Hlídač newyorského muzea (Ben Stiller) má problém: Exponáty, které každou noc ožívaly, a dělaly žerty, začínají blbnout a tuhnout. Zdá se, že kouzlo přestává působit a magická egyptská deska začínát hnít. Co s ní? To ví jen faraon (Ben Kingsley), který je vystaven v Londýně, takže se Stiller vydává za oceán do British Museum a s ním faraonův syn, Stillerův syn a z náhodných důvodů také několik dalších oživlých muzejních postav.
Shawn Levy je asi nejhorší velkorozpočtový režisér, který dnes žije a tvoří. A v tomto už třetím dílu finančně úspěšné (ale nikdy ne moc dobré) série sahá až na dno zoufalství.
Tvůrci měli naprosto otevřené možnosti. Mohli si dovolit cokoliv. Téměř jakékoliv existující či neexistující historické postavy, jakákoliv oživlá zvířata, skutečná či smyšlená. Prakticky jakákoliv jiná kouzla, ta nejroztodivnější. Průzkumy starých hrobek jako v Indiana Jonesovi. A co z toho?
Prd.
Divil jsem se tomu už u dvojky, ale u trojky je to ještě markantnější.
Ten film musel být velmi drahý. Hraje v něm spousta slavných a kvalitních herců, včetně dvou čerstvě mrtvých. Mnohé z těch herců známe z jiných filmů jako skvělé komiky. Jsou v něm záblesky nápadů na deset celovečerních filmů. Jsou v něm tuny drahých triků. A přesto... Prd. Herci jsou unavení a polomrtví (včetně těch, kteří před premiérou neumřeli). Většina vtípků jsou improvizované komediální scénky, které nemají žádný nápad ani jiskru, a které nijak nevyužívají fantasy námět filmu.
Dovolte mi ocitovat jediný vtip, kterému jsem se v průběhu celého filmu trošku uchechtl: Stiller povídá, že je poloviční Žid. Na to faraon reaguje: "Židy miluju, měli jsem jich asi 40 000!". Konec vtipu.
Mimo jiné by tento film mohl zábavným způsobem přiblížit malým divákům něco z historie, případně z londýnských památek, ale ani to se nestane. Dozvíme se jen to, že v Londýně je nějaké náměstí s velkými sochami lvů a že nejslavnější britská historická postava je Lancelot.
P.S: Film jde do kin dabovaný i titulkovaný, viděl jsem titulkovanou verzi, ale nemyslím si, že by dabing mohl v tomto případě nějak moc uškodit.
Jednička a dvojka mi splývají, ale to jediné, co si z nich vůbec pamatuju, byl Robin Williams. Všichni ostatní hráli na volnoběh, a příběh byl samozřejmě dementní, ale jeho Theodore Roosevelt byl dobrá postava.
OdpovědětVymazatVidel som dvojku, je to neuveriteľne priblblé, to aj Sandlerov "Bedtime Stories " je lepší.
OdpovědětVymazatAspoň, že to nebude poslední film R. Williamse. Tím bude "Absolutly Anything" poslední film i Monty Python, kde bude hrát mluvícího psa.
OdpovědětVymazatSouhlasím. U několika delších dialogů mi padala hlava. Tolik nudy s takovým množstvím triků a peněz, na to musí být zvláštní talent.
OdpovědětVymazattalent na spravne vierovyznanie.
VymazatTed uz je jasne proc si to sel Williams hodit.
OdpovědětVymazatS tím oceněním "nejhorší velkorozpočtový režisér" bych trochu váhal vzhledem k povedenému Real Steal.
OdpovědětVymazatJa to Stillerovi za Waltera Mittyho odpúšťam.
OdpovědětVymazat