František Fuka versus kinematografie. Recenze a různé jiné záležitosti, občas i nefilmové.
13.12.22
Audio recenze: Avatar: The Way of Water - 70%
Po technické a výtvarné stránce bezesporu o řád úžasnější než cokoliv, co se kdy v kinech objevilo. 200 minut uteče překvapivě rychle. Ale po emocionální stránce mě to nechalo stejně chladným jako jednička.
Ahoj. Šmoulíky jsem pro jejich extatické chování nesnášel již v prvním filmu. Tedy i když jsem zatím pokračování neviděl, velmi dobře Vám rozumím. A příběh? Vždyť jednička je nejhorší adaptace Pocahontas a od druhého dílu nic nečekám.
No a.. Nejtyrové, co pořád chrčí a vrčí, jsou zastoupeni vedle Nejtyrů s prsy v příznivém poměru..? Je to jedna z otázek, kterou si před návštěvou kina, položí každý, tak bych se pak v sále nerad dočkal nějakých překvapení
Takže ďalšia neomarxistická sračka, ktorá poteší nejedného Slniečkára a progresívnych Pirátov. A hodnotiť kvalitu filmu na základe pěkných opráskof a blikania je IMHO žalostne málo..
Nah, len nie som ideológ-fanatik, ktorý tvrdí polopravdy typu 1) "príroda je všeobímajúca Matka". Pretože príroda sa nás evidentne snaží zlikvidovať (rakovina, vírusy ap). 2) kapitalizmus je jedno veľké zlo - tvoj hejt si napísal technikou, ktorú vymysleli kapitalistické mozgy, že.. 3) prírodné kmene žijúce v pralese sú zhmotnením ňuňuňu empatie vs. náboženské rituály pôvodných obyvateľov Ameriky sú v priamom rozpore s empatiou. 4) ...
Btw. cameron je miliardách t.j. kapitalista par excellence - o to sú jeho sračky toxickejšie. A zároveň to potvrdzuje, že umelci sú jebnutí kokoti bez mozgu. Už v Alliens 2 si pozorný človek všimne feministický paradox, keď votrelci doslova rozdrtia vytrénovaných "SEALs" s niekoľkoročnými skúsenosťami, ááále niemandka s vagýnou im dá zabrať..
Všiml sis, že je to sci-fi, odehrává se na smyšlené planetě a neříká vůbec nic o fungování přírody na Zemi (kde se fakt fyzicky nenapojujeme na zvířata pomocí copů), že jo?
Pokud máš problém s filmovými konvencemi / klišé typu "zlá bezohledná korporace, co jí jde jen o zisk", tak OK, ale to si pak neužiješ ani Vetřelce, RoboCopa a většinu dalších slavných hollywoodských sci-fi.
btw. "kapitalizmus je jedno veľké zlo - tvoj hejt si napísal technikou, ktorú vymysleli kapitalistické mozgy, že.."
Byli teda sovětští (nebo klidně českoslovenští) filmaři pokrytci, když natáčeli filmy o boji proti nacistům na barevný materiál Agfacolor, který vymyslely "nacistické mozky"? Můžou Američani kritizovat otrokářství, když žijí v zemi, kterou založili a jejíž instituce stvořili otrokáři? Můžu kritizovat komunismus a u toho pít Kofolu, kterou vymysleli komunisti?
S primeranou kritikou kohokoľvek/čohokoľvek samozrejme problém nemám - tá nás (mňa) posúva ďalej.
Problém mám -- s polopravdami a manipulatívnymi eufemizmami ("pedofil je človek, ktorý miluje deti") a -- s neprimeraným vyzdvihovaním kohokoľvek/čohokoľvek na úkor (démonizácia) kohokoľvek/čohokoľvek
..pričom to títo progresívni eskamotéri považujú za prejav altruizmu a empatie. Absurdné že? Lenže takto premýšľajú píráti..
Niktorius - Pro široké komerční využití znamenal průlom rok 1935, kdy v USA byl uveden do provozu systém Kodachrome. Rok poté ho v Evropě napodobil německý Agfacolor. - Nacistické mozky nic nevymyslely, jen okopčily to, co vzniklo v kapitalistické Americe.
"...Kofolu, kterou vymysleli komunisti? " Komunisti, který nám tu vládli, nic nevymysleli, všechno, co tu vzniklo, vymysleli chytrý lidi, který měli tu smůlu, že se narodili v komunismu. Nevím, jestli Doc. RNDr. PhMr. Zdeněk Blažek CSc., objevitel Kofoly byl přesvědčeným komunistou. Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by byl přesvědčený komouš.
Současní američané nejsou otrokáři, takže ano, mohou kritizovat otrokářství.
Obávám se , že nad Cameronovým metaversem je už pozdě zlomit hůl . Když vidím jak se nám tu rozmnožili Avengers s podobnou oduševnělou dějovou stopou ,tak lidé budou polykat i šmoulí zvratky pokud jim někdo řekne ,že je to to nejlepší co současná kinematografie dokáže přinést na kulinářský večírek fanoušků FAMU
Dejová línia Avatara je zámerne jednoduchá, aby hlavnú mesidž pochopil aj mentálne znevýhodnený budúci aktivista z FAMU: imperialistický evil dobyvateľ s fancy gadgetmi chce zničiť indiánov, lebo imperialistom ide iba o prírodné zdroje. Ááále indiáni pod vedením Pjér la Dušeka sú napojení na prírodu svojimi transcendentnymi chvostíkmi a to im dáva výhodu v BOJi* za dúhovú budúcnosť a svetlejšie zajtrajšky. *optika, ktorou nazerajú na svet neomarxisti, čím si legitimizujú ich modus operandi
Stačilo, ty už mě nehul. S ohledem na vývoj situace prakticky všude v civilizovaném světě musí být prsty absoloventů FAMU neuvěřitelně dlouhé a je jen dobře, že dosahují až do útrob tvého análu, ty kurvičko jedna vykroucená.
Franto, problém s HFR jsi neměl proto, že to bylo vHFR (variable), tedy 48fps, kdy většinu filmu jsou snímky "zdvojeny" takže se to chová jako klasických 24fps, ale pouze při rychlejších pohybech kamery se to plynule "přepne" na skutečných 48fps.
Termín "avatar" je samozřejmě odvozen od hinduistickeho termínu "avatar", takže klidně česky by se v obou případech mělo/mohlo používat "avatár". https://en.wikipedia.org/wiki/Avatar_(computing)#Origins
Analogicky: Spojení "Videogame console" je odvozeno od anglického "console" (nástěnný podstavec), což se česky překládá "konzola". Takže by se mělo česky říkat/psát "Videoherní konzola", ne "konzole".
Ale nedělá se to, protože se české slovo "konzole" (v souvislosti s videohrami a počítači) převzalo z angličtiny, aniž by se přihlédlo k předchozímu existujícímu překladu architektonického termínu "console".
Stejně tak se z angličtiny převzaté slovo "avatar" (s krátkým A) začalo česky používat pro "virtuální reprezentaci uživatele", aniž by se přihlédlo k tomu, že to je původně hinduistický termín s dříve existujícím českým překladem "avatár". A ve filmu Avatar to slovo označuje rozhodně více "virtuální reprezentaci uživatele" než ten původní hinduistický význam.
Nebo se striktně drží toho, co tvrdí (tvrdil?) Ústav pro jazyk český. Ten totiž ještě před pár (méně než deseti) lety na výslovný dotaz odpověděl, že jediná správná podoba je "herní konzola".
liška jsi sice kokotroll ale dobre komenty. ja te zacnu chvalit, tobe to zvedne sebevedomi a zmatoris se a od pocitace vstanes nalapat se cerstveho vzduchu a uz se sem nevratis utracet tvuj ... jak zjistis ... VZACNY CAS. no me to ted taky doslo...
Si zlatý, ďakujem. A nechvál ma! Ja mám sebavedomie vysoké a nechcem, aby mi väčšie uškodilo. ------------------ Koment bol napísaný smartfonom vonku na čerstvom vzduchu.
Dobrá recenze, jen mě trochu pobavilo, že si Franta před nahráváním nezjistil tak základní věci jako je např. datum vydání prvního filmu, kdy umřel James Horner, nebo že kmen se nejmenuje Neytiri ale Na'vi, Neytiri je ta "mimozemšťanka", se kterou má Jake děti. A jinak "zasunování ocasů" a "vrčení" mi tam vůbec nevadilo, je to rozhodně něco, kvůli čemu nehodnotím film jako takový a obavám se, že František asi nebude mít nikdy děti, když jeho ženě vadí zasunování ocasů ;)
James Cameron nesnáší neschopné a slabé hrdinky. Doslova jimi pohrdá a předobraz alfa samce, který brání křehké ženské pohlaví, považoval a stále považuje za zkornatělé filmové klišé. Jeho hrdinky jsou nezávislé, silné a často musí prokázat houževnaté dovednosti v obtížných situacích. Cameron této náročné zkoušky dosahuje okleštěním mužského elementu.
Ochranitel Sarah Connor umírá v továrně a Sarah se s Terminátorem musí vypořádat po svém. Podobným způsobem se Cameron zbaví mužského štítu ve Vetřelcích, a Ellen Ripley si na záchranné misi musí vystačit pouze se svými schopnostmi. Je celkem paradoxní, že v obou snímcích hraje ochrance jeden a ten samý herec Michael Biehn.
Považovat však Ellen Ripley za čistě maskulinní typ, nebo chcete-li chlapa s prsama, by nebylo přesné. Právě prvek mateřství zachovává hlavní hrdince zřetelné ženské rysy. Předpokládám, že Cameron je mezi feministkami více než oblíbený.
Proč tomu tak je? Asi to tak pan režisér zkrátka cítí a minimálně na začátku kariéry tímto způsobem bojoval se zastaralými pravidly. Cameron byl jedním z prvních režisérů, který účinně a funkčně zbořil zastaralé klišé o postavení žen ve filmech.
Do té doby si ženské postavy v tvrdších žánrových odnožích udržovaly obraz sexuálních symbolů nebo slabých loutek ovládaných muži. Laciné výrobky na jedno použití, chtělo by se říci. Pod rukama kanadského režiséra však začaly povstávat ženy bojovnice. Akční bohyně s vlastním uvažováním.
Ženy, které vyhrocenou situaci často drží ve své moci, jsou svéhlavé a efektně posouvají děj kupředu. Tuhle analogii můžeme aplikovat prakticky na každou ženskou postavu ve filmografii režiséra. Sarah Connor a Ellen Ripley zastupují ony akční anděly smrti. Helen Tasker a Rose DeWitt Bukater zase zosobňují svéhlavost a emancipaci. Je dobré připustit, že už v prvním díle byla Ellen Ripley silnou postavou, byť o své postavení musela bojovat. Cameron chtěl tento postup nejen zopakovat, ale rovnou dotáhnout do extrému.
Jestli je to dobře nebo špatně nevím. Mě osobně to nevadí.
Zabudla si na druhú polovicu pravdy. A to, že Cameron a ďalší skorumpovaní ľavicoví extrémisti (Disney ap) pravideľne démonizujú mužov a kapitalizmus (postava Burke, šovinista Hudson) ~ tak trochu rozpor, že.. nakoľko Cameron je doslova avatar kapitalizmu.
Tak ale logiku asi ťažko nájdeš u ľudí, ktorí (ako trefne píšeš) "to tak proste cítia". Preto títo eskamotéri vyslovene nenávidia reasoning (matematika je buržoázna paveda, že). Okrem toho démonizácia kohokoľvek je v priamom rozpore s empatiou, za ktorú sa manipulatívne schovávajú ľavicoví pseudointelektuáli.
Lenže ako premýšľa grandiózny narcis, ktorý si dokurvil optiku, ktorou nazerá na svet, pomocou neomarxizmu? "Áno, muži sú toxickí, ale Ja (Cameron) som zhmotnením empatie na Zemi. Áno, kapitalizmus je evil, ale Ja (Cameron) podnikám altruisticky! Áno, kapitalizmus musí byť eradikovaný, aby všetci dostali svoj malý podiel - teda až na Mňa (Camerona), ktorý bude vlastniť trošičku viac - veď všetci sme si rovní, len Ja som rovnejší."
To IMHO nie je vôbec dobré. A mne osobne to vadí!!!
Cameron skutečně je mezi feministkami oblíbený. Ripleyová často bývá vyzdvihovaná jako skvělá akční hrdinka, která nepodléhá typickým klišé - není to sexy modelka s kozi, nad kterou má divák především slintat, ale ani babochlap; její vyšší kompetence oproti ostatním postavám je uvěřitelná (v porovnání třeba s filmy, kde padesátikilová hrdinka v pohodě mlátí stokilové chlapíky) atd.
Cameron hlavně démonizuje vetřelce. Ukazuje pouze jejich špatné vlastnosti, nálepkuje, odsuzuje a snižuje jejich důstojnost. Přitom oni to ze svého pohledu jistě mysleli dobře.
Koukam, ze Avatar 2 sbira vsude 8-9 z 10. Divnolidi Fukaovi se zase snazili byt zajimavi. Pritom jsou cilovou skupinou - animak pro teenagery a adolescenty by mel dostat minimalne 90 %. Fakt ale je, ze je tam malo Dwayne Johnsonu, malo Transformeru, malo kouzelnickych hulek a malo Johna Williamse.
Frantu hlavně sere, že pan Cameron druhého Avatara dokončil a uvedl v kinech, čili už se nemůže vymlouvat na to, že "Cameron taky pořád ještě nedodělal".
Oh my.. James, keď už ťa tu mám(e), pls pls odpovedz (mi) na existenciálne otázky: 1) má rasa Na'vi penizy a wagýny alebo sa rozmnožujú pomocou digitálneho copu z vlasov? 2) A ak majú penizy a wagýny a muži Na'vi sú 3 metre vysokí, aký je pomer Na'vi penizom k ľudským penizom? 3) No a potom, ak (na rozdiel od rasy Amazon-forest-Na'vi) rasa Māori-aqua-Na'vi má ruky a chvosty aerodynamicky prispôsobené na pohyb pod vodou (a hlavne väčšie, všimne si každá pozorná žena), majú aj penizy a wagýny aerodynamicky prispôsobené? ~ niečo ako stabilizačná plutva. 4) Prečo majú Na'vi ženy malé kozy? hlavne mladá Sigourney (palmface). 5) Je možný interracial sex s Na'vi a bielymi supremacistami, ktorí nemajú digitálny cop? Celý čas som pozorne sledoval morské prúdy, či mi tieto esenciálne otázky odhalia, ale voda na Pandore je korektná.
Není patrně žádným tajemstvím, že stěžejním motivem filmu Vetřelci je mateřství. Dvě zhrzené matky, dá se říct. Ellen Ripley zradil čas, neboť vlivem mnohaleté hibernace přišla o dceru. Náhražku dcery, k níž se silně upíná, nachází v Newt, která rovněž ztratila všechny blízké.
Když osud znovu ukáže svou tvrdou tvář a Newt upadne do zajetí mimozemských tvorů, Ripley učiní zásadní rozhodnutí. Podruhé se už o potomka okrást nenechá a vydává se na nebezpečnou záchranou misi. Ripley je za osvobození Newt ochotna položit život. Její láska je čirá, nezkažená a důležitost přežití malé dívky je pro hrdinku cennější, než vlastní život.
Naproti tomu matku vetřelců motivuje hamižnost a sobeckost. Na konci procesu zrození mimozemského tvora stojí smrt. Oplodnění hostitele facehuggerem, neboli parazitem nesoucím plod vetřelce, připomíná akt znásilnění, zakončený smrtí hostitele.
Vetřelčí královna klade stovky, tisíce vajec a buduje tak svou armádu. Avšak její mateřství je schematické, obludné a prohnilé, neboť myslí pouze na své blaho a přežití kolonie, bez ohledu na počet obětí, které za to musí zaplatit svým životem. Proto můžeme královnu vnímat jako zlo.
Ripley po záchraně Newt může svobodně odejít. Celá stanice exploduje a královna by na každý pád stejně zemřela. Avšak Ripley hnaná hněvem si uvědomuje její nenasytnou zrůdnost a rozhodne se vypálit hnízdo s vejci do základů. V závěru proti sobě stanou dvě svobodné matky. Na jedné straně Ellen Ripley, bránící Newt, a na druhé vypočítavá mrcha, jež se mstí za vyvraždění potomstva.
No když Ripley hromadně spaluje vejce Alien Mother je to pro AM stejně utrpení, jako když v District 9 debil spaluje emzacke matce její vejce a ještě se směje, jaká je to legrace a že praskají jak popcorn. AM není monstrum, které se ze sadistickeho potěšení nemůže dočkat, až někomu při večeři vyprskne z hrudniku její potomek. Je to EMB, Extraterrestial Biological Entity, které prostě jen přežívá podle svých pravidel. Koneckonců my jsme dorazili k nim, ne oni k nám.
K té mé větě: „Avšak její mateřství je schematické, obludné a prohnilé, neboť myslí pouze na své blaho a přežití kolonie.“ Jistě, máte v mnohém pravdu. Nicméně lidská matka nemusí pro početí svého potomka nikoho zabíjet. V tom spatřuji zásadní rozdíl, byť Alien Queen se patrně více řídí pudy nežli inteligencí, kterou zcela nepochybně má.
Tedy cituji: „Je to EMB, Extraterrestial Biological Entity, které prostě jen přežívá podle svých pravidel.“ S tím se dá souhlasit.
A jinak ano, máte chlapci pravdu. To lidé pronikli na jejich území, ale Cameron tenhle akt celkem trestá. Nemyslíte? Trochu to jen zabalil do symboliky.
Skrytá narážka, či řekněme alegorie na válku ve Vietnamu, je do filmu zapracována nenásilně. Koloniální mariňáci zastupují armádu USA a vetřelci, lezoucí jako červi ze svých nor, připomínají bojovníky Vietkongu.
Zatímco ve skutečné válce, jež se nechvalně zapsala do dějin historie, spočívala veškerá moc v rukou státu, který defacto celou válečnou vřavu na dálku ovládal, ve Vetřelcích zastupuje stát podvratná korporace Weyland-Yutani. Chamtivost a rozpínavost korporace zapříčiní zamoření kolonie mimozemskými tvory.
Koloniální mariňáci jsou vydáni napospas hrozbě s níž nedokáží účinně bojovat. Nemůžou počítat s okamžitou záchranou, neví jak dále postupovat a iniciativu musí nakonec přebrat Ripley. Celou situaci ještě zkomplikuje bezohledný oportunista Burke, upřednostňují pouze vlastní zájmy a filozofii korporace.
Souboj mariňáků s početní převahou vetřelců navíc v mnohém připomíná dějový segment z románu Hvězdná pěchota, kde mariňáci svádí nelítostný boj s armádou brouků. Avšak zatímco v románu Roberta Heinleina slaví lidské plémě vítězství, ve filmu Jamese Camerona dostávají lidé na frak.
A ohledně toho testosteronu.
Za silně maskulinní můžeme brát vedlejší ženskou postavu Vasquez, která fyzickou vybaveností, nasazením a odvahou převyšuje ostatní členy jednotky mariňáků (srabácký vojín Hudson, neschopný velitel Gorman). Vrcholem jejího silného charakteru je závěrečné sebeobětování ve prospěch týmu.
Na druhou stranu Cameron dává šanci i mužům, kteří z nějakého důvodu selhali. Hudson v sobě nalezne ztracenou odvahu a hrdinně padne při velkém střetu s armádou vetřelců. V záplavě adrenalinu jich pod štěkotem pulzní pušky padne hned několik, čímž Hudson zajistí čas pro své přátele. Stejný příměr můžeme použít pro postavu Gormana. Ten sice coby nezkušený velitel selže, ale nakonec se zachová jako chlap a vydá se na sebevražednou záchranu Vasquez. Tímto hrdinným aktem si od diváka bere zpět ztracené sympatie.
Sorry za ty moje obsáhlé příspěvky. Jsou to víceméně útržky z mé staré retro recenze. Rád se o filmech bavím.
"Lidská matka nemusí pro početí svého potomka nikoho zabíjet"? Jako vážně? Než se vůbec dožije produkčního věku, zabije (nebo pro ni někdo zabije) a sežere víc živých organismů, než dokáže spočítat.
BTW, úplně nejlepší vtip je, že vegani si myslí, že zabít a sežrat rostlinu je lepší než živočicha. Asi že nemá očička a nekouká smutně nebo co. Absurdní pokusy o únik před realitou.
Jinak "hochu" s temi dlouhými rozbory, ty jsi dobrý kecalista. Vidíš všechno ve všem, co tam ani není. Deláš že všeho zbytečné filosofie a režisérem pricitas záměry a blabla, kteří ani oni sami neměli. Jednou jeden kritik popisoval obraz. Byl to pohled z verandy na krajinu, cesta od domu vedoucí kamsi k blízkému lesíku. A ten rozbor. Zábradlí verandy znázorňuje limity našich životů, zatimco cesta představuje možné úniky z nich a cestu ke vzdělání a cestám do vesmíru, blablabla. Pak se zeptali toho malíře a on rekl "Dal jsem stojan doma na verandu a namaloval jsem to, co jsem viděl" A ty bys zrovna tak sahodlouze blekotal o významu cesty k lesíku a o nesmrtelnosti chrousta.
No moment. Základ té otázky přeci leží úplně jinde. Mateřství Alien Queen symbolizuje smrt, protože musí zemřít hostitel. Proto aby lidská matka úspěšně porodila dítě, není nutné přelézt plot a vyvraždit sousedovi rodinu.
Tedy ne! Lidská matka nemusí pro početí svého potomka nikoho zabíjet. Hotovo dvacet. Koho zajímá nějaké mapování života od kojence až po produktivní věk? O tom vůbec nebyla řeč.
Mimochodem, ta tvá odpověď v sobě skýtá zvláštní dualitu. Skoro to zní, že žrát maso je stejně špatné jako zeleninu. Rád se nechám poučit.
Co má člověk tedy jíst aby se necítil provinile? Neboť dle tvé hypotézy očividně pláče i jabloň, když si utrhnu jablko a mrkev prožívá agonickou bolest při porcování do salátu.
Ad "vidí všechno ve všem, co tam ani není" - veď to je podstata ľudského poznania! Na tomto princípe fungujú všetky kultové filmy (musím si znova pozrieť starý dobrý Blade Runner..). Každý si do nich premieta svoje témy, životné skúsenosti, bolesti, vrodený temperament.
Čo žerú Votrelci? V celej ságe som nevidel jediného Votrelca s tanierom v ruke, hmm..
A Cameron je vegan, ktorý v noci žerie potajomky tlačenku a klobásy.
V pořádku. Takový názor respektuji. To, co píšu je vždy subjektivní. Mé názory nejsou důležité absolutně, ale absolutně pro nic. Negativní reakce jsou v normální a beru je jako naprostou samozřejmost.
Nicméně krom toho, že mě to baví, představuje tohle „blekotání“ i velice solidní zdroj vedlejšího příjmu. Takže proč s tím přestávat?
"Co má člověk tedy jíst aby se necítil provinile?"
Proč bych se měl cítit provinile kvůli tomu, že jsem byl zrozen jako predátor do světa, ve kterém platí "žer, nebo se nech sežrat"? Vina předpokládá svobodu volby.
Kecalisto v pohodě a pokud se tím ještě dokážeš uživit, more power to you. Mně tyhle sahodlouhe rozbory pokaždé dokáží opravdu lol rozesmát. Jsou lidé, kteří se dokážou hodiny dívat na bílé plátno s jednou černou tečkou a pak jsou lidé jako ty, kteří se o tom dokázali rozepsat, že by to bylo na hodinu čtení. Happy New Year a hlavně ať nedojde slovní zásoba!
Fakt tu nikto nespomenie fakt, ze Neytiri je meno hlavnej zenskej postavy a ta rasa sa vola v skutocnosti Naavi? Mozno by som si pred nahravanim vytlacil na a4 synopsiu nabuduce.
Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.
Film jsem zatím neviděl, ale jak popisujete nesnesitelně chování šmoulů tak je jsem nenáviděl již v jedničce. Tedy chápu tyto pocity.
OdpovědětVymazatJirka.
Ahoj. Šmoulíky jsem pro jejich extatické chování nesnášel již v prvním filmu. Tedy i když jsem zatím pokračování neviděl, velmi dobře Vám rozumím. A příběh? Vždyť jednička je nejhorší adaptace Pocahontas a od druhého dílu nic nečekám.
OdpovědětVymazatHFR je snesitelné, protože je pouze v akčních scénách, kde se něco rychle hýbe, všude jinde je klasických 24fps, dosažených pomocí duplikovaní framů
OdpovědětVymazatJojo, tady je to pěkné vysvětlený https://www.blu-space.cz/single-post/avatar-2-high-frame-rate
VymazatNo a.. Nejtyrové, co pořád chrčí a vrčí, jsou zastoupeni vedle Nejtyrů s prsy v příznivém poměru..? Je to jedna z otázek, kterou si před návštěvou kina, položí každý, tak bych se pak v sále nerad dočkal nějakých překvapení
OdpovědětVymazatDíky za textové shrnutí, stručné, jasné a celkem dostatečné. Audio recenze fakt nemusím, takže jsem i za tohle rád.
OdpovědětVymazatTakže ďalšia neomarxistická sračka, ktorá poteší nejedného Slniečkára a progresívnych Pirátov. A hodnotiť kvalitu filmu na základe pěkných opráskof a blikania je IMHO žalostne málo..
OdpovědětVymazatTakže to, že si tady kurvíme planetu a někdo o tom (alegoricky) natočí film je neomarxistický? Tvl, že ty seš volič Motoristé sobě, co?
VymazatNah, len nie som ideológ-fanatik, ktorý tvrdí polopravdy typu
Vymazat1) "príroda je všeobímajúca Matka". Pretože príroda sa nás evidentne snaží zlikvidovať (rakovina, vírusy ap).
2) kapitalizmus je jedno veľké zlo - tvoj hejt si napísal technikou, ktorú vymysleli kapitalistické mozgy, že..
3) prírodné kmene žijúce v pralese sú zhmotnením ňuňuňu empatie vs. náboženské rituály pôvodných obyvateľov Ameriky sú v priamom rozpore s empatiou.
4) ...
Btw. cameron je miliardách t.j. kapitalista par excellence - o to sú jeho sračky toxickejšie. A zároveň to potvrdzuje, že umelci sú jebnutí kokoti bez mozgu. Už v Alliens 2 si pozorný človek všimne feministický paradox, keď votrelci doslova rozdrtia vytrénovaných "SEALs" s niekoľkoročnými skúsenosťami, ááále niemandka s vagýnou im dá zabrať..
Lišáku, ty úplně neznáš význam těch termínů, které používáš, že? :-)
VymazatVerejne sa ospravedlňujem umelcom - nie každý umelec je ěbnutý cocot - len niektorí a Cameron. #generalizáciajezlo
VymazatVšiml sis, že je to sci-fi, odehrává se na smyšlené planetě a neříká vůbec nic o fungování přírody na Zemi (kde se fakt fyzicky nenapojujeme na zvířata pomocí copů), že jo?
VymazatPokud máš problém s filmovými konvencemi / klišé typu "zlá bezohledná korporace, co jí jde jen o zisk", tak OK, ale to si pak neužiješ ani Vetřelce, RoboCopa a většinu dalších slavných hollywoodských sci-fi.
btw. "kapitalizmus je jedno veľké zlo - tvoj hejt si napísal technikou, ktorú vymysleli kapitalistické mozgy, že.."
Byli teda sovětští (nebo klidně českoslovenští) filmaři pokrytci, když natáčeli filmy o boji proti nacistům na barevný materiál Agfacolor, který vymyslely "nacistické mozky"? Můžou Američani kritizovat otrokářství, když žijí v zemi, kterou založili a jejíž instituce stvořili otrokáři? Můžu kritizovat komunismus a u toho pít Kofolu, kterou vymysleli komunisti?
S primeranou kritikou kohokoľvek/čohokoľvek samozrejme problém nemám - tá nás (mňa) posúva ďalej.
VymazatProblém mám
-- s polopravdami a manipulatívnymi eufemizmami ("pedofil je človek, ktorý miluje deti") a
-- s neprimeraným vyzdvihovaním kohokoľvek/čohokoľvek na úkor (démonizácia) kohokoľvek/čohokoľvek
..pričom to títo progresívni eskamotéri považujú za prejav altruizmu a empatie. Absurdné že? Lenže takto premýšľajú píráti..
https://i.imgur.com/dg3N7my.png
Niktorius - Pro široké komerční využití znamenal průlom rok 1935, kdy v USA byl uveden do provozu systém Kodachrome. Rok poté ho v Evropě napodobil německý Agfacolor. - Nacistické mozky nic nevymyslely, jen okopčily to, co vzniklo v kapitalistické Americe.
Vymazat"...Kofolu, kterou vymysleli komunisti? " Komunisti, který nám tu vládli, nic nevymysleli, všechno, co tu vzniklo, vymysleli chytrý lidi, který měli tu smůlu, že se narodili v komunismu.
Nevím, jestli Doc. RNDr. PhMr. Zdeněk Blažek CSc., objevitel Kofoly byl přesvědčeným komunistou. Nikde jsem nenašel zmínku o tom, že by byl přesvědčený komouš.
Současní američané nejsou otrokáři, takže ano, mohou kritizovat otrokářství.
Obávám se , že nad Cameronovým metaversem je už pozdě zlomit hůl . Když vidím jak se nám tu rozmnožili Avengers s podobnou oduševnělou dějovou stopou ,tak lidé budou polykat i šmoulí zvratky pokud jim někdo řekne ,že je to to nejlepší co současná kinematografie dokáže přinést na kulinářský večírek fanoušků FAMU
OdpovědětVymazatDejová línia Avatara je zámerne jednoduchá, aby hlavnú mesidž pochopil aj mentálne znevýhodnený budúci aktivista z FAMU: imperialistický evil dobyvateľ s fancy gadgetmi chce zničiť indiánov, lebo imperialistom ide iba o prírodné zdroje. Ááále indiáni pod vedením Pjér la Dušeka sú napojení na prírodu svojimi transcendentnymi chvostíkmi a to im dáva výhodu v BOJi* za dúhovú budúcnosť a svetlejšie zajtrajšky.
Vymazat*optika, ktorou nazerajú na svet neomarxisti, čím si legitimizujú ich modus operandi
Stačilo, ty už mě nehul. S ohledem na vývoj situace prakticky všude v civilizovaném světě musí být prsty absoloventů FAMU neuvěřitelně dlouhé a je jen dobře, že dosahují až do útrob tvého análu, ty kurvičko jedna vykroucená.
VymazatSúhlasím s pánom Penisom s predkožkou.
VymazatDobrý den, Franto, na CSFD je profil "fuxoft" s vaší fotografií. Je tento účet Vámi spravován?
OdpovědětVymazatToto je muj profil na CSFD: https://www.csfd.cz/uzivatel/64912-fuxoft/prehled/
VymazatTo je ale debilni profil Frantisku.
VymazatFrantišku, jste emocionálně chladný i v intimní oblasti v interakci s vaší ženou?
OdpovědětVymazatAno, ale úplně jiným způsobem!
VymazatFranto, problém s HFR jsi neměl proto, že to bylo vHFR (variable), tedy 48fps, kdy většinu filmu jsou snímky "zdvojeny" takže se to chová jako klasických 24fps, ale pouze při rychlejších pohybech kamery se to plynule "přepne" na skutečných 48fps.
OdpovědětVymazatSkús použiť ffmpeg.
VymazatPřesně tak. Pro zájemce pěkné shrnutí problematiky zde: https://www.blu-space.cz/single-post/avatar-2-high-frame-rate
VymazatNejdu
OdpovědětVymazatVyskytují se ve filmu fota a videa plavajících žen? Jakou rychlostí jsou mimozemské ženy schopné plavat?
OdpovědětVymazatBuď si jist, že plavou tak rychle, že pod vodou je nedohoníš. A nad vodou taky ne.
VymazatTermín "avatar" je samozřejmě odvozen od hinduistickeho termínu "avatar", takže klidně česky by se v obou případech mělo/mohlo používat "avatár".
OdpovědětVymazathttps://en.wikipedia.org/wiki/Avatar_(computing)#Origins
Analogicky: Spojení "Videogame console" je odvozeno od anglického "console" (nástěnný podstavec), což se česky překládá "konzola". Takže by se mělo česky říkat/psát "Videoherní konzola", ne "konzole".
VymazatAle nedělá se to, protože se české slovo "konzole" (v souvislosti s videohrami a počítači) převzalo z angličtiny, aniž by se přihlédlo k předchozímu existujícímu překladu architektonického termínu "console".
Stejně tak se z angličtiny převzaté slovo "avatar" (s krátkým A) začalo česky používat pro "virtuální reprezentaci uživatele", aniž by se přihlédlo k tomu, že to je původně hinduistický termín s dříve existujícím českým překladem "avatár". A ve filmu Avatar to slovo označuje rozhodně více "virtuální reprezentaci uživatele" než ten původní hinduistický význam.
Frantisku, ty jsi tak inteligentni, az to hezke neni. Kde ses tak vzdelal? Snad ne na vysoke skole ci behem kariery kinare!
VymazatRozhodně.
VymazatFrantisku, takze kdyby nekdo použil termín "herni konzola", tak si zaslouzi posmech, protoze zamenil dva uplne jine terminy.
VymazatNebo se striktně drží toho, co tvrdí (tvrdil?) Ústav pro jazyk český. Ten totiž ještě před pár (méně než deseti) lety na výslovný dotaz odpověděl, že jediná správná podoba je "herní konzola".
VymazatKonzola je správně u herního zařízení, konzole je to na čem drží záclony. Kdysi tomu věnovali myslím že to bylo v Levelu asi půl stránky.
VymazatTak pan Cameron už Avatara 2 dokončil...
OdpovědětVymazatPry zacal 2017, to je 5 let od startu do konce. A to na to nemel ani crowdfunding a nikomu nic nedluzil!
VymazatByt vama, tak uz bych se na to recenzovani visral.
VymazatTak v tom případě máme velké štěstí, že nejsy náma!
VymazatNie len v tomto pripade.
VymazatNielen v tomto pripade.
VymazatFranto, pořád tvrdíš, že "problém je čas"?
OdpovědětVymazatNevim jak pro Frantiska, to mozna odpovi sam, ale pro Karla Gotta cas problem nikdy nebyl, vzdyt zpival "Stokrat chvalim cas".
Vymazatliška jsi sice kokotroll ale dobre komenty. ja te zacnu chvalit, tobe to zvedne sebevedomi a zmatoris se a od pocitace vstanes nalapat se cerstveho vzduchu a uz se sem nevratis utracet tvuj ... jak zjistis ... VZACNY CAS. no me to ted taky doslo...
OdpovědětVymazatSi zlatý, ďakujem. A nechvál ma! Ja mám sebavedomie vysoké a nechcem, aby mi väčšie uškodilo.
Vymazat------------------
Koment bol napísaný smartfonom vonku na čerstvom vzduchu.
To je od Jima podraz.
OdpovědětVymazatDobrá recenze, jen mě trochu pobavilo, že si Franta před nahráváním nezjistil tak základní věci jako je např. datum vydání prvního filmu, kdy umřel James Horner, nebo že kmen se nejmenuje Neytiri ale Na'vi, Neytiri je ta "mimozemšťanka", se kterou má Jake děti. A jinak "zasunování ocasů" a "vrčení" mi tam vůbec nevadilo, je to rozhodně něco, kvůli čemu nehodnotím film jako takový a obavám se, že František asi nebude mít nikdy děti, když jeho ženě vadí zasunování ocasů ;)
OdpovědětVymazatFrantišek především nebude mít děti, protože si nechal uříznout koule. Je vidět, že nejste pravidelným posluchačem Fukocastu.
VymazatFantastický pán Líška15. prosince 2022 v 15:34
OdpovědětVymazatJames Cameron nesnáší neschopné a slabé hrdinky. Doslova jimi pohrdá a předobraz alfa samce, který brání křehké ženské pohlaví, považoval a stále považuje za zkornatělé filmové klišé. Jeho hrdinky jsou nezávislé, silné a často musí prokázat houževnaté dovednosti v obtížných situacích. Cameron této náročné zkoušky dosahuje okleštěním mužského elementu.
Ochranitel Sarah Connor umírá v továrně a Sarah se s Terminátorem musí vypořádat po svém. Podobným způsobem se Cameron zbaví mužského štítu ve Vetřelcích, a Ellen Ripley si na záchranné misi musí vystačit pouze se svými schopnostmi. Je celkem paradoxní, že v obou snímcích hraje ochrance jeden a ten samý herec Michael Biehn.
Považovat však Ellen Ripley za čistě maskulinní typ, nebo chcete-li chlapa s prsama, by nebylo přesné. Právě prvek mateřství zachovává hlavní hrdince zřetelné ženské rysy. Předpokládám, že Cameron je mezi feministkami více než oblíbený.
Proč tomu tak je? Asi to tak pan režisér zkrátka cítí a minimálně na začátku kariéry tímto způsobem bojoval se zastaralými pravidly. Cameron byl jedním z prvních režisérů, který účinně a funkčně zbořil zastaralé klišé o postavení žen ve filmech.
Do té doby si ženské postavy v tvrdších žánrových odnožích udržovaly obraz sexuálních symbolů nebo slabých loutek ovládaných muži. Laciné výrobky na jedno použití, chtělo by se říci. Pod rukama kanadského režiséra však začaly povstávat ženy bojovnice. Akční bohyně s vlastním uvažováním.
Ženy, které vyhrocenou situaci často drží ve své moci, jsou svéhlavé a efektně posouvají děj kupředu. Tuhle analogii můžeme aplikovat prakticky na každou ženskou postavu ve filmografii režiséra. Sarah Connor a Ellen Ripley zastupují ony akční anděly smrti. Helen Tasker a Rose DeWitt Bukater zase zosobňují svéhlavost a emancipaci. Je dobré připustit, že už v prvním díle byla Ellen Ripley silnou postavou, byť o své postavení musela bojovat. Cameron chtěl tento postup nejen zopakovat, ale rovnou dotáhnout do extrému.
Jestli je to dobře nebo špatně nevím. Mě osobně to nevadí.
Mne osobne. Em en ije. Komu cemu.
VymazatZabudla si na druhú polovicu pravdy. A to, že Cameron a ďalší skorumpovaní ľavicoví extrémisti (Disney ap) pravideľne démonizujú mužov a kapitalizmus (postava Burke, šovinista Hudson) ~ tak trochu rozpor, že.. nakoľko Cameron je doslova avatar kapitalizmu.
VymazatTak ale logiku asi ťažko nájdeš u ľudí, ktorí (ako trefne píšeš) "to tak proste cítia". Preto títo eskamotéri vyslovene nenávidia reasoning (matematika je buržoázna paveda, že). Okrem toho démonizácia kohokoľvek je v priamom rozpore s empatiou, za ktorú sa manipulatívne schovávajú ľavicoví pseudointelektuáli.
Lenže ako premýšľa grandiózny narcis, ktorý si dokurvil optiku, ktorou nazerá na svet, pomocou neomarxizmu? "Áno, muži sú toxickí, ale Ja (Cameron) som zhmotnením empatie na Zemi. Áno, kapitalizmus je evil, ale Ja (Cameron) podnikám altruisticky! Áno, kapitalizmus musí byť eradikovaný, aby všetci dostali svoj malý podiel - teda až na Mňa (Camerona), ktorý bude vlastniť trošičku viac - veď všetci sme si rovní, len Ja som rovnejší."
To IMHO nie je vôbec dobré. A mne osobne to vadí!!!
Děkujeme za rozbor, Kamile.
VymazatCameron skutečně je mezi feministkami oblíbený. Ripleyová často bývá vyzdvihovaná jako skvělá akční hrdinka, která nepodléhá typickým klišé - není to sexy modelka s kozi, nad kterou má divák především slintat, ale ani babochlap; její vyšší kompetence oproti ostatním postavám je uvěřitelná (v porovnání třeba s filmy, kde padesátikilová hrdinka v pohodě mlátí stokilové chlapíky) atd.
VymazatCameron hlavně démonizuje vetřelce. Ukazuje pouze jejich špatné vlastnosti, nálepkuje, odsuzuje a snižuje jejich důstojnost. Přitom oni to ze svého pohledu jistě mysleli dobře.
VymazatTo ako ich vybombia jadrovou zbraňou je vyslovene odkaz, takto dopadnete keď sa vzopriete kapitalizmu.
VymazatKoukam, ze Avatar 2 sbira vsude 8-9 z 10. Divnolidi Fukaovi se zase snazili byt zajimavi. Pritom jsou cilovou skupinou - animak pro teenagery a adolescenty by mel dostat minimalne 90 %. Fakt ale je, ze je tam malo Dwayne Johnsonu, malo Transformeru, malo kouzelnickych hulek a malo Johna Williamse.
OdpovědětVymazatFrantu hlavně sere, že pan Cameron druhého Avatara dokončil a uvedl v kinech, čili už se nemůže vymlouvat na to, že "Cameron taky pořád ještě nedodělal".
VymazatVidel som. Cameron je čím ďalej odvážnejší a nenašla sa sila, ktorá by ho zastavila. #velebnostichcesemizvracet
OdpovědětVymazatThank you for supporting my movie!
VymazatOh my.. James, keď už ťa tu mám(e), pls pls odpovedz (mi) na existenciálne otázky:
Vymazat1) má rasa Na'vi penizy a wagýny alebo sa rozmnožujú pomocou digitálneho copu z vlasov?
2) A ak majú penizy a wagýny a muži Na'vi sú 3 metre vysokí, aký je pomer Na'vi penizom k ľudským penizom?
3) No a potom, ak (na rozdiel od rasy Amazon-forest-Na'vi) rasa Māori-aqua-Na'vi má ruky a chvosty aerodynamicky prispôsobené na pohyb pod vodou (a hlavne väčšie, všimne si každá pozorná žena), majú aj penizy a wagýny aerodynamicky prispôsobené? ~ niečo ako stabilizačná plutva.
4) Prečo majú Na'vi ženy malé kozy? hlavne mladá Sigourney (palmface).
5) Je možný interracial sex s Na'vi a bielymi supremacistami, ktorí nemajú digitálny cop?
Celý čas som pozorne sledoval morské prúdy, či mi tieto esenciálne otázky odhalia, ale voda na Pandore je korektná.
Si u Fuku, môžeš kľudne napísať penis a vagína. Fuka nemá problém takto otvorene komunikovať o všetkom a školáčky sa zase niečo naučia.
VymazatAnonymní20. prosince 2022 v 19:23
OdpovědětVymazatS tím si dovolím nesouhlasit.
Není patrně žádným tajemstvím, že stěžejním motivem filmu Vetřelci je mateřství. Dvě zhrzené matky, dá se říct. Ellen Ripley zradil čas, neboť vlivem mnohaleté hibernace přišla o dceru. Náhražku dcery, k níž se silně upíná, nachází v Newt, která rovněž ztratila všechny blízké.
Když osud znovu ukáže svou tvrdou tvář a Newt upadne do zajetí mimozemských tvorů, Ripley učiní zásadní rozhodnutí. Podruhé se už o potomka okrást nenechá a vydává se na nebezpečnou záchranou misi. Ripley je za osvobození Newt ochotna položit život. Její láska je čirá, nezkažená a důležitost přežití malé dívky je pro hrdinku cennější, než vlastní život.
Naproti tomu matku vetřelců motivuje hamižnost a sobeckost. Na konci procesu zrození mimozemského tvora stojí smrt. Oplodnění hostitele facehuggerem, neboli parazitem nesoucím plod vetřelce, připomíná akt znásilnění, zakončený smrtí hostitele.
Vetřelčí královna klade stovky, tisíce vajec a buduje tak svou armádu. Avšak její mateřství je schematické, obludné a prohnilé, neboť myslí pouze na své blaho a přežití kolonie, bez ohledu na počet obětí, které za to musí zaplatit svým životem. Proto můžeme královnu vnímat jako zlo.
Ripley po záchraně Newt může svobodně odejít. Celá stanice exploduje a královna by na každý pád stejně zemřela. Avšak Ripley hnaná hněvem si uvědomuje její nenasytnou zrůdnost a rozhodne se vypálit hnízdo s vejci do základů. V závěru proti sobě stanou dvě svobodné matky. Na jedné straně Ellen Ripley, bránící Newt, a na druhé vypočítavá mrcha, jež se mstí za vyvraždění potomstva.
PS: Fantastický pán Líška19. prosince 2022 v 4:32
Děkuji za zajímavý názor.
Well done. A nemyslím to ako sarkazmus.
VymazatNo když Ripley hromadně spaluje vejce Alien Mother je to pro AM stejně utrpení, jako když v District 9 debil spaluje emzacke matce její vejce a ještě se směje, jaká je to legrace a že praskají jak popcorn.
VymazatAM není monstrum, které se ze sadistickeho potěšení nemůže dočkat, až někomu při večeři vyprskne z hrudniku její potomek.
Je to EMB, Extraterrestial Biological Entity, které prostě jen přežívá podle svých pravidel. Koneckonců my jsme dorazili k nim, ne oni k nám.
"Avšak její mateřství je schematické, obludné a prohnilé, neboť myslí pouze na své blaho a přežití kolonie"... teď si přesně popsal lidskou rasu :)
VymazatJeště že u Fuků tyhle nápady s mateřstvím hodily zcela moderně za hlavu a provedli přerušení chámovodů.
VymazatOK22. prosince 2022 v 10:02
VymazatAnonymní22. prosince 2022 v 1:55
K té mé větě: „Avšak její mateřství je schematické, obludné a prohnilé, neboť myslí pouze na své blaho a přežití kolonie.“ Jistě, máte v mnohém pravdu. Nicméně lidská matka nemusí pro početí svého potomka nikoho zabíjet. V tom spatřuji zásadní rozdíl, byť Alien Queen se patrně více řídí pudy nežli inteligencí, kterou zcela nepochybně má.
Tedy cituji: „Je to EMB, Extraterrestial Biological Entity, které prostě jen přežívá podle svých pravidel.“ S tím se dá souhlasit.
A jinak ano, máte chlapci pravdu. To lidé pronikli na jejich území, ale Cameron tenhle akt celkem trestá. Nemyslíte? Trochu to jen zabalil do symboliky.
Skrytá narážka, či řekněme alegorie na válku ve Vietnamu, je do filmu zapracována nenásilně. Koloniální mariňáci zastupují armádu USA a vetřelci, lezoucí jako červi ze svých nor, připomínají bojovníky Vietkongu.
Zatímco ve skutečné válce, jež se nechvalně zapsala do dějin historie, spočívala veškerá moc v rukou státu, který defacto celou válečnou vřavu na dálku ovládal, ve Vetřelcích zastupuje stát podvratná korporace Weyland-Yutani. Chamtivost a rozpínavost korporace zapříčiní zamoření kolonie mimozemskými tvory.
Koloniální mariňáci jsou vydáni napospas hrozbě s níž nedokáží účinně bojovat. Nemůžou počítat s okamžitou záchranou, neví jak dále postupovat a iniciativu musí nakonec přebrat Ripley. Celou situaci ještě zkomplikuje bezohledný oportunista Burke, upřednostňují pouze vlastní zájmy a filozofii korporace.
Souboj mariňáků s početní převahou vetřelců navíc v mnohém připomíná dějový segment z románu Hvězdná pěchota, kde mariňáci svádí nelítostný boj s armádou brouků. Avšak zatímco v románu Roberta Heinleina slaví lidské plémě vítězství, ve filmu Jamese Camerona dostávají lidé na frak.
A ohledně toho testosteronu.
Za silně maskulinní můžeme brát vedlejší ženskou postavu Vasquez, která fyzickou vybaveností, nasazením a odvahou převyšuje ostatní členy jednotky mariňáků (srabácký vojín Hudson, neschopný velitel Gorman).
Vrcholem jejího silného charakteru je závěrečné sebeobětování ve prospěch týmu.
Na druhou stranu Cameron dává šanci i mužům, kteří z nějakého důvodu selhali. Hudson v sobě nalezne ztracenou odvahu a hrdinně padne při velkém střetu s armádou vetřelců. V záplavě adrenalinu jich pod štěkotem pulzní pušky padne hned několik, čímž Hudson zajistí čas pro své přátele. Stejný příměr můžeme použít pro postavu Gormana. Ten sice coby nezkušený velitel selže, ale nakonec se zachová jako chlap a vydá se na sebevražednou záchranu Vasquez. Tímto hrdinným aktem si od diváka bere zpět ztracené sympatie.
Sorry za ty moje obsáhlé příspěvky. Jsou to víceméně útržky z mé staré retro recenze. Rád se o filmech bavím.
"Lidská matka nemusí pro početí svého potomka nikoho zabíjet"? Jako vážně? Než se vůbec dožije produkčního věku, zabije (nebo pro ni někdo zabije) a sežere víc živých organismů, než dokáže spočítat.
VymazatBTW, úplně nejlepší vtip je, že vegani si myslí, že zabít a sežrat rostlinu je lepší než živočicha. Asi že nemá očička a nekouká smutně nebo co. Absurdní pokusy o únik před realitou.
Jinak "hochu" s temi dlouhými rozbory, ty jsi dobrý kecalista. Vidíš všechno ve všem, co tam ani není. Deláš že všeho zbytečné filosofie a režisérem pricitas záměry a blabla, kteří ani oni sami neměli.
VymazatJednou jeden kritik popisoval obraz. Byl to pohled z verandy na krajinu, cesta od domu vedoucí kamsi k blízkému lesíku.
A ten rozbor. Zábradlí verandy znázorňuje limity našich životů, zatimco cesta představuje možné úniky z nich a cestu ke vzdělání a cestám do vesmíru, blablabla.
Pak se zeptali toho malíře a on rekl "Dal jsem stojan doma na verandu a namaloval jsem to, co jsem viděl"
A ty bys zrovna tak sahodlouze blekotal o významu cesty k lesíku a o nesmrtelnosti chrousta.
No moment. Základ té otázky přeci leží úplně jinde. Mateřství Alien Queen symbolizuje smrt, protože musí zemřít hostitel. Proto aby lidská matka úspěšně porodila dítě, není nutné přelézt plot a vyvraždit sousedovi rodinu.
VymazatTedy ne! Lidská matka nemusí pro početí svého potomka nikoho zabíjet. Hotovo dvacet. Koho zajímá nějaké mapování života od kojence až po produktivní věk? O tom vůbec nebyla řeč.
Mimochodem, ta tvá odpověď v sobě skýtá zvláštní dualitu. Skoro to zní, že žrát maso je stejně špatné jako zeleninu. Rád se nechám poučit.
Co má člověk tedy jíst aby se necítil provinile? Neboť dle tvé hypotézy očividně pláče i jabloň, když si utrhnu jablko a mrkev prožívá agonickou bolest při porcování do salátu.
Ad "vidí všechno ve všem, co tam ani není" - veď to je podstata ľudského poznania! Na tomto princípe fungujú všetky kultové filmy (musím si znova pozrieť starý dobrý Blade Runner..). Každý si do nich premieta svoje témy, životné skúsenosti, bolesti, vrodený temperament.
VymazatČo žerú Votrelci? V celej ságe som nevidel jediného Votrelca s tanierom v ruke, hmm..
A Cameron je vegan, ktorý v noci žerie potajomky tlačenku a klobásy.
V pořádku. Takový názor respektuji. To, co píšu je vždy subjektivní. Mé názory nejsou důležité absolutně, ale absolutně pro nic. Negativní reakce jsou v normální a beru je jako naprostou samozřejmost.
VymazatNicméně krom toho, že mě to baví, představuje tohle „blekotání“ i velice solidní zdroj vedlejšího příjmu. Takže proč s tím přestávat?
"Co má člověk tedy jíst aby se necítil provinile?"
VymazatProč bych se měl cítit provinile kvůli tomu, že jsem byl zrozen jako predátor do světa, ve kterém platí "žer, nebo se nech sežrat"? Vina předpokládá svobodu volby.
Kecalisto v pohodě a pokud se tím ještě dokážeš uživit, more power to you. Mně tyhle sahodlouhe rozbory pokaždé dokáží opravdu lol rozesmát. Jsou lidé, kteří se dokážou hodiny dívat na bílé plátno s jednou černou tečkou a pak jsou lidé jako ty, kteří se o tom dokázali rozepsat, že by to bylo na hodinu čtení.
VymazatHappy New Year a hlavně ať nedojde slovní zásoba!
Františku, kterou hru budeš hrát na Štědrý den?
OdpovědětVymazatFakt tu nikto nespomenie fakt, ze Neytiri je meno hlavnej zenskej postavy a ta rasa sa vola v skutocnosti Naavi? Mozno by som si pred nahravanim vytlacil na a4 synopsiu nabuduce.
OdpovědětVymazatje to jeden z prvnich komentu.
VymazatJeden člověk to tu zmínil. No a ty jsi asi ten druhý, kdo to poslouchal.
VymazatŠel jsem...
OdpovědětVymazat