František Fuka versus kinematografie. Recenze a různé jiné záležitosti, občas i nefilmové.
14.10.22
Audio recenze: Civilizace - Dobrá zpráva o konci světa - 40%
Mozaika převážně zajímavých výjevů a rozhovorů, u které jsem většinu času nechápal, co přesně se mi tím vším tvůrci snaží sdělit. Připadalo mi, že mnohokrát popírají to, co před chvílí sami řekli.
"mnohokrát popírají to, co před chvílí sami řekli" = nosná charakteristika umelcov, neomarxistov, ľavicových aktivistov, progresívnych pirátov a ďalsích greténov..
No jo, proprietary software, Rišo Stallman z toho nebude nadšený.. IMHO, 100% je tam ekvivalent podmienky: if ( user.is_gay() || user.has_ukraine_flag_on_facebook() ) { icon.show_putin(); }
Hej vy Slováci jste se koukám provedli, vražda novináře, fandit Rusku, vraždit vaše teplý lidi v hlavním městě, komentáře pod Fukou... Co chystáte dalšího?
A Františku, proč se chystáš nabízet studiu Warhorse něco, co už má toto studio dávno hotové a vymakané? Viz např. zde: https://games.tiscali.cz/tema/gds-2015-adam-sporka-o-adaptivni-hudbe-v-kingdom-come-deliverance-270908 Co jim proboha můžeš nabídnout ohledně hudby ve hrách ty?
No, to nevím. Nejdřív by mi musel někdo vysvětlit, co se chystám nabízet studiu Warhorse, a pak bych možná odpověděl proč to dělám. V tom linkovaném článku žádnou zmínku o sobě nenacházím.
V tom linkovaném článku nenacházíš zmínku o sobě správně, protože tam žádná není. Ten článek/video je o tom, jak to mělo studio Warhorse s hudbou ve svých hrách už v roce 2015. Nyní v roce 2022 jsou samozřejmě mnohem dál. Že se chystáš studiu Warhorse ohledně hudby v jejich hrách něco nabídnout jsi tvrdil nedávno v podcastu u pana Jana Modráka (Modrák and Friends).
Nenabízel, nenabízíš, nýbrž že se chystáš Warhorsu nabídnout (jsi v tom podcastu u pana Modráka říkal). A to je rozdíl. Řekl jsi to tam sám od sebe, sám pan Modrák byl z toho překvapen. Ty si to už nepamatuješ?
Říkáš to tady zhruba od 4:40: https://modrak.podbean.com/e/120-8bit-hudba/ A jak říkám, to o čem tam mluvíš a že se to chystáš nabídnout studiu Warhorse, tak to už má Warhorse dávno vymakané - dělají na tom už od roku 2015, ne-li ještě déle.
1) To o "nabízení" byl vtip a oba účastníci to pochopili. 2) Jde o něco úplně jiného než jsou oba odkazy na začátku tohohle threadu. Tedy nejde o strojové účení (odkaz 1), ani nejde o realtime kombinování předem nahraných zvukových samplů jako Warhorse dělají v Kingdom Come (odkaz 2). 3) Warhorse nemají žádnou motivaci ten můj systém k čemukoliv používat, jedině snad pokud by někdy vytvářeli oldchool osmibitovou hru se syntetizovaným zvukem.
Nerozumiem, o čo týmto "gotcha" pomätencom vlastne ide. Poľahčujúcou okolnosťou je paradoxne shitposting alebo trolling - síce na na týchto ftípkoch nesmejem, ale okay. Mám však podozrenie, že sa skôr jedná o zakomplexovaných, frustrovaných, závistlivých ZLO-myselných Anonymních Breivikovcov..
Frantisku, vysvetli prosim nasledujici vetu: "ani nejde o realtime kombinování předem nahraných zvukových samplů jako Warhorse dělají v Kingdom Come"
Kingdom Come nyni hraju a rozhodne v nem neni zadne "real time kombinovani predem nahranych zvukovych samplu". Proste to ma dvacet pisnicek, ktere se behem hry stridaji.
Cili bud jsi Kingdom Come nikdy nehral (coz chapu, neni to zadarmo na Game Passu a od Dana Vavry se ti to vyskemrat zadarmo nepodarilo), nebo nerozumis hudbe a tomu, co vlastne poslouchas.
Rad vysvetlim. Kazda z tech "dvaceti pisnicek" v KC byla nahrana ve studiu orchestrem, cimz vzniklo dvacet dlouhych samplu (pro kazdou pisnicku jeden) a tyto se ve hre realtime kombinuji. Predevsim se mezi nimi prolina, mozna se nekdy i vrstvi (poradne jsem hru nehral). Tomu rikam "kombinovani". Podobne jako pismena A, B, C muzes zkombinovat do sekvence "CBCCCBAAB". Tedy svymi slovy "realtime kombinovani predem nahranych zvukovych samplu" jsem vyjadroval presne totez, co ty vyjadrujes slovy "Dvacet pisnicek, ktere se stridaji". Pokud bych chtel podle herni situace zmenit melodii nebo harmonii nektere z tech skladeb, tak v KC nemuzu. Protoze jsou to samply, ktere muzu v realnem case upravovat jen omezene (muzu ho maximalne transponovat, zmenit tempo, pridat nejaky zvukovy efekt, a to je vsechno). Tedy je to neco zcela jineho nez ten muj system, ve kterem je hudba generovana (nejen prehravana, ale i generovana) zcela dynamicky a muze se kazdou sekundu vydat uplne jinym smerem. Nerikam, ze je nektery z tech dvou systemu lepsi. Kazdy z nich je uplne jiny, ma jine plusy a minusy a jine vyuziti. Obecne se mnohem casteji pouzije ten system v KC nez ten muj. Muj system ma blizko treba k tomuhle: https://sonic-pi.net/
Ale to ze se ty pisnicky vystridaji za nejakou vytycenou hranici (napriklad kdyz prejdes z lesa za branu mesta) prece neni zadne "real time kombinovani samplu". Kazda z tech dvaceti pisnicek je naprosto jina, vcetne tempa, atmosfery, cili se to ani nema jak "real time prolnout". Mozna tam je nejaky prechod, kdy se utlumi zvuk jednoho songu a nastoupi druhej song, pripadne tam je nejaka mozna pokrocilejsi zvukarska technika, aby ta prolinacka neznela moc nasilne. Jenze to mas jako ve filmech obrazove prolinacky, kterych behem prace se strihem existuje ohromne mnozstvi (z nichz ohromne mnozstvi vidis treba ve Star Wars) a pouzivaji se predevsim v momentech, kdy nechces pouzit jednoduchou zmenu obrazu A za obraz B. V dnesni moderni dobe se pouziva napriklad zoom in zoom out z jednoho obrazu do druheho jeste se zrychlenim/zpomalenim casu a vypada to dost cool, pokud se venujes strihani a umis to (coz ty se strihani moc nevenujes a nikdy ses nevenoval). Ve finale je to ale proste jen strih zvuku/obrazu, ktere rozhodne neprobihaji nijak real time, ale aktivuji se v miste, kde to nastavis predem.
Přesně tak. Ty písničky v KC se střídají ve chvíli kdy (například) změníš oblast kde jsi. Což je přesně definice slova "realtime", protože není předem známo, kdy taková změna situace nastane, a až ve chvíli, kdy nastane, tak ta změna hudby musí v reálném čase proběhnout. Mohou se přitom použít různé triky, jak zařídit, aby ta realtime změna zněla nenásilně (například prolnutí zvuku je nejjednodušší metoda, ale existují pokročilejší, viz výše).
A to je přesný opak střihu ve filmu, který je předem daný režisérem a střihačem a NENÍ realtime. Takže je totální nesmysl to spolu srovnávat.
Jestli o tom chceš dále diskutovat, pokus se nějak logicky formulovat jak to myslíš, protože jinak si budu myslet, že schválně píšeš blbosti a raduješ se, jak mě tím skvěle trollíš.
Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.
"mnohokrát popírají to, co před chvílí sami řekli" = nosná charakteristika umelcov, neomarxistov, ľavicových aktivistov, progresívnych pirátov a ďalsích greténov..
OdpovědětVymazatJo, jo, jen Liska je letadlo.
VymazatNikde netvrdím, že všetci/väčšina sú greténi (btw. je to skratka pre Gréta T. a kretén, aby ma niekto neobvinil z homofóbie)..
VymazatSkoda ze Fuka nemiri do politiky. Volil bych ho . Samozrejme jen pokud by nebyl s Piraty.
OdpovědětVymazatKdyby byl s Piráty, tak volím Piráty, ale zakroužkuju všechny kromě něj.
VymazatJa bych ho taky volil, ale je z Prahy.
OdpovědětVymazatMali by sme konečne dešifrovať tie ikonky na bulvách. Dnes je deň čivavy. Vidí to niekto podobne?
OdpovědětVymazatTy ikonky se zobrazujou každýmu jinak, tj. není to vázaný pouze na den.
VymazatNo jo, proprietary software, Rišo Stallman z toho nebude nadšený.. IMHO, 100% je tam ekvivalent podmienky:
Vymazatif ( user.is_gay() || user.has_ukraine_flag_on_facebook() ) {
icon.show_putin();
}
Hej vy Slováci jste se koukám provedli, vražda novináře, fandit Rusku, vraždit vaše teplý lidi v hlavním městě, komentáře pod Fukou... Co chystáte dalšího?
VymazatTo by si tam stale videl Putina. Ja napriklad nevidim nic. Tento sofistikovany algoritmus si Fuka za ramecek veru neda.
VymazatJá když sem lezu, tak na bulvy ani nekoukám. A nebejt toho, že to někdo řešil v komentářích, dost možná bych si doteď nevšimnul, že tam je něco jinak.
VymazatAnonym 22:59: zapomněls na Bureše...
VymazatSlováci jsou banda degenerovaných idiotů
VymazatMáš recht, Slovákov sme (my Maďari) volali butatóti..
VymazatPresne takhle by to Frantisek udelal, kdyby chtel.
OdpovědětVymazathttps://games.tiscali.cz/novinky/activision-si-patentoval-hudbu-generovanou-pomoci-strojoveho-uceni-544228
Ne, já bych si to nepatentoval.
VymazatA Františku, proč se chystáš nabízet studiu Warhorse něco, co už má toto studio dávno hotové a vymakané? Viz např. zde:
Vymazathttps://games.tiscali.cz/tema/gds-2015-adam-sporka-o-adaptivni-hudbe-v-kingdom-come-deliverance-270908
Co jim proboha můžeš nabídnout ohledně hudby ve hrách ty?
No, to nevím. Nejdřív by mi musel někdo vysvětlit, co se chystám nabízet studiu Warhorse, a pak bych možná odpověděl proč to dělám. V tom linkovaném článku žádnou zmínku o sobě nenacházím.
VymazatV tom linkovaném článku nenacházíš zmínku o sobě správně, protože tam žádná není. Ten článek/video je o tom, jak to mělo studio Warhorse s hudbou ve svých hrách už v roce 2015. Nyní v roce 2022 jsou samozřejmě mnohem dál. Že se chystáš studiu Warhorse ohledně hudby v jejich hrách něco nabídnout jsi tvrdil nedávno v podcastu u pana Jana Modráka (Modrák and Friends).
VymazatNic jsem Warhorsu nenabízel a nenabízím (ani nemám co jim nabízet), takže jestli jsem někdy něco takového řekl, jsem sprostý lhář.
VymazatNenabízel, nenabízíš, nýbrž že se chystáš Warhorsu nabídnout (jsi v tom podcastu u pana Modráka říkal). A to je rozdíl. Řekl jsi to tam sám od sebe, sám pan Modrák byl z toho překvapen. Ty si to už nepamatuješ?
VymazatNe. Ale to neznamená, že se to nestalo.
VymazatŘíkáš to tady zhruba od 4:40:
Vymazathttps://modrak.podbean.com/e/120-8bit-hudba/
A jak říkám, to o čem tam mluvíš a že se to chystáš nabídnout studiu Warhorse, tak to už má Warhorse dávno vymakané - dělají na tom už od roku 2015, ne-li ještě déle.
Aha, děkuji za určení času!
Vymazat1) To o "nabízení" byl vtip a oba účastníci to pochopili.
2) Jde o něco úplně jiného než jsou oba odkazy na začátku tohohle threadu. Tedy nejde o strojové účení (odkaz 1), ani nejde o realtime kombinování předem nahraných zvukových samplů jako Warhorse dělají v Kingdom Come (odkaz 2).
3) Warhorse nemají žádnou motivaci ten můj systém k čemukoliv používat, jedině snad pokud by někdy vytvářeli oldchool osmibitovou hru se syntetizovaným zvukem.
Uhadol som, bol to #humor.
VymazatBudte v klidu, Frantu ve Warhorse stejne nechceme
VymazatNerozumiem, o čo týmto "gotcha" pomätencom vlastne ide. Poľahčujúcou okolnosťou je paradoxne shitposting alebo trolling - síce na na týchto ftípkoch nesmejem, ale okay. Mám však podozrenie, že sa skôr jedná o zakomplexovaných, frustrovaných, závistlivých ZLO-myselných Anonymních Breivikovcov..
VymazatNieje kazdy egoista ako ty Liska, ludi zaujima co nove pripravuje ich oblubeny podcaster. Otazky su namieste, ajked vedu k sklamaniu.
VymazatNah, "proč se chystáš nabízet studiu Warhorse něco, co už má toto studio dávno hotové a vymakané?" nie je ekvivalent otázky "co nové připravuješ?"
VymazatAle že to Frantovi tady na té fotce docela sluší...
OdpovědětVymazatFrantisku, vysvetli prosim nasledujici vetu: "ani nejde o realtime kombinování předem nahraných zvukových samplů jako Warhorse dělají v Kingdom Come"
OdpovědětVymazatKingdom Come nyni hraju a rozhodne v nem neni zadne "real time kombinovani predem nahranych zvukovych samplu". Proste to ma dvacet pisnicek, ktere se behem hry stridaji.
Cili bud jsi Kingdom Come nikdy nehral (coz chapu, neni to zadarmo na Game Passu a od Dana Vavry se ti to vyskemrat zadarmo nepodarilo), nebo nerozumis hudbe a tomu, co vlastne poslouchas.
Rad vysvetlim. Kazda z tech "dvaceti pisnicek" v KC byla nahrana ve studiu orchestrem, cimz vzniklo dvacet dlouhych samplu (pro kazdou pisnicku jeden) a tyto se ve hre realtime kombinuji. Predevsim se mezi nimi prolina, mozna se nekdy i vrstvi (poradne jsem hru nehral). Tomu rikam "kombinovani". Podobne jako pismena A, B, C muzes zkombinovat do sekvence "CBCCCBAAB". Tedy svymi slovy "realtime kombinovani predem nahranych zvukovych samplu" jsem vyjadroval presne totez, co ty vyjadrujes slovy "Dvacet pisnicek, ktere se stridaji". Pokud bych chtel podle herni situace zmenit melodii nebo harmonii nektere z tech skladeb, tak v KC nemuzu. Protoze jsou to samply, ktere muzu v realnem case upravovat jen omezene (muzu ho maximalne transponovat, zmenit tempo, pridat nejaky zvukovy efekt, a to je vsechno). Tedy je to neco zcela jineho nez ten muj system, ve kterem je hudba generovana (nejen prehravana, ale i generovana) zcela dynamicky a muze se kazdou sekundu vydat uplne jinym smerem. Nerikam, ze je nektery z tech dvou systemu lepsi. Kazdy z nich je uplne jiny, ma jine plusy a minusy a jine vyuziti. Obecne se mnohem casteji pouzije ten system v KC nez ten muj. Muj system ma blizko treba k tomuhle: https://sonic-pi.net/
VymazatAle to ze se ty pisnicky vystridaji za nejakou vytycenou hranici (napriklad kdyz prejdes z lesa za branu mesta) prece neni zadne "real time kombinovani samplu". Kazda z tech dvaceti pisnicek je naprosto jina, vcetne tempa, atmosfery, cili se to ani nema jak "real time prolnout". Mozna tam je nejaky prechod, kdy se utlumi zvuk jednoho songu a nastoupi druhej song, pripadne tam je nejaka mozna pokrocilejsi zvukarska technika, aby ta prolinacka neznela moc nasilne. Jenze to mas jako ve filmech obrazove prolinacky, kterych behem prace se strihem existuje ohromne mnozstvi (z nichz ohromne mnozstvi vidis treba ve Star Wars) a pouzivaji se predevsim v momentech, kdy nechces pouzit jednoduchou zmenu obrazu A za obraz B. V dnesni moderni dobe se pouziva napriklad zoom in zoom out z jednoho obrazu do druheho jeste se zrychlenim/zpomalenim casu a vypada to dost cool, pokud se venujes strihani a umis to (coz ty se strihani moc nevenujes a nikdy ses nevenoval). Ve finale je to ale proste jen strih zvuku/obrazu, ktere rozhodne neprobihaji nijak real time, ale aktivuji se v miste, kde to nastavis predem.
VymazatPřesně tak. Ty písničky v KC se střídají ve chvíli kdy (například) změníš oblast kde jsi. Což je přesně definice slova "realtime", protože není předem známo, kdy taková změna situace nastane, a až ve chvíli, kdy nastane, tak ta změna hudby musí v reálném čase proběhnout. Mohou se přitom použít různé triky, jak zařídit, aby ta realtime změna zněla nenásilně (například prolnutí zvuku je nejjednodušší metoda, ale existují pokročilejší, viz výše).
VymazatA to je přesný opak střihu ve filmu, který je předem daný režisérem a střihačem a NENÍ realtime. Takže je totální nesmysl to spolu srovnávat.
Jestli o tom chceš dále diskutovat, pokus se nějak logicky formulovat jak to myslíš, protože jinak si budu myslet, že schválně píšeš blbosti a raduješ se, jak mě tím skvěle trollíš.