8.9.10

Jan Rejžek potřebuje vaši lásku

Asi se mnou budete souhlasit, že bývalý komentátor Oscarů (nyní komentátor písňové soutěže Eurovize) Jan Rejžek je mistrem pera, pokud je střízlivý. Když se nedávno v tomto stavu nacházel, sepsal tento břitký nekrolog zesnulému Pavlu Melounkovi. (Viz také zde).

Melounek


Protože si Jan Rejžek jistě přeje, aby si na něj po jeho smrti také někdo vzpomněl v dobrém, a mnoho kamarádů už mu nezbývá, rozhodl jsem se pro něj něco udělat a vyzvat vás, abyste mu napsali co nejhezčí nekrolog.


Představte si, že je například rok 2015, Jan Rejžek právě zemřel na AIDS, a vy máte zavzpomínat na to nejlepší, co v životě dokázal.

Nejlepší dílo bude odměněno pytlíkem rýže.

P.S: Neuchylujte se k negentlemanským vulgaritám.

P.P.S: Další novinářská hyena reaguje.

P.P.P.S: Pokud to dobře chápu (ale možná to nechápu), tak Rejžek nejenže si chce sám sobě napsat vlastní nekrolog, ale navíc chce být vyhlášen za vítěze soutěže o svůj nejlepší nekrolog a obdržet výhru ještě předtím, než ho napsal...? Tak to tedy ne, tyto komunistické manýry by si mohl odpustit...

53 komentářů:

  1. Mily Jendo, tak jsi nam odesel a zbylo po tobe jen par nedopsanych nekrologu. Skoda ze tak vyjmecny psavec jako ty zde s nami jiz neni. Tesim se na predcitani tvych vyjmecnych versu na tvem pohrbu v podani Jiriho Pomejeho a Ivety Pomejove. I 179 kg Artik Pomeje s Michalem Davidem zazpivaji par songu,odsuzujici komunistickou tyranii. Cest tve pamatce. Doufam ze se na pohreb pres davy selebrit nejak dostanu a polozim karafiatovy venec k tvemu hrobu, ktery bude hned mezi hroby Milouse Jakese a Zdenka Trosky.

    OdpovědětVymazat
  2. ubohe, ubohe, napsane ubohou neselebritou

    OdpovědětVymazat
  3. Mě to celé totálně uniká...

    OdpovědětVymazat
  4. Jan Rejžek (1954 - 2015)
    Never heard of him, never will miss him.

    OdpovědětVymazat
  5. No já nevím Františku... ten nekrolog mi přijde v pohodě, cítím z něj, že si Rejžek Pavla Melounka vážil i přes jeho slabosti. Asi to je spíše na debatu o tom, jak má vypadat nekrolog: má se o těhle slabostech taktně pomlčet nebo se o nich zmínit s tím, že ty dobré stránky byly větší a PROTO na dotyčného vzpomínáme? Osobně preferuju Rejžkovu variantu.

    Jinak v mailu AP si jistě mohl Jan Rejžek odpustit formulace jako "dramatickou menstruační výzvu z titulku", to je naprosto zbytečná urážka která mu přátele nezíská, mírně řečeno.

    Každopádně zamyslet se nad tím, co asi budou lidé říkat (a číst) až umřeme není nikdy na škodu.
    Za sebe můžu říct, že rozhodně si více povzdychnu až se dozvím že umřel Rejžek než AP, tak to prostě je.

    Ovšem úplně nejhorší bude až umře Fuka, to mě bude mrzet nejvíc :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní 8. září 2010 10:58

    Bartošovic Artik nezpívá, ale hraje na bubeny FYI. Si ten bulvár nejdřív trošku nastuduji, áááno?!

    OdpovědětVymazat
  7. Nekrolog:

    Huraaaaa!Baniiiik picoooo uz zdechnuul huraaaaaaa chlastameeeee!!!heeejahou!

    Se vsi vaznosti pozustali.

    OdpovědětVymazat
  8. Ten Rejžkův kus mi tedy taky přijde daleko věcnější a prostě lepší než ten divný hysterický pokus Prokopové...

    OdpovědětVymazat
  9. Nekrolog přečetl a nemám s ním vážnější problém. Od Rejžka lze očekávat, že nastavuje zrcadlo každému kryptokomunistovi a tudíž ani žádný Melounek mu není svatý. I když již tuhý. Pravdu má v tom, že to byl člověk, který po sobě cosi zanechal. Ale byl to zejména člověk, se svými pozotovními i stinnými stránkami.

    Takže: Pane Melounku, odpočívejte v pokoji. Pane Rejžku, odpočiňte si taky, odhalování komunistů v mrtvých kolezích musí být nelehké dílo ;)

    OdpovědětVymazat
  10. ^Kam mám poslat návrh na zařazení výrazu 'pozotovní' do české mluvnice?

    OdpovědětVymazat
  11. Jan Rejzek.

    Clovek, co vymyslel "dramatickou menstruacni vyzvu".

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  13. Nekrolog jsem slyšel v Kritickém klubu a bylo naprosto v pohohě a stejně jako Vilibaldi souhlasím s názorem, že nekrolog nemá být sentimentální vzpomínka na hezké chvilky.

    A samozřejmě JR mám rád (stejně jako tebe Franto)... hůůůů...

    OdpovědětVymazat
  14. Na tom nekrologu nic strašného nevidím. To, co je opravdu příšerné, je ta reakce na reakci. Ale i u toho bych byl s reakcí opatrný, protože autorčinu reakci, na kterou původní autor nekrologu reagoval, si ona autorka nechala pro sebe. Takže se na to jen těžko reaguje. Asi tak nějak stručně a jasně řečeno ;-D

    OdpovědětVymazat
  15. Veškerá "Autorčina reakce" spočívala v tom, že založila tu skupinu na Facebooku "Nepřeji si, aby mi Rejže psal nekrolog" (na kterou je u ní odkaz).

    OdpovědětVymazat
  16. Rejzek je nuda.
    Myslim, ze uz tu dlouho nebyl nejaky kvalitni filmovy trailer:

    http://www.youtube.com/watch?v=aAGMzxhk3Hg

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to je pak jiná... Já z toho vyrozuměl, že reagoval na nějakou konkrétní zprávu...
    Ne, že by mi začal vadit ten nekrolog, ale tím víc mi začala vadit jeho reakce...

    Mimoto nesnáším psaní tou povýšenou češtinou, kterou používá... Ale to je zase jiná věc :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Nekrolog Rejžkovi psát nebudu-jeden pěkný a pravdivý mu už napsal John Bok http://www.youtube.com/watch?v=aAGMzxhk3Hg Až natáhne brka nikdo po něm nevzdechne, jen ubude hodně žluči a nenávisti v periodikách do kterých přispíval! Dílo po něm nezbude žádné protože až na neuvěřitelnou kopu sraček nic neudělal a i ty se po jeho smrti rozpadnou a on bude navěky zapomenut což je horší než prokletí jeho ubohé osoby!

    OdpovědětVymazat
  19. Každopádně ale zveřejnit soukromou zprávu je minimálně stejně nevhodné, jako zmínka o něčí orientaci. Ještě, že si to Rejžek očividně zaslouží...

    OdpovědětVymazat
  20. Uhybame od podstaty - menstruovala Prokopova V dobe zalozeni skupiny nebo ne?

    OdpovědětVymazat
  21. Všimnul jsem si za ty roky co Rejžka znám, že při sebemenší příležitosti se opírá do (krypto)komunistů. Jak k tomu vlastně přišel? Znásilnil ho v dětství vedoucí SSM?

    OdpovědětVymazat
  22. Absolutně nepřekonatelný nekrolog napsal Rejžkovi John Bok: http://www.blisty.cz/art/50467.html - vřele doporučuji.

    Smál jsem se 3 dny, jo Rejže, to je charakter. :)

    OdpovědětVymazat
  23. O mrtvém jen dobře. Udělal nám radost a svět je bez něj zas o kousek hezčí místo k životu. Děkujeme.

    OdpovědětVymazat
  24. Anonymní 19:46-Byl sem přesně o 2 hodiny 40 minut rychlejší)))

    19:37 Proč každému nadává do kryptokomunistu? Protože je to právně nepolapitelné!! Když řekneš že tě okradli cikáni a budeš se smát vtipu o židech můžou tě označit za rasistu a antisemitu dokud se se neukáže že se jmenuješ Dezidér Tancoš a jsi hlavní Rabí v Bukurešti. Ale kryptokomunista může být každý! Zkus se z toho vykroutit-vstoupíš do protikomunistické organizace ale vzhledem k tomu že jsi kryptokomunista ji chceš rozvracet zevnitř, tvůj děda byl na uranu samozřejmě špicl, zabavily vám majetek a tvůj brácha emigroval? Jen taková hra! I přes ty tvoje protikomunistický kecy všichni víme že jsi kryptokomunista! Všichni jste kryptokomunisti! I já! Tak a teď se obhaj! Nelze! Vondráčková ho potahala po soudech a tak má bobky!

    OdpovědětVymazat
  25. Jana Rejzka je nutne akceptovat jako jakykoli jiny projev svobodne spolecnosti, ktery se nam sice do jsite miry hnusi, ale neprekracuje pravne stanoveny ramec. takze je nejlepe ho ignorovat, coz je pro nej primereny trest, jest on grafomansky onanista, ktery potrebuje publikum, jinak by puknul ... jestli mu John Bok namlati, tak to bude popravu a John zasluhuje zatleskat. nicmene, jelikoz jsem zastance nenasili, kdyz na fackovani nedojde, tak i s tim se da zit ... lidi jako Rejzek nebo Keller (http://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Keller) je opravdu lepe ignorovat, nez se nad nimi rozcilovat

    OdpovědětVymazat
  26. Anonym 052 Být Kellerem tak tě za přirovnání k Rejžkovi žaluji! Btw ač s Kellerem v mnohém nesouhlasím je to inteligentní chlap co ví co říká! Rejžek je sice také inteligentní ale agresivní čuník co si nevidí do úst!

    OdpovědětVymazat
  27. Moc nechápu o co vlastne jde. Snad jen o to, drzet basu s kamaradem (Baldynskym), coz bych pochopil a respektoval. Jinak tyhle reakce jsou jak smesny a detinsky, tak bohuzel zda se, i dost nepresny.

    "Jan Rejžek potřebuje vaši lásku" - no to je zhrzenosti, Frantisku. Od vás bych takovou ublízenost necekal. A Tomas Baldynsky asi definitivne ztratil to kriticke mysleni, ktery jsem na nem tak obdivoval. Budou to od ted uz jen vesele historky ze zivota vsech tech krasnych a roztomilých lidicek? Skoda.

    Rejzkuv nekrolog je naprosto v poradku a nic urazliveho na nem nevidim. Byl Melounek v KSC? Byl. Byl teplej? Byl. To jsou fakta - ne urazky. Spis mi pripada, ze s jeho homosexualitou maji problem ti, kterym se ten nekrolog tak moc nelibi. Naopak vyzdvihl Melounkovu odvahu dávat prilezitost mladym filmarum. To si treba v mych ocich zaslouzi respekt a take ho ma.

    O Bokovi bych radsi pomlcel. Hnoje a drbu je tam dost, ale fakta nebo dukazy aby jeden pohledal. Blisty opet zabodovaly.

    Rejzek lasku nepotrebuje a i kdyby, zadne by se mu nedostalo :) Aspon ne ode mne. Ale jestli tady nekdo umi psat nekrology, je to prave on. JS

    OdpovědětVymazat
  28. O Rejžkovi nevím téměř nic a o Melounkovi jsem v životě neslyšel, takže to celé jde naprosto mimo mě

    OdpovědětVymazat
  29. Tady je zajímavá ta skutečnost, že jsem s Tomášem Balýnským "nedržel basu". Když jsem já psal tenhle příspěvek, netušil jsem, že on píše nějaké "Poslední slovo" a že měl psát ten Melounkův nekrolog. Naopak Tomáš psal svůj sloupek, aniž by tušil, že něco napíšu já. Nepromluvili jsme spolu o tom ani jedním slovem.

    Takže spíš než o nějaké "držení basy" tady jde o to, že se s Tomášem nadále kamarádíme, neboť máme podobný pohled na bizarní existence Rejžkova typu. Ačkoliv Tomáše zřejmě jaho výlevy trochu uráží, zatímco mne (neznalého fakt a souvislostí) pouze baví, podobně jako výlevy Rosse Hedvíčka nebo Paris Hiltonové.

    OdpovědětVymazat
  30. Zajimavy. Kritizuju neco, ceho se zaroven dopoustim. To jsem si zas nabeh, blbec. V tom pripade se omlouvam za podezreni ze "spolceni" proti Rejzkovi. Dostal jsem se k clanku (a "kauze") pozdeji a nevim jak sly udalosti za sebou. Moje chyba. JS

    OdpovědětVymazat
  31. Anonymní 3:09_ Vážně ti nepřijde divné psát do nekrologu že byl někdo gay(což asi nebyla pravda) a komunista(čímž Rejžek cejchuje lidi, kteří se mu znelíbí nebo se mu odváží říci o něm pravdu-tedy že je kokot, Btw být zrovna jím držím hubu!)? Fajn, toho komunistu bych ještě bral pokud by byl aktivní straník ale to druhé napsal jako drb-říkalo se... ale to že ten idiot mu připisuje věci které neudělal to je prostě neomluvitelné! Co se do toho sejří když o něm prdlačku ví? Pro Baldýnského je to alespoň ponaučení v tom že když něco neveme veme to všeznal všeuměl a toho vytlačí!

    OdpovědětVymazat
  32. Divím se, že se tady objevila spousta hlasů, které ten nekrolog od Rejžka hájí. Opravdu vám nepřijde blbé, že je nekrolog uzavřen zmínkou o sexuální orientaci? A je opravdu směšné, že to Rejžek hájí příkladem Rocka Hudsona, který zemřel na AIDS. Copak Melounka zabila jeho sexuální orientace? Nebo měla nějaký zásadní vliv na jeho tvorbu? Pokud ano, tak to měl napsat do toho nekrologu, protože jinak to nemá žádnou informační hodnotu.

    OdpovědětVymazat
  33. Ma nekdo nejake blizsi informace o tom, ze Rejzek zere kozi bobky? (Idealne i s fotodokumentaci). Pripravujeme vystavu 'Two kozy and one cap'.

    OdpovědětVymazat
  34. Aha, takže podle Rejžka je homosexualita podobnej škraloup jako deset let v chládku za zpronevěru. Zdá se, že v rámci nekrologu to měla být spíš poslední jedovatá slina než pokus o objektivitu.
    Přeju Rejžkovi, ať mu kozí bobky zhořknou v ústech!

    OdpovědětVymazat
  35. ad anonym 14:10
    S fotodokumentací bude problém. Rejžek nemá potřebu svoji vášeň vytrubovat do světa a je diskrétní.

    OdpovědětVymazat
  36. Krome toho, ze se mi nelibi ta poznamka o homosexualite se mi mnohem vic nelibi ty sovinisticke kecy, kterych je Rejzkova zprava Alene Prokopove plna. Hovado jedno.

    OdpovědětVymazat
  37. A obecne cela Rejzkova odpoved na kritiku by se dala shrnout krasnym anglickym 'butthurt'. Takrka ucebnicovy priklad.

    OdpovědětVymazat
  38. Na onen den se vůbec netěším. Jednak nepřeji nikomu nic zlého, ale hlavně a především. Bude mít život na této planetě ještě vůbec nějaký smysl a řád, když odejde poslední spravedlivý, v boji s komunisty (kteří číhají všude) neumdlévající a nekompromisní, vtipný, břitký a vždy nad věcí se elegentně povznášející muž? Kdo nám udá správný směr v kultuře, sportu i politice? Bez takového majáku a vzoru budeme životem jen bezcílně bloumat od ničeho k ničemu. Ne, netěším se na onen den, i když ten je možná blíž, než si myslíme. Jestli totiž zkrachuje jeho milovaná Slavia (a nemá k tomu v současnosti daleko), pak to s ním zřejmě sekne dřív, než byste řekli... (no, ať si každý řekne, co chce)

    OdpovědětVymazat
  39. A teď z pohledu absolutně nezaujatého člověka, který ani jednoho pána nezná a jsou mu oba ukradení. Je sranda sledovat tyhle žabomyší války s odstupem. A je velice zábavné sledovat, jak se všichni snaží nad všemi vyhrát ve hře, která nemá pravidla, nebo snad jenom ta, která si určí každý sám. Fuku nehodnotím, jeho humor mě osobně baví, takže jsem mu nakloněn a proto nejsem nezaujatý.

    OdpovědětVymazat
  40. Jj, a obzvlášť zábavné to je, když si uvědomíte, že aktéři jsou cosi jako inteligence (nebo nevím jak se té sortě správně říká). Zkrátka ti, kdo by měli být příklad pro obyčejný plebs.

    OdpovědětVymazat
  41. Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded...
    Chlapi nezvani a rozbijou si drzky..

    OdpovědětVymazat
  42. Ponor rakve s ostatky Jana Rejžka, taky filmového znalce a milovníka francouzské nové vlny (především Truffatovy prvotiny Nikdo mne nemá rád)symbolicky uzavřel jeho celoživotní pouť po trase: Bože, jak hluboko jsem klesl...

    OdpovědětVymazat
  43. Štítky: gay, nekrolog

    Toto mě vskutku pobavilo.

    OdpovědětVymazat
  44. Ja si za svym srovnanim s Kellerem stojim ... taky to na zacatku slo cist, postupne to bylo oprdenejsi a oprdenejsi, stale stejne jinak zvane, se ztratou invence, nadhledu a pribyvajicim vekem zapsklejsi a zapsklejsi, takove trucdedkovske, negativni. oba panove ztratili glanc, kazdy pravda trochu jinak a v jinem oboru ... ale zaklad je tentyz.
    jejich soucasny prinos je uz pouze ve vzbuzovani negativnich reakci, cimz si paradoxne zvysuji sebevedomi, protoze maji pocit, ze geniove byvaji casto kritizovani ...

    OdpovědětVymazat
  45. Úmrtí Pavla Melounka rozpoutalo (nejen) souboj kritiků

    http://aktualne.centrum.cz/kultura/film/novinky/clanek.phtml?id=676926

    OdpovědětVymazat
  46. Dokáže si Fuka představit, že někdo čte se stejnou oblibou jak texty jeho, tak texty Prokopové, Fily i Rejžka? Vtip je v tom, že síla každého z nich je trošku někde jinde a považuji je proto za rovnocenné (spojením jejich dobrých vastností by vznikl geniální obří "megahustej megakritik"). V tomto případě mi se mi zdá Rejžkův nekrolog i jeho reakce na Baldýnského naprosto korektní. Co není v pořádku je jeho sprostý dopis Aleně Prokopové, ale ještě víc mi vadí, že místo, aby Rejžka Alena poslala, s prominutím, do prdele, tak ten dopis jen veřejně vyvěsila.

    OdpovědětVymazat
  47. Já v té závěrečné větě jednoznačně čtu: "Melounek byl buzna, ale nedal mi, zmrd..."

    OdpovědětVymazat
  48. Jj, Keller je todlencto negativistický hovado, furt jen kritizuje místo aby pochválil úspěchy boje za dodržení plánu 245. čtvrtletky.

    OdpovědětVymazat
  49. Na druhou stranu, taky nechci, aby mi nekrolog psal pan Baldýnský

    http://media.novinky.cz/181/21814-original-qkomi.jpg

    OdpovědětVymazat
  50. FUKA: "Asi se mnou budete souhlasit, že bývalý komentátor Oscarů (...) Jan Rejžek je mistrem pera, pokud je střízlivý."

    To opravdu nebudu souhlasit ani náhodou! Rejžek psal dobře (tj. trefně a vtipně) naposledy za bolševika, a to ještě jen v kontextu doby, tj. že TEHDY to tak působilo, dneska ty staré texty jen nudí, už proto, že se většinou zabývají věcmi, na které i pamětníci jako já dávno zapomněli a nepamětníci ani netuší, o čem to je - - - asi jako by to netušili, řekněme, u dobové břitce odvážné kritiky písní Pavla Lišky (ne děti, to není ten herec).
    Po převratu se z Rejžka stal paranoidní idiot, vrtající se už jen v tom, jestli ten či onen podepsal spolupráci, zcela bez ohledu na okolnosti - a navíc velmi neadekvátně vrstvě vlastního kolaboračního másla na hlavě. Chvíli jsem se ty jeho popřevratové blitky pokoušel číst s kroucením hlavou, kdeže je ta někdejší legrace, a pak jsem to vzdal. Když na mě nějaká rejžkovina za ty léta někde vykoukla, letmým mrknutím oka jsem to přeběhnul, konstatoval, že se pořád projevuje jako absolutní kretén, a víc se tím nezabýval.
    Zajímavé nicméně je, že se postupně vypracoval v jakéhosi FÍZLA FÍZLŮ, čehož zrovna ten Melounkův nekrolog je půvabným dokladem - statečný chlapík Rejžek bonzuje celému národu (rozuměj těm pár nebožákům, kteří tu jeho vyblicistiku ještě čtou), že Melounek byl v partaji (a zdůrazní, že on sám takový "vykuk" nebyl, heč), po převratu že Melounek produkoval i Trošku (což je v intelektuálských kruzích horší než záměrně neléčená syfilis) a nakonec ho ještě chrabře všem udá, že byl buzerant.
    Jim Čert, kterého Rejžek zmiňuje v mailu Bokovi jako jeden z vrcholů donašečské podlosti, aspoň donášel jen tehdy, když ho estébáci chytili a vyzpovídali - a udělalo to z něj vnitřně úplnou morální trosku. Rejžek sám aktivně fízluje už dvacet let a ještě si přitom připadá jako geroj. V málokom je tolik krysí podlosti a blátivého hnusu jako v téhle trapné trosce druhdy ambiciosního druhdy novináře, jemuž z původní profese zbyla už jen schopnost zručně skládat slova do prázdných sloupků bez myšlenek - podobných kusům hovna v cukrové vatě...

    Nekrolog bych tudíž viděl velmi stručný:
    Nebude nikdy ani jen maličko chybět ničemu ani nikomu; mrtvý fízl, dobrý fízl.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.