I tentokrát platí mnohé z toho, co jsem psal o předchozím filmu studia Laika, Norman a duchové. Vizuální podoba je většinou moc hezká a je zřejmé, že to celé muselo dát strašlivou práci. Opravdu nechápu, proč se tolik piplali s ruční animací (kterou vylepšovali počítačem), když prostřednictvím stoprocentního CGI mohli natočit film, který by vypadal PŘESNĚ STEJNĚ, ale to natáčení by bylo snazší.
Bohužel, Škatuláci mají ještě slabší scénář, než měla Koralína nebo ParaNorman. Je vidět, že jde o nepodařenou adaptaci knížky, ze které zůstala barvitá bizarní prostředí a postavičky, ale zápletka je v lepším případě předvídatelná, v horším případě zcela nesmyslně náhodná. Je mi samozřejmě jasné, že film o podzemních trollech v krabicích funguje na základě jiné logiky, než životopis Nelsona Mandely, ale vysvětlí mi někdo třeba PROČ se hlavní padouch převlékal za kabaretní zpěvačku? Nebo PROČ starosta nevěří své dceři, že viděla Škatuláky, když chvíli předtím rozkázal tytéž Škatuláky najít? Nebo JAK se kluk, kterého téměř od narození vychovávali Škatuláci, naučil perfektně mluvit (když Škatuláci umějí říkat jen svá jména)?
Taková Nightmare Before Christmas (režírovaná člověkem, který založil Laiku) je totálně ujetá, ale přitom chování většiny jejích hrdinů dává smysl (nebo je jasně řečeno, že jsou to magoří).
V kontrastu s tím jsou Škatuláci jen náhodná změť hezky animovaných scének (které v původním znění namluvili docela slavní herci, ale u nás je film samozřejmě dabovaný).
PROČ se hlavní padouch převlékal za kabaretní zpěvačku? - šírenie propagandy, ovlyvňovanie verejnej mienky?
OdpovědětVymazatAsi ze stejnýho důvodu jako ty sleduješ gay porno, máš to rád.
VymazatKeď sa to konečne dostane na vyližto.. a aj lůzri jak ty si to buďú moci končne pozrieť, tak pochopíš hĺbku aj rozmer toho môjho komentáře... vole.
VymazatVětší hloubku a rozměry bych našel asi u těch tvejch gay pornofilmů. :-(
VymazatNahodou Koralina se mi celkem libila a patri k oblibenym pohadkam me dcery
OdpovědětVymazatNo a co, moje dcera má zas ráda Posledního jednorožce a to je celé totálně dementní kromě té rozpohybované tapisérie u titulků a toho hitu tam. Že se fakanovi něco líbí, ještě neznamená, že to není vrchol demence. Koralínu jsem taky viděl, blbé mi to nepřišlo, ale ani žádný zázrak.
OdpovědětVymazatBoxtrolls jsou naprosto brutalni surrealny film. Na zacatku clovek upadne do deprese a pak nasleduje tak hodina vrseni naprosto WTF momentu s nalepenym happyendem. V urcite chvili jsme to nevydrzeli a v podstate kontinualne se smali predstave, jak to asi muze zapusobit na ty prcky kolem nas. Prcci se zasmali jednou, kdyz jeden z poskoku spadl na hlavu. Ale nikdo se nerozbrecel, coz asi ukazuje, ze jsme stary, protoze ta snuska vizualnich i dejovych brutalit, z ty bych mel nocni mury.
OdpovědětVymazatTo, ze hlavni hrdina umi po lidsku mluvit, mi prislo fakt jako ten nejmensi problem. Daleko vetsi problem je, kdyz nejsympatictejsi postavou v celem filmu je tenhle poskok: http://31.media.tumblr.com/d17520d4c361536d990579b949a63b29/tumblr_n9wvqaNFR51tcba5oo1_500.gif
Rodiny... a hrdinové… mají různé tvary a velikosti… dokonce obdélníkové. Příběh o tom, jak se škatuláci vyoutovali. Get out of the closet… I mean boxes! Winnie Portley-Rind sice chyběly potoky krve a hory kostí, ale nechyběla dost gore mluva, upalování dětí, skupinové… aktivity nahých škatuláků, nebo bombastická sebevražda kouskem sýra. Travesty included… A přitom to bylo letos již druhé autentické, ač groteskní podobenství o rodinách a odlišnostech… A děckám se to líbí, protože tomu rozumějí nejlíp. A nechybí vymazlená před titulková scéna s existenciálním přesahem...
OdpovědětVymazat