18.11.12

Recenze a soutěž: Atlas mraků [Cloud Atlas] - 70%

Atlas Mraků (natočený podle stejnojmenné knihy, která vyšla i u nás) je film, jaký tady dlouho nebyl. Má tři hodiny, režírovali ho tři režiséři (sourozenci Wachowští a Tom Tykwer), a skládá se z několika příběhů, odehrávajících se v průběhu 500 let, ve kterých stejní herci hrají různé postavy. Koneckonců, podívejte se na trailer, jestli vám to dává trochu smysl:



Nedává, že?

Je to všechno nějak moc přeházené a promíchané, není-liž pravda?

A takový je nejen trailer, ale i samotný film!

Řekněme si nejdříve (nespoilerově), o čem přibližně je těch šest příběhů:

Příběh 1: Rok 1849. Mladý právník se plaví na lodi z Ameriky kamsi do Pacifiku, vážně onemocní a mezi blouzněním si píše deník. Na lodi se také skrývá uprchlý černý otrok, kterému v případě objevení hrozí smrt a právník je jediný, kdo ho může zachránit (všichni ostatní na palubě jsou hardcore rasisti).

Příběh 2: Rok 1936. Talentovaný mladý skladatel opouští svého gay milence a stává se asistentem starého geniálního skladatele. Navzájem se inspirují k vytvoření společného hudebního opusu "Atlas mraků", ale pak starý skladatel nechce nechat mladého odejít.

Příběh 3: Rok 1973. Mladá černá reportérka objevuje stopu spiknutí na nejvyšších místech, které může mít za následek havárii jaderné elektrárny. Je odhodlána spiknutí odhalit, i když jí jdou různé podezřelé existence po krku.

Příběh 4: Rok 2012. Starý nakladatel je vydírán zločinci a jeho bratr (který ho nemá rád) mu "pomůže" tím, že ho "schová" do teroristického domova důchodců, odkud není úniku. Nakladatel s několika dalšími důchodci se pak snaží přechytračit despotický personál (jako z Přeletu nad kukaččím hnízdem) a utéct z ústavu.

Příběh 5: Rok 2144. Voda stoupá, svět bude záhy zničen. Korejská "jídlonoška" (androidka, pracující v restauraci) vypovídá u výslechu o tom, jak utekla z podniku, ve kterém pracovala a stala se nástrojem Odboje.

Příběh 6: Někdy ve 23. až 24. století, zřejmě po celosvětové apokalypse. Na jakémsi ostrově žije primitivní kmen pastevců, terorizovaný brutálními divochy jako z Mad Maxe. Na ostrov přijíždějí vyslanci technicky pokročilejší části civilizace (tzn. také pozemšťané), kteří potřebují, aby je někdo z pastevců doprovodil do hor, kde se má skrývat cosi velmi důležitého, co může zachránit lidstvo. Problém je v tom, že pastevci věří, že na hoře žije Satan, který se jim občas zjevuje.

(Všech šest příběhů nějak vyvrcholí, ale nespoileruji.)

Když vydělíme tři hodiny šesti příběhy, vyjde nám zhruba 30 minut na každý z nich. Vstřebat šest půlhodinových příběhů přece nemůže být takový problém, ne?

Může, pokud jsou ty příběhy vyprávěné napřeskáčku!

Na začátku filmu uvidíte dejme tomu první minutu příběhu 1. Pak první až třetí minutu příběhu 3. Pak druhou až čtvrtou minutu příběhu 1. Pak první minutu příběhu 2. Pak čtvrtou až pátou minutu příběhu 3. Pak prvních pět minut příběhu 5. Pak druhou až třetí minutu příběhu 2. A tak dále. Programátorsky bych to popsal tak, že máme šest "pointerů", pro každý příběh jeden, každý z nich se posunuje od začátku svého příběhu k jeho konci, ale tři hodiny mezi těmito pointery přepínáme, často i několikrát za minutu!

Děj oněch šesti příběhů je poměrně složitý a některé dokonce obsahují flashbacky! Výsledný efekt je ten, že zcela zákonitě první cca hodinu filmu vůbec netušíme, co se děje (do té míry, že nevíme, v jakém století se právě necházíme). A když nám to do sebe začíná postupně zapadat, už si samozřejmě nepamatujeme, co všechno jsme viděli během té první hodiny.

Ať si o Atlasu mraků myslí kdokoliv cokoliv, k jeho pochopení a plnému docenění rozhodně je nezbytné vidět ho více než jednou. Nebo si přečíst tento článek...

Tento způsob vyprávění, komplikovanější než v Mementu, je ještě vyšperkován tou skutečností, že ve všech šesti příbězích hrají stejní herci různé postavy. Včetně toho, že muži hrají ženy, černoši hrají bělochy a Britové hrají Korejce! Podle IMDB.com vede Jim Sturgess, který má ve filmu sedm různých rolí! Například toto jsou čtyři ze šesti rolí Hugo Weavinga (nájemný vrah, sestřička v domově důchodců, korejský likvidátor a Satan):


Makeup byl jistě náročný, ale v některých případech vypadá dost hrozně, až směšně (především bílí herci se zešikmenýma očima). Dává ovšem divákovi možnost, aby se - pokud si nedokáže udělat pořádek v ději - bavil aspoň tím, že bude odhadovat, kdo se skrývá pod kterou hromadou latexu a jak je obsazen zcela proti svému obvyklému typu (Hugh Grant jako maniakální kanibal, hahaha). Jenom Hugo Weaving hraje ve všech šesti příbězích toho největšího padoucha.

Je to jen o málo víc, než prachsprostý exhibicionistmus. To, že stejný herec hraje protagonistu v jednom příběhu a současně desetivteřinový štěk v jiném příběhu, nemá většinou pražádný hlubší smysl (rozhodně nejde o potomky, reinkarnace ani nic podobného).
Pětkrát Halle Berryová, pod ní dvakrát Hugh Grant a třikrát Tom Hanks

Skákání mezi příběhy samozřejmě není zcela náhodné, ale má jistý řád a rytmus. Například dojdeme do fáze, kdy se v nějakém příběhu odehrává akční scéna, a začneme přeskakovat mezi ním dalšími dvěma příběhy, které jsou zrovna také ve fázi "akční scéna". Nebo se v příběhu X něco stane a my přeskočíme do příběhu Y, odehrávajícího se později, ve kterém má tato událost nějaký následek.

Všech šest příběhů je spolu totiž provázáno! Například hrdina příběhu 2 si čte deník hrdiny příběhu 1. Hrdina příběhu 3 je milencem hrdiny z příběhu 2. Hrdinka příběhu 5 se dívá na film, natočený podle autobiografické knihy nakladatele z příběhu 4 (Jim Broadbent), kterého v oné filmové ataptaci hraje Tom Hanks, který v příběhu 4 hraje toho zločince, který Broadbenta vydírá! A tak dále.

V širším kontextu by nám pravděpodobně na konci mělo dojít jisté vznešené poslání, spočívající v tom, že každý příběh se mohl odehrát pouze díky tomu, že hrdinové předchozího příběhu v mezní situaci učinili riskantní rozhodnutí a udělali "správnou věc", i když to pro ně znamenalo velkou oběť. Přičemž "správnou věcí" se rozumí "Nemám rád otroctví", "Nebudu již déle trpět útlak", "Překonám strach", "Nebudu Soylent Green" nebo "Zabiju toho hajzla". Z čistě dějového hlediska ale nejde o nijak hlubokomyslné záležitosti a rozhodně by se to všechno dalo proplést zajímavěji a osudověji.

Spousta věcí ve filmu prostě nefunguje tak, jak by měla. Například hudba je (vzhledem k tomu, že se film zásadně točí kolem hudebního díla) dost nevýrazná a oba příběhy z budoucnosti (režírované sourozenci Wachowskými) místy hraničí s nechtěnou parodií. Problém bude asi také s překladem, protože v šestém příběhu se mluví jakousi bizarní zmutovanou angličtinou, která je do češtiny převedena velmi nenápaditě (za což ale zřejmě nemůže autor filmových titulků, nýbrž překladatel knihy).

Tom Hanks (nahoře) ve čtvrté ze svých šesti rolí a roliček

Mnohem zajímavější, než příběhy jako takové, je ale způsob, jakým jsou filmařsky poskládány. On totiž navíc ještě každý z nich je (nebo by aspoň měl být) natočen v jiném stylu! Například příběh 3 je natočen jako thriller ze 70. let, příběh 4 jako komedie Guye Ritchieho a příběh 5 je oživlá manga. Takže když mezi nimi rychle stříháme, vzniká zajímavý rytmus, nepodobný téměř ničemu, co jsme kdy v mainstream filmech viděli (střih rozhodně oceňuji jako nejzajímavější aspekt filmu).

Jinými slovy: THIS SHIT IS META AS FUCK.

Ještě jinými slovy: Atlas mraků je naprostým orgasmem pro lidi, které baví analyzovat filmy. Mohou nad ním strávit desítky hodin, vidět ho pětkrát nebo desetkrát a odhalovat další a další dovedně skryté drobnosti, které spojují šest příběhů a jejich postavy, a které vyjdou najevo až když si všechno uspořádají na papíře a chronologicky seřadí.

Ale obávám se, že až to všechno udělají, nebudou z výsledku mít ani zdaleka takový emocionální zážitek, jako z jediného zhlédnutí Inception nebo The Words.

SOUTĚŽ: Mám pro vás od nakladatelství Mladá fronta jeden výtisk knižní předlohy (500 stránek)! Pokud ji chcete získat a pochopit trochu snáze, o čem film je, tak mi napište nějakou historku o tom, jak je všechno osudově propojeno. VLASTNÍ historku! A pošlete ji na fffilm.soutez@fuxoft.cz.

Autor nejzajímavější historky bude vybrán v neděli 25. listopadu. Podmínkou výhry je, že si knihu osobně převezmete v Praze.

56 komentářů:

  1. Například toto jsou dvě ze šesti rolí Hugo Weavinga

    Snad čtyři z šesti ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pardon. Měnil jsem tu fotku a nezměnil správně text.

      Vymazat
  2. No, co jsem cetl (film jsem nevidel, pujdu do kina asi o vikendu), tak to, ze 1 herec hraje vice postav smysl ma...A to ten, ze film by mel byt o necem, jako je "vyvoj duse".
    Coz samozrejme predpoklada, ze prijmeme myslenku, ze existuje (alespon ve filmu, rekneme) neco jako duse a tato duse putuje veky a stale se vyviji - a tak se z uplneho hajzla muze stat svetec, v prubehu casu...

    Jak rikam, jen jsem toto vydedukoval z toho, co jsem cetl a slysel rozhovory. Pokud to takto je mozne, bude to jiste velmi zajimave.
    Osobne povazuji Inception za jeden z nejlepsich filmu vsech dob, a od tohoto ocekavam, ze se to zase posune o 1 level vyse, stejne jako posunul filmy o 1 level vyse Matrix (trilogy).

    Osobne se domnivam, ze se svet rozdeli na 2 tabory, jeden bude tvrdit, jak je to neskutecne vyborne a druhy, jaka je to neskutecna hovadina. Ostatne, bylo to tak u vetsiny prelomovych filmu, ktere jsem za svuj zivot zazil (prelomovych z jakehokoliv duvodu).
    Bylo to tak u Matrixu, bylo to tak u Inception, bylo to tak u Avatara...Nakonec, je to stejne i u Hvezdnych valek...

    Proste se moc tesim, a samozrejme uz ted vim, ze pujdu minimalne 2x :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vyvoj duse, reinkarnace apod. v tom filmu jsou. Ruzne postavy maji v ruznych dobach stejne materske znamenko. Ale TYTO POSTAVY HRAJI RUZNI HERCI!

      Vymazat
    2. No, tak to jsem na to zvedavej :-)) Zni to cele dost blaznive - no trebas na CSFD ale vetsina lidi pise, ze to do sebe zapada a dava to smysl (osobne nechapu, kdo si takovy film stahne, minimalne 1-2x napoprve to je proste potreba videt v kine, podle mne)
      Jinak jsem ocekaval neco jako 100%, nebo minimalne 80% s nejakym vysvetlenim, ze to melo byt vlastne 100 :-) Docela mne to prekvapilo, to hodnoceni, priznam se

      Vymazat
    3. s křížkem po funuse, ale předpokládám, že aspoň Franta se všimne novýho příspěvku: teda mam to doma a vždycky když nevim co naládovat do přehrávače, si tenhle film pustím. ale s pravdou ven, vlastně jen proto, že mám rád Matrix a Lolu a pořád to tam hledám.. a pořád nenacházím Sangreal. možná jsem diletant, možná je to tím, že u toho většinou usnu (jedno jestli únavou nebo nudou), prostě si asi radši přečtu knihu, protože ve filmu jsem žádné hlubší opodstatnění pro tak nákladnou produkci nenašel, smysl mi stále uniká. a to mi připomíná, když jsem natěšen na ten film vyrazil poprvý.. před: jů Wachowski bros (?) a Tom Tykwer! a po: to už je konec? o čem to sakra bylo? jsem uraženej, ani jedna (dobře jedna) akční scéna.. a po řadě shlédnutí to cejtím pořád stejně. byl jsem okraden! že by špatná volba rěžisérů? nebo jen exaggerated expectations? fakt divnej film..

      Vymazat
  3. Františku, do té soutěže mám poslat nějakou POVÍDKU? Jakej rozsah?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně stačí jedna věta. Ale je pravděpodobné, že když někdo napíše odstavec nebo povídku, bude jeho výplod zajímavější.

      Vymazat
    2. Jsem zvědavej, kolik variací na motýlí křídla se ti sejde.

      Vymazat
  4. Jako střihače mě dovětek na konci zaujal, abych na to šel do kina - jinak bych na základě recenze zvažoval spíš čekání na DVD, kde bych se mohl vracet zpět v ději.

    OdpovědětVymazat
  5. Hrdina pribehu c.3 je milencem hrdiny z pribehu c. 2? Tim myslis tu reporterku, nebo toho jaderneho fyzika? Pokud fyzika, jsem z toho zmateny, protoze si nepamatuju, ze by v knize skladatel projevoval jakekoliv gay tendence, naopak si to rozdaval s manzelkou sveho chlebodarce skoro celou dobu, co u nich byl :) A pokud reporterku, tak ta si to v knize nerozdala s nikym :)
    Ale muze to byt zase jako obvykle zmena ve scenari oproti knize....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bude asi případ "scénář vs. kniha", protože základní pointou celého příběhu 2 je skutečnost, že hlavní hrdina (mladý skladatel) musí opustit svého gay milence, píše mu pořád, a je nešťastný, že nemohou být spolu. Tento gay milenec potom (už jako starý děda) předá v příběhu 3 tajné materiály o elektrárně reportérce.

      Vymazat
    2. Četl jsem nedávno tuto knihu a opravdu je skladatel jak na muže tak na ženy. Je zamilován do muže kterému posílá dopisy. Jedná se o fyzika který je zase v příběhu 3 :-)

      Vymazat
  6. dle traileru to vypadá opulentněji než moje nedělní snídaně
    jsem zvědavej

    neměli náhodou ti běloši s šikmýma očima (špatně udělanýma) evokovat nějaký multikulturní vývoj ras?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavá teorie, ale nevzpomínám si, že by ve filmu něco takového naznačovali. A měli myslím všichni normální korejská jména.

      Vymazat
    2. Tahle cast deje (v knize) se odehrava v oblasti byvale Jizni Koreje, takze by meli byt vicemene asiati, ale zase provozovali slozite geneticke manipulace, tak to muze byt i umyslny vysledek pokusu.

      Vymazat
    3. Jo, rekl bych, ze zrovna tohle je v pohode pruchozi. Ze budou rasove znaky za par set let v jistych pripadech jine, se da klidne predpokladat.

      Vymazat
    4. *Filmový Znalec* je vo všetkom tak trochu popredu, takže už v sebe už určite nejakého aziata mal. Ak nie dvoch.

      Vymazat
  7. Subjektivne jsou to taky tri hodiny? Priznam se, ze jsem se na dort od pejska a kocicky tesil. Chybi mi pocet odhalenych prsu a full frontalu, recenze neni uplna. Na druhou stranu, co si z toho filmu Frantisku mel kdyz si takhle brutalne analyzoval "dej" pro recenzi - to je docela obet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam full frontal Halle Berryové, ale je bílý. A teď babo raď. A nějaká asijská prsa, letmo...

      Vymazat
    2. Asi máme inú definíciu full frontal :-) Ale Halle je tam len zjavne nahá ale nájazd na prsia končí tesne nad bradavkami. Doona Bae má tie asijská prsa :-)

      Vymazat
    3. Práve som sa vrátil z kina. Nemeckeho. Jeden mužský holý zadok, aby bolo jasné že ide o homosex a jeden full frontal, plus ženský holý zadok pri sexe v polohe žena sedí a objíma partnera v blade-runnerovskej časti. Inak v kine bolo 6 divákov a keďže to má 178 minút bola v polovici cikpauza.

      Vymazat
  8. Už je to nějaká doba, co jsem tuhle skvělou knihu četl, ale mám pocit, že tady FF úplně nebyl pochopen princip jedné z jejích rovin. Znaménko půlměsíce podle mě totiž neznamená znak reinkarnace stejné duše z minulého příběhu, ale jakési stigma postavy, která dostává v rámci daného příběhu šanci pohnout událostmi a osudy ostatních postav všech příběhů. Zároveň má i šanci zanechat po sobě stopu, která dále ovlivní dění a to se také děje (deník, dopisy, kniha, film, vznik náboženství apod.). Tyto stopy jsou potom zároveň i pojícím prvkem. A proto můžou být takto onačeny v každém příběhu jiné postavy. Je to ale jen jedna z rovin, jak se dá kniha číst. A také můj pohled na věc ;) Film jsem zatím neviděl, ale určitě půjdu ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OK. Jenom upozorňuju, že ve filmu žádné znaménko půlměsíce není. Je to kometa. Tudíž i jiné věci mohou být ve filmu dost dobře jinak než v knize...

      Vymazat
    2. Mea culpa. Nedalo mi to, podíval jsem se a i v knize je to kometa. Už je to nějaký čas, co jsem to četl. Ale v zásadě to na funkci nemá vliv.
      Někde jsem četl (nevím, co je na tom pravdy), že prý sám Mitchell na vzniku filmu spolupracoval a dohlížel na to, aby se podstatná sdělení ve výsledku nevytratila, takže i kdyby se film a kniha nějak lišily, tak si myslím, že v zásadě tam to podstatné bude. Uvidím ve čtvrtek.

      Vymazat
    3. Asi s nimi Mitchell nejak uzce spolupracoval, protoze v tom filmu i hraje (malou rolicku).

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
  9. Franto, tak mi prijde, jestli jsi se nevydal "slepou ulickou" - prosim te, poslechni si rozhodovr s Halle Berry (na CSFD je to rozhovor cislo 3). Ona tam mluvi o tom, ze hraje vice roli a ze to brala tak, ze se jedna o jednu dusi, ktera prochazi vyvojem. Takze ta "reinkarnace" nema s nejakym znamenim nic spolecneho - mozna by to mohla byt tva spatna dedukce (varim z vody, jasne..ale koukal jsem se tam na vsechny rozhovory a podobne, a dava mi to smysl). Mozna to jsou 2 ruzne veci - vyvoj duse a znameni. A ty sis to sloucil do 1...
    No, uz se tesim do kina, sakra:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by mě zajímalo, jak se může postava X reinkarnovat do postavy Y předtím, než postava X umře... (Protože tam někteří herci hrají dvojice postav, které žijí ve stejnou chvíli.)

      Vymazat
    2. Nie som si istý, či materské znamienko majú postavy, ktoré žijú v rovnakú chvíľu. V hinduizme je bežná reinkárnácia do opačného pohlavia, nechce sa mi googliť ale je to tuším karmický trest narodiť sa ako žena.

      Vymazat
    3. Například v roce 1973 zákonitě musí být naživu ta novinářka z přiběhu 3 i ten nakladatel z příběhu 4, a oba mají mateřské znaménko, nebo ne?

      Vymazat
    4. No, jak už jsem psal... Reinkarnace a znaménko spolu vůbec nesouvisí.
      Znaménko je podle mě znak postavy, která v rámci daného příběhu "dává věci do pohybu" a ovlivňuje a posunuje tak děj jako celku. Řekněme, že to je jakási hlavní postava daného příběhu (cyklu). Zároveň za sebou nechává nějaký odkaz (deník, dopisy), na který navazuje další příběh kde hraje prim zase jiná postava (se znaménkem). Takže v jednom čase klidně můžou existovat dvě postavy se znaménkem (nazvěme je třeba hybatelé - viz. odkaz na Mitchellou prvotinu).
      Téma reinkarnace se z knihy dá vyčíst pouze mezi řádky, ale vzhledem ke spolupráci Mitchella na filmu tam asi opravdu je. Nicméně to v tomto světle tedy vypadá tak, že postava, která je hlavní v jednom příběhu (má znaménko) se může reinkarnovat do postavy vedlejší v dalším příbehu (už nemá znaménko).
      Celé mi to potom dává smysl jako jakýsi velký příběh života, do kterého se každý z nás neustále vrací a jednou hraje hlavní roli a jindy roli vedlejší.

      Vymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Jestli se nepletu, tak zdejší diskuze obsahuje nejvíc komentářů za úsek od FF. Děkujeme, a nemůže to také znamenat určitou kvalitu nebo důležitost (byť podvědomou) filmu? Apropo nemá FF taky někde kometu? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nepleteš. Tohle *JE* důležitý a zajímavý film. Možná na něj půjdu ještě jednou. P.S: Kometu jsem měl, ale nechal jsem si tu prdel vybělit...

      Vymazat
  12. já tušil, že to takhle dopadne, chtěl jsem to tam nějak napsat, ale nechal jsem tomu volný průběh :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Proč Fuku zarputile odpovídá na každý komentář? Kubík mu opět nasypal něco do mléka?

    OdpovědětVymazat
  14. a nebylo by to vice meta nahul v IMAXu (jak venku ?

    OdpovědětVymazat
  15. Zdá sa, že vám trošku uniklo, o čom to je. V románe ani vo filme nie je žiadna reinkarnácia, len symbolická. Ani žiadne "vznešené poslání" ani žiadne osudové prepojenie. Táto recenzia na iliterature by vás mohla osvietiť:
    http://iliteratura.cz/Clanek/20783/mitchell-david-atlas-mraku

    A ešte niečo k belochom prerobeným na Ázijcov. Vo filme sa mihne Tiger Lily Facial Design a v knihe sa spomína facescaping, takže tí belosi nehrajú Ázijcov, ale belochov preoperovaných aby sa podobali na Ázijcov. Podobne ako si dnes Japonky nechávajú operovať viečka, aby vyzeral viac ako belošky. Takže tá nedokonalosť ich výzoru je v poriadku.

    OdpovědětVymazat
  16. No a dramatickej oblouk, ten pekne vyklenuty, jak rada rikala "hihi" Irena - ten bude pripominat spis silokrivky rekonexi magnetickcyh poli na slunci (Romane jako ze to je spletite a neklene se to).

    Tak to jdu. Jde Anonymni na gayrande do kina? Kinem myslim Vyliž Synemas, potazmo ted Sinestár na Andelu. Pac tam maji sendvice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja som zatiaľ ešte len na Twilighte, daj mi trochu času kým sa dostanem k Atlasu. (od štvrtka v kine, a predpokladám, že na rozdiel od TS BD part II. to nebude vypredeané ani prvý deň.

      Vymazat
    2. Nasledujte tykew vy jez se zovete Tykwite!

      Vymazat
  17. Za prvé, kniha nemá překladatele, ale překladatelku. Za druhé, jakkoli překlad havajského příběhu je o dost méně zmutovaný a bizarní než originál, proč by měla moci za titulky filmu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Protoze v tech titulcich je napsano, ze vznikly podle toho knizniho prekladu.

      Vymazat
  18. Jen malé zpřesnění tvého děje: V příběhu z roku 1849 mladý právník Ewing vážně neonemocní - je zdravý, ale pomalu ho tráví jedem ziskuchtivý lékař Goose.

    V příběhu z roku 1973 reportérka Louisa Reyová odhaluje spiknutí energetické lobby, která chce zdiskreditovat možnosti využití jaderné energie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem oboji schvalne napsal tak, jak jsem to napsal, abych nespoileroval zaverecna odhaleni tech dvou pribehu...

      Vymazat
    2. pro encyklopedicko-sumarovy grafomanismus jsou veci jako pointa podruzne..

      Vymazat
  19. Dobře napsáno, procenta nechápu. Z recenze je jasný, že to nebyl tvůj šálek horký homočokoláky. Asi moc art? Nebo co.

    OdpovědětVymazat
  20. Proboha, je to ještě větší cypovina než Words. Varuju vás, nechoďte na to. Analyzování chytrých filmů mám rád, ale tady není co analyzovat. Navíc místo jednoho patetického happy endu s hlubokými pravdami, jich tu máte ke konci 6. A to je vážně k nevydržení.

    OdpovědětVymazat
  21. Představa stěhování duše pak inspirovala nápad, který se stal klíčovým pro celý způsob adaptace: obsazení jednoho herce do různých rolí.

    „Jak jsme diskutovali o vazbách mezi postavami v různých časech a o způsobu, jakým jedna osoba dokončuje to, co jiná začala před staletími, napadlo nás, že by mohlo jít o stejného herce,“ vzpomíná Tykwer. „Proč neudělat film založený na myšlence, že každý herec bude hrát místo jedné hned několik postav, což dohromady mapuje vývoj jedné jediné bytosti?“

    OdpovědětVymazat
  22. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  23. Jen bych chtěl podotknout pár věcí:
    - právník necestuje z Ameriky do Pacifiku, ale obráceně (pokud teda San Francisco není někde v Pacifiku)
    - "jídlonoška" není androidka
    - Jim Sturgess nehraje ve filmu 7 rolí, ale 6 rolí (pokud někomu vyčítám, že špatně využívá imdb, měl bych se jeho špatnému používání vyvarovat)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by možná chtělo upozornit Jima Sturgesse, že se mýlí, když říká, že tam hraje sedm rolí: http://www.celebuzz.com/2012-10-26/cloud-atlas-star-jim-sturgess-on-playing-multiple-characters-in-one-movie-tackling-controversy-and-making-interesting-career-choices/

      Vymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.