Proto využije nabídky tajné firmy se slizkým šéfem (Ozymandias z Watchmenů) na "novou šanci": Jeho mysl bude přenesena do mladého těla, vypěstovaného ve zkumavce.
Operace vyjde a z Bena Kingleyho je najednou Ryan Reynolds, který si začne užívat života plnými hrstmi. Ani mu zpočátku příliš nevadí, že jeho "staré já" musí zůstat oficiálně mrtvé - ulil si totiž samozřejmě dost peněz stranou. A ani mu nevadí, že musí každý den brát pilulku proti divným halucinacím. Ty určitě brzy přejdou.
Pak se to samozřejmě značne poněkud komplikovat způsobem, který si většina z vás pravděpodobně domyslí a pokud ne, je to velmi výrazně naznačeno v traileru. Totiž, ty halucinace nejsou halucinace, nýbrž vzpomínky, protože to tělo není ze zkumavky, nýbrž patřilo jinému chlapovi. A Reynolds (ex Kinglsey) se tudíž přestane věnovat klácení supermodelek v Lamborghini a z nějakého důvodu začne raději pátrat po původu svého těla...
Zpočátku jsem byl docela nadšený, protože Kingsley dává do své role více, než obvykle do akčních sci-fi dává, a začátek filmu má velmi slušné tempo. Ani ne kvůli své sci-fi zápletce, ale z čistě lidského hlediska: Ten příběh miliardáře, který nemá co ztratit a tudíž je mu téměř všechno šumafuk, má jistý půvab.
Bohužel, když Kingsley zmizí ze scény a je nahrazen Reynoldsem, tempo začne zadrhávat a kvalita filmu klesá. Nejen kvůli tomu, že Reynolds není Kingsley.
Paradoxně nejvíce se mi líbily scény, ve kterých chybělo napětí a sci-fi motivy: Ať už úvod s Kingsleyem, nebo Reynoldsovo počáteční "užívání si", to všechno bylo patřičně působivé a dokonce s pár originálními audiovizuálními nápady (i když režisér Tarsem Singh - Cela, The Fall - není tentokrát zdaleka tak extravagantní, jako ve svých předchozích filmech).
Film se ale od poloviny mění v klasickou konspirační podívanou, kdy Reynolds (posléze s ženskou a holčičkou) je na útěku a zlotřilí agenti jsou mu v patách, střílejí po něm a házejí na něj auta. To je dost překvapivě nezajímavé svými nápady i svým filmařským provedením (tedy najednou chybí i ty audiovizuální zajímavosti). Jako kdyby režiséra v polovině filmu jeho dílo přestalo bavit. A všechno čím dál pomaleji spěje k nevyhnutelnému konci, který bych označil za velmi, velmi předvídatelný.
Celá druhá polovina filmu je prostě další nenápaditá variace toho, co známe z Výplaty, Správců osudu, Vyměřeného času nebo jakéhokliv Jasona Bournea.
Dobrá zpráva je, že Reynolds už nevypadá jako chlapeček. Ještě lepší zpráva je, že Sir Ben Kingsley (tak si prý přeje být oslovován, něco jako PAN Kubík) vypadá už třicet let pořád stejně. A nevím, jestli je dobrá zpráva to, že film je critical and commercial failure.
OdpovědětVymazatTaky mohli vymyslet nějaký více scifi přístroj na přenos vědomí než je nějakej tomograf či co to tam měli.
OdpovědětVymazatTak to mi zrovna nevadí, klidně by stačil cedník!
Vymazat... ale se žárovkou, jinak by to nefungovalo.
Vymazat.soutèśte s MAGY !
OdpovědětVymazat