František Fuka versus kinematografie. Recenze a různé jiné záležitosti, občas i nefilmové.
27.1.16
Vít Olmer: Hnůj v zákulisí českého filmu
Zajímavý blogpost režiséra Víta Olmera, týkající se českých filmových producentů, najdete zde na iDnes.cz. (Témata: Lída Baarová, renč, veksláci, kofča kolča.)
Kolča, ne kofča. Já se teda v těch přeslazených, CO2 sycených, předražených (i zadarmo je moc drahý!) nápojích moc nevyznám, ale myslím, že myslel Kolaloku.
Tak vida, Fuka opravil a navíc uznal chybu. Konfucius říká: "Uznat veřejně chybu je znamením velkého muže. Šukat blondýnu ve výtahu je znamením ještě většího muže." (Konfucius, Hovory, kniha XX, paragraf 4).
Jsou u nás i slušní producenti, kteří produkují chytré filmy, ti ale určitě nemají zájem o někoho, kdo neumí napsat scénář, neumí režírovat a vyžívá se ve veřejném ukřivděném fňukání. Jinými slovy, nemají zájem o Olmera. A Renče.
Ja tomu nerozumim. Proc, i treba velmi spatny reziser jako je Olmer, musi pracovat s nesnesitelnym producentem. Preci je lepsi kdyz dilo neexistuje vubec, nez za cenu ohybani zad. Vysledky pak dopadaji na kinematografii jako celek ve forme deprimovanych divaku. Vinim tvurce. Ne invesotry. Investor si je povinovan ziskem a jako clovek obecny ma pravo byti debil, analfabet nebo hrubian. Tvurce umeni ma podle me stejna prava, ale je si povinovan cistotou vyjadreni. Urcite ne prefouknutou lzi, ktera nese prijem.
Bohužel každý se musí nějak živit a většina lidí postrádá potřebnou dávku estetického cítění a vkusu celkově. Proto vznikají taková díla a jsou velice úspěšná, když se to správně zamíchá tak se potká stejný druh lidí před kamerou, za kamerou i v kině. Už teď si umím představit návštěvnost filmu "Děti ráje" nebo jak se to jmenuje. Kolča s tím nemá co dělat, vybaví se mi třeba Ran Man kde Tom Cruise v kavárně musel dělat, že kouří i když to zjevně neuměl a spousta jiných musela taky, jinak by film třeba nemohl ani vzniknout.
V hollywoodu 50. a 60. let bylo zcela běžné, že režisér byl pouze řemeslník, který plnil rozkazy studia (producentů) a vznikala relativně dobrá díla, a to i když byl rejža klidně v půlce filnu vyměněn. Tvůrčí film přišel až koncem 60. let.
Bohužel dnes je doba (aspoň kulturně) zcela přežitá a vrcholně nevkusná, a proto když chtějí čeští režiséři točit své tvůrčí filmy, měli by se vysrat na drahou výpravu a mega štáb, se kterými stejně neumějí zacházet, a vrátit se ke kořenům filmařiny. Ale to by ještě museli mít uměleckého ducha a chuť být trochu akční. Problémů je ve společnosti dost, ale tady se točí Lída Bárová, protože teď je to prostě značka. Všichni jenom honěj prachy, tak pak to takhle dopadá - jednaj se super buranama, který maj nad nima moc. Dobře jim tak, budiž to pro ně ponaučení. Např. Tomáš Vorel, ať si oněm každý myslí své, si vybrat producenty zjevně umí, product placement zvládá, hřbet asi nijak extra neohýbá a točí svá osobitá díla, která jsou ve finále taky divácky úspěšné. Howgh, domluvil jsem.
Tak Vorel je jednak dostatečně chytrej, takže si založil Vorel film a z velké části si to tedy produkuje sám, tudíž pak na něj nemůže nikdo vyvíjet takovej tlak. Jinak je ale potřeba si přiznat, že Vorel natočil své (dle diváků i kritiků)nejlepší film za komančů (Kouř a P.pětka), teď už umí točit jen komerčně úspěšné filmy, ale mezi Gymplem a Kouřem je sakra velkej rozdíl. Což ale není tak zcela chyba Vorla, jen není blbej, poučil se z K.mostu a točí to, na co lidi přijdou.
Tak jo, Zdenda Kubik to zda se neni, ale bylo to tesny http://www.extra.cz/foto/8772-zdenek-kubik-a-jiri-jurtin-jsou-sehrana-producentska-dvojice . Jiri Jurtin, kolega z Nogul prodakšn, dokonce figuruje na csfd mezi herci. Hakac na rameni tedy po tesnem souboji putuje k panu Jurtinovi.
V podstatě už to tu zmínili ostatní. Jen bych dodal, že tito lidé často hází hnůj na minulé režimy, pak zvoní klíčema a teď hází hnůj na to co si vyzvonili. Kdyby nás ovládli marťani (jak sliboval JP), tak je budou vítat, zvonit tykadlama, vtírat se jim a pak na ně v hospodě u panáka zelený házet hnůj... Nejlepší na tom je, že tito lidé, kteří tak hází hnůj na současné poměry, pomáhají tento režim udržovat. Tak to bylo asi vždy. Umělci vždycky pomáhali udržovat režim, na který pak házeli hnůj. Fuj.
Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.
Kolča, ne kofča. Já se teda v těch přeslazených, CO2 sycených, předražených (i zadarmo je moc drahý!) nápojích moc nevyznám, ale myslím, že myslel Kolaloku.
OdpovědětVymazatGrime, ty jsi strašně dlouho nemytá a urejpaná vagína...
VymazatBimbo
OdpovědětVymazatJa bych vsechny ty cesky filmy zakazala!
OdpovědětVymazatTak vida, Fuka opravil a navíc uznal chybu. Konfucius říká: "Uznat veřejně chybu je znamením velkého muže. Šukat blondýnu ve výtahu je znamením ještě většího muže." (Konfucius, Hovory, kniha XX, paragraf 4).
OdpovědětVymazatGrime, ty jsi strašně dlouho nemytá a urejpaná vagína... (Jan Werich)
VymazatJsou u nás i slušní producenti, kteří produkují chytré filmy, ti ale určitě nemají zájem o někoho, kdo neumí napsat scénář, neumí režírovat a vyžívá se ve veřejném ukřivděném fňukání. Jinými slovy, nemají zájem o Olmera. A Renče.
OdpovědětVymazatTen opravdu NEMÁ rád Spáčilovou.
OdpovědětVymazatNěkdo ji má rád? Možná Grimm, je to stejně rýpavá pýča jako on...
VymazatJa tomu nerozumim. Proc, i treba velmi spatny reziser jako je Olmer, musi pracovat s nesnesitelnym producentem. Preci je lepsi kdyz dilo neexistuje vubec, nez za cenu ohybani zad. Vysledky pak dopadaji na kinematografii jako celek ve forme deprimovanych divaku. Vinim tvurce. Ne invesotry. Investor si je povinovan ziskem a jako clovek obecny ma pravo byti debil, analfabet nebo hrubian. Tvurce umeni ma podle me stejna prava, ale je si povinovan cistotou vyjadreni. Urcite ne prefouknutou lzi, ktera nese prijem.
OdpovědětVymazatBohužel každý se musí nějak živit a většina lidí postrádá potřebnou dávku estetického cítění a vkusu celkově. Proto vznikají taková díla a jsou velice úspěšná, když se to správně zamíchá tak se potká stejný druh lidí před kamerou, za kamerou i v kině. Už teď si umím představit návštěvnost filmu "Děti ráje" nebo jak se to jmenuje. Kolča s tím nemá co dělat, vybaví se mi třeba Ran Man kde Tom Cruise v kavárně musel dělat, že kouří i když to zjevně neuměl a spousta jiných musela taky, jinak by film třeba nemohl ani vzniknout.
OdpovědětVymazatV hollywoodu 50. a 60. let bylo zcela běžné, že režisér byl pouze řemeslník, který plnil rozkazy studia (producentů) a vznikala relativně dobrá díla, a to i když byl rejža klidně v půlce filnu vyměněn. Tvůrčí film přišel až koncem 60. let.
OdpovědětVymazatBohužel dnes je doba (aspoň kulturně) zcela přežitá a vrcholně nevkusná, a proto když chtějí čeští režiséři točit své tvůrčí filmy, měli by se vysrat na drahou výpravu a mega štáb, se kterými stejně neumějí zacházet, a vrátit se ke kořenům filmařiny. Ale to by ještě museli mít uměleckého ducha a chuť být trochu akční. Problémů je ve společnosti dost, ale tady se točí Lída Bárová, protože teď je to prostě značka. Všichni jenom honěj prachy, tak pak to takhle dopadá - jednaj se super buranama, který maj nad nima moc. Dobře jim tak, budiž to pro ně ponaučení. Např. Tomáš Vorel, ať si oněm každý myslí své, si vybrat producenty zjevně umí, product placement zvládá, hřbet asi nijak extra neohýbá a točí svá osobitá díla, která jsou ve finále taky divácky úspěšné.
Howgh, domluvil jsem.
přesně tak
VymazatVorel je jeden z nejhorších současných českých režisérů. A ty bys, Vronský, měl zapracovat na své češtině, je to bída!
VymazatTak Vorel je jednak dostatečně chytrej, takže si založil Vorel film a z velké části si to tedy produkuje sám, tudíž pak na něj nemůže nikdo vyvíjet takovej tlak. Jinak je ale potřeba si přiznat, že Vorel natočil své (dle diváků i kritiků)nejlepší film za komančů (Kouř a P.pětka), teď už umí točit jen komerčně úspěšné filmy, ale mezi Gymplem a Kouřem je sakra velkej rozdíl. Což ale není tak zcela chyba Vorla, jen není blbej, poučil se z K.mostu a točí to, na co lidi přijdou.
VymazatRain Man samozřejmě...
OdpovědětVymazat..a teď se ještě trefit k původnímu postu Rainmakere.;)
Vymazat..jo, před oslovením čarka. Nemusíš se namáhat, Grime.;)
VymazatTak jo, Zdenda Kubik to zda se neni, ale bylo to tesny http://www.extra.cz/foto/8772-zdenek-kubik-a-jiri-jurtin-jsou-sehrana-producentska-dvojice . Jiri Jurtin, kolega z Nogul prodakšn, dokonce figuruje na csfd mezi herci. Hakac na rameni tedy po tesnem souboji putuje k panu Jurtinovi.
OdpovědětVymazatJurtin je ten plešatej tragéd? Tak ten je jasnej od pohledu. Tzv. Mrdka Obecná. :D
VymazatGrim-s tim Vorlem si delas prdel?
OdpovědětVymazatGrim-s tim Vorlem si delas prdel?
OdpovědětVymazatV podstatě už to tu zmínili ostatní. Jen bych dodal, že tito lidé často hází hnůj na minulé režimy, pak zvoní klíčema a teď hází hnůj na to co si vyzvonili. Kdyby nás ovládli marťani (jak sliboval JP), tak je budou vítat, zvonit tykadlama, vtírat se jim a pak na ně v hospodě u panáka zelený házet hnůj...
OdpovědětVymazatNejlepší na tom je, že tito lidé, kteří tak hází hnůj na současné poměry, pomáhají tento režim udržovat. Tak to bylo asi vždy. Umělci vždycky pomáhali udržovat režim, na který pak házeli hnůj.
Fuj.