelist, například), ale opět - jde celkem asi o 10 podobných sekund v celém filmu.
Vlkodlak měl velmi pohnutou historii vzniku (změna režiséra, odklad premiéry o dva roky, dvakrát změna skladatele). Asi bych tedy měl ocenit, že výsledek nepůsobí zmatečně a není nechtěně směšný. Rozhodně ale není ničím zajímavý a ani mi nedochází, čím by měl být zajímavý.
a za co teda 50%? za ty staticke herce nebo nepoveden digitalni triky?
OdpovědětVymazatjsou tam aspon kozy ty bluntovy ?
OdpovědětVymazatKozy tam nie sú, je to remake filmu spred vojny. Podľa mňa bol boj vlkodlakov na konci smiešny, vyzerali ako tučný nemotorný mackovia. Celý film je nudný a naivný, a to preveľmi. Nedal by som mu 50%
OdpovědětVymazattakže jestli to dobře chápu, jsou tam blby triky, nic moc herci a zadny kozy?! Zbytečný film...
OdpovědětVymazatKdo měl film režírovat místo Johnstona ?
OdpovědětVymazatMark Romanek
OdpovědětVymazatJedna koza emily blunt tam je! Asi na pul vteriny, ze zadoboku
OdpovědětVymazatkozu jsem tam v nejake scene videla :) ale emily bluntova u toho nebyla.
OdpovědětVymazatpatryka: Kdyz ma Del Toro ty halucinace, tak v nich na chvili uvidi Bluntovou sedet na posteli do pul tela zcela nahou.
OdpovědětVymazat"to je takový obrovský zmutovaný člověkovlk a když někoho kousne, tak se z něho stane taky člověkovlk tyvole to koukám!"
OdpovědětVymazatTyvole to je prostě náser tyhle recenze. Pokračuj, pokračuj! :D
Já to furt říkám, že vlkodlaci a upíři jsou už dávno vytěžený téma.
OdpovědětVymazatanonym 17. února 2010 21:14: Upíři nejsou vytěžení, jen by někdo musel natočit něco z Kulhánka.
OdpovědětVymazatPrvní půlka celkem strašidelná, druhá bohužel spíš nechtěně srandovní. Ale v roce 1941 by tenhle film byl totální trhák :)
OdpovědětVymazat