František Fuka versus kinematografie. Recenze a různé jiné záležitosti, občas i nefilmové.
30.11.23
Audio recenze: Tancuj Matyldo - 70%
Skvělé herecké výkony Rodena a Rázlové, většinou kvalitně napsané dialogy, ale ústřední zápletka přerodu otce a syna z hajzlů v lidumily je tak ledabyle načrtnutá a plná laciných scenáristických berliček, že to do značné míry ničí kouzlo filmu.
Zdravíčko, díky za recenzi a v odkazu je další film na téma, jak se děti vyrovnávají s Alzheimerovou chorobou rodičů https://www.csfd.cz/film/1237312-strepy/prehled/
Tohle jsou všechno jen takové umělecké licence, které se vždy zabývají jen tím prvním stádiem Alzheimmera. Což znamená, že ten dotyčný je ještě zcela sebeobslužný a jen občas působí zmateně, zapomnětlivě nebo i jako šílenec, vymýšlí si věci, které se nestaly, ztrácí slovní zásobu i pojem o čase, neumí už používat přístroje a tak. Nikdy a nikde vám neukážou to pokračování, kdy se už netrefí na mísu, sám se neoblíkne ani si nepřipraví jídlo, a je třeba třeba ho hlídat 24/7, aby si nějak neublížil (pokud máte tu smůlu, že je v té době ještě pohyblivý). Tedy práce ne pro jednoho člověka na plný úvazek, ale pro několik ošetřovatelů. Takže všechna ta krásná morální dilemata zpravidla nakonec vyústí tak, že se rodina stejně musí obrátit na specializované ústavy.
Vy jste fakt špatní diváci... Do lepšího ústavu jí nemohl umístit protože je všechno plné!!! Ještě si tu konkrétní scénu pamatuji, jak to Roden vysvětluje
Ano, tak to ve filmu bylo a taky přesně tohle zmiňuji v recenzi. To je přesně ten případ špatného scénáře, který používá nesmyslné berličky. Místo se najde vždycky, jen se musí najít ústav který je dražší a/nebo dál od Prahy. Mám s tím docela zkušenosti z vlastní rodiny.
Ano, to jistě, ale ve filmu je to prezentováno jako "Potřebuju něco okamžitě, jinak nejsem schopen chodit do práce". I tahle situace je řešitelná, obzvlášť když mám peníze (jako Rodenův hrdina). Situace "nikde není místo" nemůže nastat.
Roden byl fakt ňuf jakože a Rázlová taky ňuf. Takže doubleňuf. Jenže tó, tá jakože zápletka jako to, tak to nebylo úpe ňuf. Hodně laciný ňuf jakože, který pokazilo jako tó super ňuf od herců a kouzelný ňufání filmu. Takže jakože celkem furt dobrý ale ne topňuf.
Musím s panem Fukou souhlasit, jste bezcitné svině... ) Slečna popíše scénu s přivázanou matkou ležící ve vlastních výkalech jako přehnaně vyfabulovaný příklad "poněkud zanedbané" péče, zatímco pes běžící za tramvají je drásavý a na rozdíl od matky v ústavu Vás dojal. Asi máme jinou životní zkušenost, ale věřte, že scéna se sociální pracovnicí a odmítnutí dávek je totálně reálná scéna ze života. Scénář Vám připadá slabý, protože jste prostě svým založením na straně exekutorů a ředitelů sociálních ústavů týrajících důchodce. Já osobně jsem viděl slabinu filmu jinde, a to ve výkonu K.Rodena, který svůj text suše deklamuje stejnými intonacemi jako ve svých deseti předcházejících filmech a je těžko uvěřitelné, že jeho postava nějaké city prožívá.
Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.
Zdravíčko, díky za recenzi a v odkazu je další film na téma, jak se děti vyrovnávají s Alzheimerovou chorobou rodičů https://www.csfd.cz/film/1237312-strepy/prehled/
OdpovědětVymazatTohle jsou všechno jen takové umělecké licence, které se vždy zabývají jen tím prvním stádiem Alzheimmera. Což znamená, že ten dotyčný je ještě zcela sebeobslužný a jen občas působí zmateně, zapomnětlivě nebo i jako šílenec, vymýšlí si věci, které se nestaly, ztrácí slovní zásobu i pojem o čase, neumí už používat přístroje a tak. Nikdy a nikde vám neukážou to pokračování, kdy se už netrefí na mísu, sám se neoblíkne ani si nepřipraví jídlo, a je třeba třeba ho hlídat 24/7, aby si nějak neublížil (pokud máte tu smůlu, že je v té době ještě pohyblivý). Tedy práce ne pro jednoho člověka na plný úvazek, ale pro několik ošetřovatelů. Takže všechna ta krásná morální dilemata zpravidla nakonec vyústí tak, že se rodina stejně musí obrátit na specializované ústavy.
VymazatTen film je zrovna v tomhle dost překvapivý, ukazuje paradoxy té situace včetně té péče.
VymazatTento web je archaický...
OdpovědětVymazatVy jste fakt špatní diváci... Do lepšího ústavu jí nemohl umístit protože je všechno plné!!! Ještě si tu konkrétní scénu pamatuji, jak to Roden vysvětluje
OdpovědětVymazatAno, tak to ve filmu bylo a taky přesně tohle zmiňuji v recenzi. To je přesně ten případ špatného scénáře, který používá nesmyslné berličky. Místo se najde vždycky, jen se musí najít ústav který je dražší a/nebo dál od Prahy. Mám s tím docela zkušenosti z vlastní rodiny.
VymazatNajde se i dobré místo v Praze, jen se prostě musí podat víc přihlášek a počítat s tím, že čekací doba je cca 3 - 6 měsíců.
VymazatAno, to jistě, ale ve filmu je to prezentováno jako "Potřebuju něco okamžitě, jinak nejsem schopen chodit do práce". I tahle situace je řešitelná, obzvlášť když mám peníze (jako Rodenův hrdina). Situace "nikde není místo" nemůže nastat.
VymazatNo a co že nemůže nastat? Že někdo po kousnutí pavoukem zmutuje v superhrdinu taky nemůže nastat!
VymazatRoden byl fakt ňuf jakože a Rázlová taky ňuf. Takže doubleňuf. Jenže tó, tá jakože zápletka jako to, tak to nebylo úpe ňuf. Hodně laciný ňuf jakože, který pokazilo jako tó super ňuf od herců a kouzelný ňufání filmu. Takže jakože celkem furt dobrý ale ne topňuf.
OdpovědětVymazatŇuňuňu!
VymazatChlebec, ty vis, ze i jako trollove maji treba nekdy i uroveň. Fakt ti to zvedne kladu, kdyz ti pohladim kontra reakcí?
OdpovědětVymazatMusím s panem Fukou souhlasit, jste bezcitné svině... ) Slečna popíše scénu s přivázanou matkou ležící ve vlastních výkalech jako přehnaně vyfabulovaný příklad "poněkud zanedbané" péče, zatímco pes běžící za tramvají je drásavý a na rozdíl od matky v ústavu Vás dojal. Asi máme jinou životní zkušenost, ale věřte, že scéna se sociální pracovnicí a odmítnutí dávek je totálně reálná scéna ze života. Scénář Vám připadá slabý, protože jste prostě svým založením na straně exekutorů a ředitelů sociálních ústavů týrajících důchodce. Já osobně jsem viděl slabinu filmu jinde, a to ve výkonu K.Rodena, který svůj text suše deklamuje stejnými intonacemi jako ve svých deseti předcházejících filmech a je těžko uvěřitelné, že jeho postava nějaké city prožívá.
OdpovědětVymazat