Možná je problém v tom, že jsem neviděl všechny "trabant filmy" (a související televizní seriály), takže jsem občas ne úplně chápal, na co se dělají narážky a jaký emocionální význam má jaká událost. Také mi nedávalo smysl, proč je bez vysvětlení přeskočena asi polovina trasy a najednou se ocitáme v cíli, přičemž jsme několik zemí vynechali. V některých okamžicích jsem si nebyl ani úplně jistý, ve které zemi se právě nacházíme, ale to byl možná záměr.
Film je zručně natočen, sestříhán, ozvučen atd., ale bavil mě o něco méně než ten pět let starý (i proto, že je to znovu totéž). Je v něm dost zajímavých / vtipných střípků (především z Indie a
Ale úplně chybí něco jako náznak nějaké zápletky, příběhu nebo dramatu. Nezajímal mě osobní osud nikoho ze zůčastněných (protože jsem se o nikom nic nedozvěděl). Nikdy jsem neměl pocit, že by bylo něco v sázce, nebo že by hrdinům něco hrozilo. Když se auto rozbije (což se děje pořád), opraví se. Když se dál nedá jet, auto se naloží do nákladního auta. Není to švindlování? Asi ne, protože žádná pravidla nejsou stanovena, a film je jen o tom, že si jeho hrdinové dělají to, co je baví, a mají na základě toho pocit, že něco dokázali a že jsou free.
Pokud ve vás jízda dlouhá trabantem vzbuzuje podobné pocity, tak budete zcela jistě spokojeni.
Ale pokud by můj dokument o Japonsku dopadl takhle, spokojený bych s ním nebyl.
Tak to je super, ze tvoj dokument o Japonsku takto nedopadol :)
OdpovědětVymazatOdkaz na film o Japonsku je opravdu odvážný a držím palce umělé i lidské inteligenci aby nápor hejtů zvládla :-D
OdpovědětVymazatBlbé je, že pan Pribáň je strašně nesympatický a konfliktní člověk (např. mu někdo na cestě nechce dát slevu a on je strašidelně agresivní), v zásadě nemá nic moc společného s opravdovým cestováním, jako spíš kutěním, autařením apod. Ještě chybí aby to měl celé oblepené českýma vlajkama a rozdával české šunty a idiocie by byla dokonalá. Také, s ohledem na jeho první věc, je vidno se vůbec nikam moc neposunul a spíš naopak, v nějaké zemi je třeba jen 4 dny a do krve se pak někde hádá že ji poznal dobře apod.; je to škoda, myslím že právě ta první cesta (asi jako jediná) byla myšlena tak nějak dobře a správně, byť z mého pohledu to s ním musel být hrozný zážitek. Teď samo nekomentuji jeho politické názory (se kterými lze souhlasit) a také jsem si vědom, že toto je recenze dokumentu, nikoli autora.
OdpovědětVymazatMeleš hovna
Vymazatnemele, priban je fakt kreten, dukazem je, ze pri predchozi ceste prcal tu mototrpaslici. to je proti vsem zakonum cestovani...
VymazatPan Pribáň hlavně umí věci dokončovat, zejména filmy, což bohužel každý neumí. Pan Pribáň dokončil už 6 filmů a 2 televizní seriály.
VymazatKdyž už, tak by Pribáň měl auto oblepené spíš vlajkami EU.
Vymazattvl... ta posledni veta! takze problem s prodlevou je ve vysoce nastavene latce autora? neprehanej to, staci normalni homeVHSvideo jak nekdy z roku 1992. at uz budes kopirovat michaela moorea, michaela palina, trestikovou pripadne borata, vzdycky to bude spatny film... nebot nejsi filmar.
OdpovědětVymazatNo jo, ale aby tvůj dokument o Japonsku nějak dopadl, musel bys ho nejdřív dokončit. Což se nikdy nestane.
OdpovědětVymazatdoufam, ze fukafutokyu bude podstatne lepsi, tyhle imbecilni cestopisy ze startovace ve stylu "pripejte mi dva tisice korun na cestu do kigali, pri niz pojedu na jednokole, v leve ruce pri tom budu drzet lahvicku s kakaem, pravou budu mit v zadnici, ridit budu pravou nohou a levou o tom vsem budu tweetovat" me uz nebetycne serou...
OdpovědětVymazatOvšem krátký film z takovéhle akce by rozhodně stál za vidění.
VymazatNení ta epická hudba v traileru trochu zavádějící?
VymazatFrantišku, zeptejte se jich jak to video udělali, třeba poradí pár triků jak zprovoznit mp4 na VirtualDubu.
OdpovědětVymazatNa film s trabanty bych šel jedině tehdy, pokud by se jednalo o souboj libovolného množství těchto žlutých uřvaných smradů s jedním PzKpfw V.
OdpovědětVymazatChces si zopakovat Kursk?
VymazatNe, T-34 měl výrazně silnější pancéřování, než má trabant. Ale trabant nacpaný výbušninami by dokázal vyhodit do vzduchu sebe i střední tank, kdyby se nepozorovaně přiblížil. Proto je dobré držet si ty malé žluté smrady od těla.
VymazatTo je ovšem krásná myšlenka! Kdybych byl multimiliardář, tak takovou epickou bitvu zinscenuju v reálu.
VymazatTrabanty smrdí a fascinaci tímto bakelitovozem nechápu. Stejně tak fascinaci panem Pribáněm. A Pribáňovu fascinaci trabanty. A trabantovu fascinaci mototrpaslicí.
VymazatNepozorovaně přiblížil a trabant? Už jsi TO někdy slyšel jet? Ale asi by se dal ve čtyřech lidech nepozorovaně přinést :-D
VymazatLidé taky smrdí a přesto jsou jiní lidé jimi fascinováni
Vymazatmumie už jsi někdy seděla v jedoucím tanku? :D to se k tobě i trabant přiblíží nepozorovaně
VymazatNj to je pravda, ale otazka je ci Nemecky tank bude mat palivo? Alebo dost nabojov. Stihli ho opravit? Nastartuje vobec? Otazok je vela, casu malo a Trabanty sa blizia...
VymazatS tím jsem samozřejmě počítal. Jde o to, že dokonce ani trabant nedokáže přehlušit řvoucí motor rozjeté T-34. Velitel tanku by nic neslyšel a kdyby se trabant přibližoval svou maximální rychlostí, konvergentně z boku, ani by nic neviděl.
VymazatKdyby jelo hodně žlutých trabantů v řadě přesně za sebou, kolika z nich by prolétl protitankový granát 75mm vypálený z KwK 42?
Tak je nuda. Ked uz, mna by bavilo keby ich ten tank nahanal ako Tom Jerryho.
VymazatNa zastavení Trabanta by mělo stačit i toto:
Vymazathttp://www.czechguns.com/?perkusni-pistole-gladiator,6
Jenže ten je dvouranný. Co kdyby na tebe jely tři trabanty, aha?
VymazatVážený pán Fero Fuka,
OdpovědětVymazatmyslím, že môžem hovoriť za viacerých paselníkov keď poviem, že sa veľmi tešíme na váš filmový debut. S pozdravom kolektív syrovýroby Štrba.
Tak nejenže Franta napíná roky se svým dokumentem, ale teď se v podstatě ještě veřejně zavazuje, že bude lepší, než konkrétní film. Badass. ;)
OdpovědětVymazatJak se říkavalo kdysi.
OdpovědětVymazatDokonči misi!
Resili Pribanovci behem strihani filmu nejaky specificky problem?
OdpovědětVymazatNemyslím si, že by museli řešit nějaký zásadní problém, když měli za zadkem veřejnoprávní moloch ČT.
VymazatPozor, specificky neznamena zasadni. A krome toho jsi nic nepochopil, Kadle
VymazatAle pochopil, unknowne, moc dobře jsem pochopil na co narážíš. Jen jsem tvůj komentář použil na rýpnutí do čt, ty ostatní k tomu nebyly vhodnější, to je celé.
VymazatDlouho jsem odmítal myšlenku, která se mi s přibývajícími příspěvky drala na mysl. Touto recenzí a zejména jejím závěrem je ale už vše jasné. Jedná se v autorově případě skutečně o mentální retardaci!
OdpovědětVymazatMoze pan recenzent vysvetlit preco hladal zapletku a dramu vo filme klasifikovanom ako document/road movie? Za mna teda, a to tychto filmov zase nepozeram nejak vela, je hlavna zapletka doputovat odniekadial niekam. Po ceste sa nieco stane alebo tam nieco uvidime a to zvycajne niesu naskriptovane udalosti. Napriklad to pokazene auto.
OdpovědětVymazatMimochodom, bude mat film z Japonska zapletku/dramu, alebo tak daleko este tvorcia vizia nedospela?
Ona je dneska většina takových dokumentárně se tvářících filmů a seriálů prakticky kompletně "naskriptovaná". Zvlášť takové to: "A jéje, něco se nám pokazilo..." (Např. Top Gear je tím proslulý.)
VymazatCestopisů jsou mraky a to, co je může odlišit od ostatních, je právě něco navíc - například něco jako zápletka (hlavní hrdina se někam musí dostat, aby ...), dějový oblouk (hlavní hrdina vyřeší nějaký problém a změní to jeho život), atd. atd.
VymazatNo to je sice pravda, na formate typu Top Gear je to pochopitelne. To je show. Ale format Trabanti by toto nemal mat, prave tam je pridana hodnotna toho, ze realne niekam cestuju a realne riesia veci ktore pri takej ceste riesis. Aspon taka je moja predstava a to ze Fuka caka nejaku naskriptovanu dramu a vyvoj postav (v cestopise lol), neznamena ze to je ten typ show. Ako recenzent by mohol vediet ktore z toho to ma byt a pristupit k tomu tak. Ne ze, ja cakam dramu a drama nebola. Movie bad.
VymazatWiliame, na základě tvého příspěvku mi vše docvaklo! Stříhání Fukafutokyu trvá tak dlouho, protože Tvůrce má v plánu zakomponovat vývoj postav do děje. Proto to střídání manželek, partnerek a přítelkyň. Proto to kakao a láhev s dudlíkem! Očividně se jedná o dlouhodobý projekt jako v případě Třeštíkové! To pak chápu, že taková rychlokvaška jakou jsou Trabanti, jej neuspokojuje.
VymazatJe tam full frontal?
OdpovědětVymazatNebo alespoň jeden odhalený chladič?
Vymazatano, osobně.
VymazatNic moc. To už jsem viděl v roce 1986 na 8mm filmu od Helmuta Schulze "Mit Trabant zu Tatry und zurück".
OdpovědětVymazatPři čtení závěru recenze jsem uplně ve vzduchu slyšel "like a boss..."! :)
OdpovědětVymazatje tam zasun do vyFuku ?
OdpovědětVymazatUrčitě, jde z něj bílý kouř, tak musel být bělený
VymazatNo tam a zase zpátky znám. Ale trabantem jsem to ještě nedělal (ani modelem)
OdpovědětVymazat