41letý Bohdan Karásek tento film napsal režíroval, sestříhal, složil k němu hudbu a hraje v něm hlavní roli (tj. Dušana, který je na plátně ze všech nejvíc). Něco z toho pod pseudonymem.
Bohdan Karásek má nesporný talent a dokáže natočit něco, co má smysl, aniž by na to potřeboval peníze. Konkrétně to znamená, že tento film nemá filmové svícení, kostýmy ani kulisy (natáčel se v pražských ulicích a bytech, pravděpodobně ruční kamerou), a už vůbec nemá triky nebo akční scény. Má jen hrstku herců, kteří se v různých permutacích scházejí a povídají si, což se zdá být aspoň částečně iprovizované.
Pokud se smíříte s výše uvedenými skutečnostmi (a s tím, že na něco takového jdete do kina za peníze a nekoukáte na to na YouTube), pak je film téměř bezchybný a většina českých filmařů by měla velmi zpozornět a učit se, jak se dají různé věci různě říct, různě zahrát, a jak peníze nejsou ve filmové branži to nejdůležitější!
Jedinou vadou na kráse pro mě byla dvouhodinová délka, během které mi plky hlavních hrdinů už začínaly trochu lézt na nervy a Karáskovy proslovy mi začínaly připadat jako příliš intelektuálně-onanistické.
Ale vzhledem k tomu, že toto začalo až někdy po dvou třetinách filmu, je nutno před Bohdanem Karáskem smeknout klobouk a těšit se, co dalšího natočí.
- DUŠANÉ, ČÁU, CO TADY DĚLÁŠ?
OdpovědětVymazat- Hraju ve svým vlastním filmu, heč.
Na pseudointossky kecy dlabu, zasadni otazka zni: vypada tam Bokovka tak hypersukatelne, jako treba v Revivalu?
OdpovědětVymazatNa obrázku v traileru vypadá jako vodňanské kuře.
VymazatKarel, Petr, Marek, Michal, koho to zajímá? Kde je Midway?? A taky jsem si nevšiml, že by tu byla recka filmu "Stáhni kalhoty a zemřeš tím smradem"! Jedu, jedu, jedu!
OdpovědětVymazatMidway není a nebude. Asi moc výbuchů a málo intelektuálně onanistických keců.
VymazatČím víc výbuchů, tím míň intel-onan keců. Nejsou prostě slyšet.
VymazatVýbuchy jsou drahé, ale zlevňují. Intel-onan kecy jsou zdarma.
Intel-onan kecy nemám rád. Radši AMD-onan kecy
VymazatFilm Karel, já a ty byl natáčen v průběhu roku 2018, s téměř neexistujícím rozpočtem a prakticky v jednom člověku. Přesto byl hotov do dvou let, a to v takové kvalitě, že mu sám Velký Výfuk dal 80 %.
OdpovědětVymazatTo jsem chtěl jen tak zmínit.
Dobre ze si to napisal. Je to zaujimavy fakt a mal by tu byt zmieneny.
VymazatVelký výfuk
Vymazatyoutube.com/watch?v=4PCkXYpWFgM&app=desktop
To vypadá, že by někdo zase chtěl začít jezdit do Varů. A jde a to od lesa. Držím palce.
OdpovědětVymazatA chodívají na golf jako René já a Rudolf?
OdpovědětVymazatfullfrontal?
OdpovědětVymazatChybí mi v recenzi info, kam bys to Franto žánrově zařadil. Je to klasická česká depka, nebo čistě komedie s happy endem, nebo hořkosladký mix s pár (záměrně) vtipnými scénami? Díky za info
OdpovědětVymazatC)
VymazatJako takové ty nezávazné, odlehčené a ještě ne trapné věci, co točil Allen před mnoha desetiletími.
Nebudu komentovat děj, ale: Dle mě autor má až perverzní lhostejnost k vizuální stráce filmu. Úplně zbytečně popírá předchozích 120 let filmu tím, že jak sám píše "zbytečně nepřikrášloval zábery svícením" není to ani návrat ke kořenům filmařiny nebo k ničemu, svítilo a přikrášlovalo se odjakživa a zde není důvod kromě lenosti s tím něco alespon minimálně neudělat. Za 330 000 Kč, které dostal z fondu kinematografie (viz sekce rozhodnutí https://dotacni-parazit.cz/detail-dotace/5855CC17A806859A1CB60114E52A1B6EC4A23A86) mohl projevit alespoň nějakou snahu a koupit kameru co netočí interlaced jak v roce 2007 a koupit nějaká světla a další tooly ktere zvaldne obsloužit jeden člověk. Youtube je plné návodů jak si poskládat docela použitelný vybavení ke svícení filmu i z IKEI. Chápu že se dá argumentovat stylizací a záměrem, ale to je nejtypičtější výmluva u lidí co něco neumí nebo jsou líní, že se jim to tak líbí.
OdpovědětVymazatAle mi se to tak líbí
VymazatNebuď zlej.
VymazatZdravím, tady autor. Zkusím věcně zareagovat. 1) Kde jsem prosím psal o tom nepřikrášlování svícením? 2) Máte představu, kolik by koupě kamery, kterou jste měl na mysli, stála? My si techniku jen půjčovali. S myšlenkou, že dané peníze by bývaly stačily na víc, se upřímně setkávám poprvé. S osočením co do lenosti taky. (Asi je vám jasné, že oněch 330 tisíc nepředstavuje částku věnovanou na techniku, ale na úplně celou výrobu filmu se vším všudy.) 3) V nočních interiérech jsme svítili vždy, samozřejmě tak, aby scéna pokud možno nevypadala "nasvíceně". Máte nějaký konkrétní příklad scény, záběru, kde vám to připadá blbé a rušivé? 4) Je ale pravda, že "přikrášlovat" jsme opravdu nechtěli, pokud mezi svícením a přikrášlováním cítíte rozdíl. Myslím, že hlavně v poslední době najdete spoustu příkladů filmů komplet bez svícení (jak říkám, není to náš případ), vždycky jde o to, co je pro daný film podstatné, v čem spočívá a v čem ne. Nevidím v tom lhostejnost. Nic nesmí působit rušivě. Vracím se k otázce, co konkrétně vám vadilo.
VymazatS pozdravem Bohdan