Bolek Polívka je taxikář (dříve se živil jako návrhář horských drah!) a má za ženu Simonu Stašovou, které pravidelně zahýbá s jinými ženami, včetně podstatně mladších. Jejich dcera (Petra Hřebíčková) bydlí v bytě vedle nich, má za manžela Jiřího Macháčka a má s ním malého syna a neúspěšnou restauraci.
Polívka Macháčka stále přesvědčuje, že by měl své ženě být také nevěrný, protože tím utuží své manželství. Následně dojde k tomu, že nesmělého a věrného macháčka svede Slovenka krev a mlíko (Eva Kerekes), kterou se předtím Polívka neúspěšně snažil sbalit. Tím se dá do pohybu sled nepředvídatelných událostí, které jsou občas dramatické, občas vtipné, ale nikdy ne vtipné pro Macháčka...
První plus, kterého si na Mužích v naději (kteří naštěstí nemají NIC společného s Ženami v pokušení od stejného tvůrčího týmu) všimnete, spočívá v tom, že mají něco, co se dá označit slovem "příběh". Jejich postavy procházejí nějakým vývojem, v závislosti na tom vývoji se nějak logicky mění jejich chování a na konci to má něco jako pointu, která nějakým způsobem vyplyne z toho, co se dělo předtím. V tom se liší od 95 procent českých komedií. Navíc jde o příběh slušně originální a málo předvídatelný.
Zajímavé je také to, že víceméně všechny postavy v tomto filmu jsou hajzlové, kteří jsou občas šťastní, ale spíš ne, a většinou si to zasluhují.
Samozřejmě, ve filmu jsou scény "Macháček se legračně schovává pod stolem v restauraci" nebo "Macháček legračně utíká oknem z prvního patra". Tyto většinou fungují podle očekávání a jen velmi ojedinělě mi připadaly trapné. Mnohem zajímavější pro mě ale byly komornější momenty, kdy někdo analyzuje jak se to kolem něj všechno podělalo a co teď s tím, jde do sebe, případně se mu dějí vyloženě tragické věci.
Muži v naději jsou rozhodně HOŘKÁ komedie, kterou jsem si překvapivě užil. Užil bych si ji ještě lépe, kdyby na projekci nebyly sulcovité redaktorky ženských magazínů, které se hýkavě smály úplně všemu, včetně dramatické smrti kladné postavy.
Film není žádný zázrak. Hudba mě občas iritovala svým opakováním (písničky mě iritovaly úplně všechny, ale naštěstí jich tam moc není), někteří herci občas sklouzávali do autopilot módu, který známe z deseti jejich jiných filmů, a některé zvraty byly podávány až příliš polopaticky. Jde ale mezi českými hořkými komediemi rozhodně o lepší průměr!
Což je především důkazem toho, jak špatně na tom porevoluční české hořké komedie jsou...
Recenze mě sama o sobě velmi pobavila a na film se upřímně těším :-)
OdpovědětVymazatŘekl bych , že celý český film je po revoluci tak nějak úplně jinde a čím dál (po časové ose kupředu )od revoluce , míjí se s kvalitou .
OdpovědětVymazatJá bych řekl, že krátce po revoluci šly filmy z extrému do extrému. Některý byly skvělý a jiný naprostý sračky.
OdpovědětVymazatPostupem času se to srovnalo, takže naprostejch sraček se už točí málo, zbytek je všechno stejnej podprůměr.
P.S.: Za "autopilot mód" dík, to je naprosto výstižný.
Zajímavé, že zrovna "autopilot" je mód, který jedna z postav ve filmu zmiňuje jako jeden ze způsobů, jak zvládnout manželský sex.
OdpovědětVymazatTakže je otázka, jestli to Františka natolik zaujalo (ač třeba podvědomě), že to aplikoval i na herectví. :-)
Spíš mě ale zaujala poznámka o hudbě. Ty motivy se sice opakují, ale řekl bych, že velmi málo ve srovnání s valnou většinou filmů. Je tam asi patnáct hudebních témat a pokud některá z nich zazní víckrát, tak (snad až na jednu výjimku) jsou aranže výrazně variovány. Což není, Františku, argument snažící se vyvracet tvůj legitimní dojem - jen se snažím zjistit, co to znamená. Buď jsi byl zrovna nějak podrážděný, nebo je ta hudba obecně špatná, protože jinak by tě to poměrně střídmé opakování zřejmě nestihlo tak neiritovat.
Pardon, na konci má být samozřejmě "iritovat"
OdpovědětVymazatkolik stojí te Zeleno bílý unikát? Respekt!
OdpovědětVymazatTo jak se dá (ne)užít film v kině když spoludiváci kolem vyluzují zvuky vím taky své. Třeba u Hanebných panchartů za mnou seděla trojice mladíků kteří se od první minuty hurónsky řechtali všemu tarantinovskému - třeba že někdo někomu rozbije bejzbolkou hlavu nebo že křehká dívka mluví sprostě. Ale když v barové přestřelce, kde se skoro všichni pozabíjeli a ta nejméně pravděpodobná postava přežila jim kupodivu vtipné nepřišlo! Což ani většině kina, když jsem se smál já + cca 10 lidí, ale to jsme řvali jak koně! :-D
OdpovědětVymazatNebo u Vratných lahví (ryzího příkladu hořké komedie) se chlámalo celé kino KAŽDÉ pitomině jak při Troškových taškařicích, což bylo extrarušivé. A při finální scéně v balónu, kdy D.Kolářová má jednu suprovou hlášku za druhou už obecenstvu docházel dech a pak jsem se musel lochčil do polotichého sálu.
Tomáš
Anonymny Tomas: Smutny pribeh.
OdpovědětVymazatNo ale ted vazne: Kerekes full frontal???
OdpovědětVymazatpřekvapuje mě, že zrovna u TOHOTO díla není v recenzi zmínka o full frontalu... že by v tom měla prsty Frantova nová láska a zpřeházela mu kritéria hodnocení? (udělená procenta posledních týdnů by tomu nasvědčovala)
OdpovědětVymazatPrsa-Macháček-Polívka 70% ? cha
OdpovědětVymazatneverim, nekdo, kdo natoci takovou picovinu jako Zeny v pokuseni nemuze natocit dobry film.
OdpovědětVymazatZaujimava recenzia, ale na zaklade zivotopisu autora by som cakala relevantnejsie a odbornejsie info... kruta komedia zneje ako ceckovy film a zabije vse, co tych 70% predstavuje...
OdpovědětVymazatUf uf, viděl jsem. Tak Eva Kerekes tam full frontal má, a je třeba říct, že to je kočka jak se na Maďarku sluší. Jitka Čvančarová bohužel full ani jiný frontal nemá. Děsný product placement. Otřesná myšlenka že más milenku a tvoje žena je vlastně docela šťastná. Takový typický novácký film. Bolek je pořád švihák.
OdpovědětVymazatTaky jsem to viděl.
OdpovědětVymazatNa Absurdní komedii mi to přišlo málo absurdní.
Na hořkou komedii až příliš absurdní a nepravděpodobné.
Hudba jednoznačně rušivá, macháčkovy gagy ... čím umírněnější, tím lepší.
A asi to hlavně nebyl film pro mne. Ve srovnání s OP max 40%.
Zajímavý rozdíl v názorech FF a Kamila Fily, který svou recenzi postavil na srovnání "Žen v ..." a Mužů v...". Rozhodně nevěřím, že je to film na 70 procent.
OdpovědětVymazatkdyž sem se zadíval na ten přiložený plakát filmu, tak vidím, že někdo zapomněl háček nad Ř a E u jména režiséra, čili ''KOMEDIE JIRÍHO VEJDELKA'' docela mě to pobavilo, vzhledem k tomu, že jsme na háčky zvyklí :)
OdpovědětVymazatKerekes drží tágo nějak podivně 3 a půl prsty a obličej Bolka Polívky je jak po několika injekcích botoxu, i úsměv má nějaký zvláštně protažený.
Nicméně od nástupu photoshopu se tohle vidí často..
70 persents, protože je FUka starej pr*sák :), asi proto..no :)
OdpovědětVymazatFranto, to si děláš prdel, že je film nepředvídatelný ne? Kromě efektní anihilace jediné slušné herečky ve filmu jsem předvídal s bolestnou jistotou vše, a to ve stylu: "Ne, boha není přece možné, aby to bylo takový klišé." a bum ho, bylo tam... Je tam pár slušných scén, excelentní je Stašová a pak scéna s Polívkou po zmíněné exterminaci, ale jinak teda k uzoufání plochá šablonovitá nuda, která mě navíc neskutečně prudila totálně vypatlaným použitím pražských reálií, kde auta zásadně jezdí pouze zákazy, po pěších zónách, obecně v místech, kde by se vyskytovat neměla. Vanyšinkem kladné hrdinky jsem byl překvapen ani ne tak dějově, jako spíš místně, protože být sundán véhyklem tak v 70 km/h v místě, kde se reálně nedá jet víc jak 30, pokud nejste Mikka Hakkinen, to prostě nedává smysl... i lidé dokonce pravidelně chodí do slepých uliček, aby se následně objevovali někde úplně jinde a přitom scénář nijak nepracuje s teleportací (to by ten film mohlo značně zvednout). Ano, pár slušných scén, pár slušných dialogů, ale jinak barvotiskově natočené ftipy na úrovni Rudy Pivrnce nebo Jirky Undead Crampoula...
OdpovědětVymazat