Dnešní příklad: Software "Source Filmmaker" od Valve.
Slavná videoherní firma Valve (Portal, Team Fortress) už delší dobu experimentuje s výrobou neinteraktivních filmů (např. upoutávek a cutscén na své hry) přímo v enginu hry. A nyní plánují dát tento modifikovaný engine k dispozici veřejnosti:
CGI animované filmy se dodnes stříhaly víceméně stejným způsobem jako hrané filmy.
Valve si uvědomili, že CGI scény filmařovi umožňují věci, které u normálně natočeného materiálu nejsou možné, a zamysleli se, co z toho vyplývá.
Vyplývá z toho, že film se v jejich softwaru renderuje do 2D videa až jako úplně poslední krok, a celý předcházející proces vzniku filmu probíhá nikoliv s bitmapami, ale pořád s 3D modely.
Výsledkem je, že i v průběhu střihu můžete bez problémů změnit pozadí, animaci postavy, nebo jinak umístit kameru.
Je to vlastně logické a přirozené, ale dosud nikoho nenapadlo uvést to touto formou v praxi. Jsem z toho vzrušen!
Full frontal with fully editable background, to se to teď bude ve střižnách fikat!
OdpovědětVymazatPardon, fükat.
VymazatFrantišek je vzrušen, schovejte Alberta a Chuckyho!
OdpovědětVymazatTi už jsou zvyklí, spíš králík by si měl dát bacha.
VymazatAle jistě, že napadlo: http://en.m.wikipedia.org/wiki/3D_Movie_Maker
OdpovědětVymazatA 3D studio Max je teda už 10 let co, kurva?
OdpovědětVymazatJá bych zase připomenul hru Stunt Island http://en.wikipedia.org/wiki/Stunt_Island - kde v prvním plánu se tam dalo lítat kdejakým letadlem a v druhým plánu z toho pak dělat filmečky. Co jsem si s tím tenkrát vyhrál...:) Na svou dobu super hra...:)
OdpovědětVymazatTaky nechápu, co je na tom tak geniálně revolučního.
OdpovědětVymazatBáša, Bauman - v Maxku trvá vývoj takové animace exponenciálně déle a nějaký výsledek je vidět až po dlouhlém a nákladném renderingu. Source Filmmaker dá stejný efekt za zlomek času a výsledek je vidět už od prvního momentu. Jelikož je to v podstatě jen modifikovaný herní engine, vše jede v reálném čase. Pokud nechápete rozdíl, co už...
OdpovědětVymazatFilmům v herním enginu se říká machinima a existují nejméně tak dlouho, jako novodobé počítačové hry. :-) Převratnost tohoto produktu Valve je v něčem jiném: totiž v tom, že z ryzí geekoviny dělá mainstream.
OdpovědětVymazatmůžu v tom natočit anální bělení? a jestli ne, tak proč ne?!
OdpovědětVymazatThinking out of the Box? Co to meles, ty pako? Machinima tady je nekdy od dob Quake enginu. Out of the box byl mozna tak ten prvni clovek co pouzil 3d engine k tvorbe vlastniho filmu, pripadne ten co prvni modifikoval editor za timto ucelem. Tohle je jen dalsi krucek v privetivosti. Jsi vzrusen zbytecne ...
OdpovědětVymazatJá teda žiju v domnění, že takhle se počítačové animáky dělají od počátku. Tedy s tím rozdílem, že vznikali pouze v náhledové grafice (kostrách) a po finálním výběru scén se na "superpočítačích" vykreslila plná grafika.
OdpovědětVymazatJá taky žiju v domě ní.
VymazatJa taky ziju v dome, jen uz bez ni. To Frantu jeste ceka.
VymazatHele Franto, ted vazne: momentalne bys mel spise byt vzrusen ze sve novomanzelky, nez z nakyho thinking out of the box software. Try to think about it, OK?
OdpovědětVymazatneni nic spatneho myslet v krabici. Krabice se o nas stara a ma nas rada, rekla mi to. A proc by mi krabice lhala?
OdpovědětVymazatAhoj Petře! Kde máš slůně?
VymazatNedá mi to, abych se nezeptal mimo téma: Který pátek bude recenze na Total Recall? A dá se někam mezi řádky vetknout, jestli je nový lepší než původní?
OdpovědětVymazatzdravíme františka z roku 2000. Je fakt hezký že tě vzruší něco jinýho než šukající psi anebo tvá choť s klučičími rysy, ale tohle je fakt starý.
OdpovědětVymazatTak to je parada, uz se tesim na dalsi opus od Polednakove , Libas jako Satan 3D.
OdpovědětVymazatLíbáš jako Gordon Freeman
Vymazat"to se mi libi"
VymazatTo je opravdu Fuka tak retardovaný?
OdpovědětVymazatNe, tak ne. Víc. Asi jako Ty.
VymazatFilmař bez filmaře, jako muž bez muže. Tedy filmaři a ne filmařovi. žena také nenadává svému mužovi, ale muži.
OdpovědětVymazatepic fail ... http://cs.wiktionary.org/wiki/mu%C5%BE
Vymazatnaucte se cesky :D
Moment, chceš říct, že se to dosud takto nedělalo????? Tím, že jsem nepolíben realitou tvorby CGI filmů, tak jsem nějak automaticky předpokládal, že to přesně takhle vzniká, resp. vůbec by mě nenapadlo, že to může vznikat jinak. Nota bene, když myšlenka zdroje rozloženého na libovolně měnitelné prvočinitele kompilovaného na výstupní produkt až v posledním kroku je docela stará... photoshop, hudba...
OdpovědětVymazatA nebo si z nás nevědomých děláš srandu... Fakt je to novinka?
Vážený pane Gutbayere,prosím kdyby,jste mi mohl pomoci objasnit,co znamená?:
Vymazat1)nepolíben realitou
2)Nota bene
3)myšlenka zdroje
4)libovolně měnitelné prvočinitele
5)výstupní produkt
6)libovolně měnitelné prvočinitele kompilovaného na výstupní produkt
jako,o tom programu?Nevím co,tohle,má znamenat a děkuji předem za vysvětlení a né jako vážený pan Fuka,který,mně neodpovídá a,to,mně je líto ohledně toho slůněte ve filmu Promeseus.
Vážený pane Gutbayere,prosím aby,jste prominul za zapomnění podepsaní:Petr.Děkuji
VymazatVzrusen nejsem, ale jadro tepleho psa je asi v tom, ze by se tak strihaly i "normalni" CGI filmy.
OdpovědětVymazatNikdy jsem se o dělání animovaných filmů nezajímal, ale vždycky jsem si myslel, že se tímto stylem dělají... Takže i když je to novinka, tak pro mě to novinka není :D
OdpovědětVymazatNejdřív jsem si také říkal, že na tom není nic nového a převratného... nicméně pak jsem se podíval na videa, jak se Source Film Makerem pracovat a byl jsem mile tím konceptem překvapen. Základ filmu je totiž v tom, že si člověk de facto načte mapu, udělá kamery, připraví záznam a pak se vtělí do jednotlivých herních (tedy filmových) postav a normálně za ně hraje. Takhle si postupně zahraje za všechny "herce", co potřebuje a má základ filmu. Tímhle standardní animace nezačíná. A naopak machinima tímhle většinou končí, pak už je u nich jen "klasická" postprodukce - střih, audio atp. Drsné je, že pak člověk vezme to, co nahrál a rovnou to upravuje v tom herním enginu - mění mimiku postav, způsob chůze, pozici kamer a další věci, které jsou většinou naopak to první, co člověk člověk u klasické 3D animace dělá (samozřejmě po namodelování postav a prostředí). Prostě mi to přijde, že to obsahuje z 1/3 prvky z klasické 3D animace, z 1/3 prvky z tvorby machinim a z 1/3 něco naprosto nového - a dost to urychluje tvorbu 3D filmů (pokud tedy vystačíte s prostředím her od Valve a nechcete si vytvořit něco kompletně svého :-))
OdpovědětVymazatTakže to je koniec Garry's Mod. Ale teším sa na Source Filmmaker :)
OdpovědětVymazatJednak se zde pracuje s již vytvořenými postavami a nástroji mimiky a pohybu, který dodává Source Engine, zatímco původní animované filmy si musejí svět nejprve vytvořit. Ale když toto zohledníme, není to ani v oblasti celovečerních animáků novinka. Například Divoké vlny (Surfs Up) vznikaly právě tak, že tvůrci vytvořili 3d scénu a v ní volně pohybovali virtuální kamerou - hodně zjednodušeně řečeno -, čímž právě dosáhli výsledného efektu pseudo-dokumentu. Celý proces je detailně představen v bonusovém dokumentu na DVD.
OdpovědětVymazatNemůžu ho nikde naajít
OdpovědětVymazat