11.9.24

Audio recenze: Nepřivolávej nic zlého [Speak no Evil] (2024) - 80 %

Velmi příjemné překvapení. Dobře napsané i zahrané scény mezi lidmi, kterým poněkud nefunguje komunikace a navzájem si připadají "trochu divní". Fungovalo by to dobře jako normální (nehororové) současné drama. Ke konci se to trochu zvrhne do standardní vyvražďovačky, ale pořád výrazný nadprůměr s několika výbornými scenáristickými nápady. Neviděl jsem dánský originál. (Ilča 60 %)

21 komentářů:

1. Takhle, ono je na internetu hodně receptů na guláš Václava Havla, to je fakt. Dost se lidi pozastavuje nad tím, co všechno do něj dával, včetně rybízový marmelády a klobásy, a že je to přeplácaný. Jenže se zapomíná na tu hlavní a podstatnou ingredienci. Jde o to, že nejlíp den předtím, než ten guláš děláte, se musíte hodně najíst něčeho výraznýho. Nejlp třeba feferonek nebo čedaru, protože pak budete mít pálivý nebo chuťově výrazný hovno. Pan prezident totiž, a to se málo ví, v určitý části vaření do toho guláše nasral. Je vcelku jedno, kdy se tam nasere, ono taky záleží na tom, kdy se dostaví nutkání. Nicméně by to mělo logicky bejt předtím, než se guláš servíruje. Nasrat je nejlépe do středu hrnce a teď pozor. Hovno nemícháme. Necháme ho ležet a buď guláš jíme rovnou z hrnce doprostřed tak, aby nám zůstalo na finální sousta, nebo ho necháme rozležet v omáčce a guláš servírujeme až pak, po několika dnech. To už záleží na tom, jak to kdo rád. Pokud máme řídkou stolici, nevadí, nasereme ji tam a podáváme už v rozleželém stavu. Pokud jsme pojedli feferonky, guláš bude pálvý. Pokud třeba ten čedar nebo jiný výrazný sýrec, pocítíme zemitou chuť. V obou případech samozřejmě umocněnou tím hovnem. Takže takhle se dělá pravý, nefalšovaný Havlův guláš. A přístě si povíme, jak pan prezident připravoval sladovnickou variantu s tatarkou.

OdpovědětVymazat
  2. Pokud náhodou čtete komentáře ještě před poslechem, tak mi zkuste věřit a ani si recenzi nepouštějte. Speak No Evil – originál a podle všeho i remake – celý stojí a padá s tím, že nevíte, co se bude dít a co máte čekat. Film si s vámi v tomto ohledu neustále hraje. Manželé Fukovi se ale postarali o to, že vyjma jedné věci budete mít vyspoilerované a zničené kompletně všechno, samozřejmě bez jakéhokoliv varování.

Jediné, co potřebujete vědět, že je to dobrý psychologický thriller. Ideálně o filmu prostě nic nikde nečtěte ani nesledujte a podívejte se na něj.

OdpovědětVymazat
  3. Je to cirka 10 hodin, co jsem film prachsprostě ukradl na warezu a dbes si jej pustím. Čili recenzi si nepouštím, protože i přes roky a roky výzev ať to neděláš, Františku, stále spoileruješ. Což je ale skutečně zlá, zlá, nepěkná věc!

OdpovědětVymazat
  4. To jsou ale ošklivá slovíčka.

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spoilerovat je nevyhra! Kategoricky odmitam poslouchat takove levicove recicky!

Vymazat
  5. A sakra, FF je nadsen = film bude nudna picovina

OdpovědětVymazat
  6. Ad dánska verzia - najprv som myslel, že to bude ďalšia nudná kritika kapitalizmu, ale nakoniec sa z toho vyliahla brutálne skvelá kolonoskopia do myslenia (skôr neschopnosti a naivity) dnešného vykastrovaného západného muža, ktorému maminka a/alebo manželka "odhryzla" semenníky - samozrejme lebo jej ide o jeho dobro..

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fuka je s tou svojou fascináciou Japonskom skôr východný muž.

Vymazat
  7. Fukó prší u vás? To je dobře ne? Aspoň doplníš bazének bez zbytečného utrácení

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O vikendu hodne lidi usetri za napousteni bazenu.

Vymazat
  8. Ad US verzia: nejedná sa o remake, ale inšpiráciu - čo na jednej strane hodnotím pozitívne (aký zmysel má vidieť to isté len v inom odtieni, že). Na strane druhej sa Amíkom podarilo doěbať čo sa len dalo, vrátane nosnej myšlienky pôvodného filmu (to je žiaľ trademark dnešného Hollywoodu). Jediné, čo sa mi na tejto verzii páčilo, že tam hrala Líška, ktorú 2 krát nezastrelili (sorry za spoiler). Inak všetko zlé, napr. chýbal full frontal etc. etc.

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, viděl jsi dánskou i americkou verzi, obě kinematografie jsou spokojené. Tvoje názory či jestli se Ti to líbilo či ne, jsou jako obvykle celkem irelevantní. Příště stejně přijdeš znova.

Vymazat
    2. Vyjimecne s tebou souhlasim. Ohledne tech remaku.

Vymazat
    3. Vyjimecne jsem Liskuv komentar opet ani necetl, jako pokazde.

Vymazat
    4. Lišiak. Keď minuli dvakrát, tretíkrát sa už trafiť môžu. Daj si pozor!

Vymazat
    5. jedna sa pochopitelne o remake, je to ten isty film s rovnakymi postavami a dejom, mierne odlisnym finale. liska netrep kktiny

Vymazat

Komentáře jsou moderovány kombinací umělé a lidské inteligence. Mohou být zveřejněny až po několika hodinách a ty zveřejněné mohou později zmizet. Pokud pošlete stejný (nebo podobný) komentář několikrát, výrazně se tím snižuje pravděpodobnost, že bude někdy publikován.