- Persona 5
- Persona 3
- Dragon Quest 11 S: Echoes of an Elusive Age
- Yakuza: Like a Dragon
- Metaphor: ReFantazio
- Like a Dragon: Infinite Wealth
- Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Fantasian Neo Dimension
- Genshin Impact (není tahová JRPG!)
- Honkai: Star Rail
23.12.24
Podcast: Tahové JRPG videohry
18.12.24
Audio recenze: V dobrém i zlém - 20 %
Učebnicový příklad toho, jak někdo viděl fungující originál ("Sentimental", Španělsko 2020) a natočil jeho český "srandovnější" remake, aniž by chápal proč a jak ten originál fungoval. (Ilča 30 %)
12.12.24
Audio recenze: Lovec Kraven [Kraven The Hunter] - 40 %
11.12.24
Skororecenze: Indiana Jones and the Great Circle
8.12.24
Recenze: Daft Punk & Leiji Matsumoto's Interstella 5555 - 70 %
Za pár dní má v našich kinech (a po celém světě) premiéru "remasterovaná verze" kultovní animované podívané Interstella 5555. A je důležité říct si něco o tom, o jakou podívanou vlastně jde a v čem přesně spočívá ten "remaster".
U zrodu tohoto počinu stálo elektronické hudební duo Daft Punk, které v roce 2001 vydalo své album "Discovery". K písničkám z alba vyšly animované videoklipy, které produkoval Leidži Macumoto, což byl kultovní japonský výtvarník (zemřel loni), který měl na svém kontě mnoho animovaných seriálů, především ze 70. - 80. let (nejslavnější z nich byl asi "Space Battleship Yamato"). Daft Punk ho oslovili proto, že na jeho seriálech vyrůstali, takže výsledné dílo, včetně "jednodušší" retro animace a naivní zápletky zcela záměrně připomíná staré japonské televizní počiny (například slavnou anime "Včelka Mája").
Vskutku husarským kouskem byla ta skutečnost, že když se videoklipy tohoto alba správně seřadily za sebou, vznikl více než hodinový film se souvislým sci-fi příběhem (zcela bez dialogů!), nazvaný Interstella 5555. Ten vyšel v roce 2003 na DVD a později na BluRayi, což mu moc nijak moc nepomohlo, protože od počátku své existence vznikal v "pouhém" televizním rozlišení a jeho mírná vizuální "rozmatlanost" byla součástí jeho retro kouzla. Tuto "původní" verzi tedy můžete na digitálních nosičích získat už více než 20 let.
Tento týden se v kinech objeví 4K remasterovaná verze, která se od původního filmu v ledasčem liší.
5.12.24
Audio recenze: Čarodějka [Wicked - Part 1] - 70 %
27.11.24
Audio recenze: Odvážná Vaiana 2 [Moana 2] - 50 %
25.11.24
Audio recenze: Dozorkyně [Vogter] - 60 %
20.11.24
Audio recenze: Heretik [Heretic] - 80 %
17.11.24
Recenze: After Party - 60%
Mladá studentka Jindřiška přichází domů a zjišťuje, že jejich luxusní dům je v dražbě, všechen majetek v exekuci a její otec se kdesi skrývá a není k zastižení, zatímco matka netuší, co se vlastně stalo a jak otec ty dluhy nadělal, nebo o tom aspoň nechce mluvit. Debutující scenárista a režisér Vojtěch Strakatý nám přináší drama děvčete, které netuší, co si počít.
Existuje vícero českých filmů, které surfují na oblíbené vlně "zakažte exekutory, zrušte dluhy, je to nelidské!" (například Tancuj Matyldo). After Party takovým filmem není. Exekutoři se v něm chovají korektně a slušně a vinu na situaci celé rodiny nese naprosto jednoznačně otec, který neopatrně investoval, i když nevíme jak. A "nevíme jak" je téma, prolínající se celým tímto filmem. Takže nevíme, co vlastně otec komu nasliboval / prošustroval, čemu se vlastně hlavní hrdinka každodenně věnuje (kde studuje a kde pracuje "na poloviční úvazek"), jak dlouho o té finanční krizi věděla matka a co se s tím snažila dělat, kolik činí dluh a do kdy je možno ho splatit, a tak dále. V těchto "nejasnostech" je film tak důsledný, že je to pravděpodobně tvůrčí záměr a ne něco, co bych nutně označoval za jeho zápor.
13.11.24
Audio recenze: Gladiátor 2 [Gladiator 2] - 60 %
8.11.24
Audio recenze: Je to ve hvězdách - 40 %
7.11.24
Audio recenze: Aneta - 40 %
5.11.24
Audio recenze: Architektura ČSSR 58-89 - 90 %
3.11.24
2.11.24
Povídání o novém dokumentu "Music by John Williams" s Jakubem Červinkou
Dopadlo to plus mínus podle očekávání a je to (celkem pochopitelně) určeno hlavně lidem, kterým jméno "John Williams" říká málo nebo nic.
Odkazy na zmiňované podcasty:
- "The Baton" - https://open.spotify.com/show/3p3Gz7uALidExpdpinGpUD
- "John Williams a konec filmové hudby" - https://www.fffilm.cz/2024/05/john-williams-konec-filmove-hudby.html
27.10.24
Audio recenze: Anora - 80 %
21.10.24
Audio recenze: Tajemství smrti - 30 %
17.10.24
Audio recenze: Tatami - 80 %
16.10.24
Audio recenze: Výjimečný stav - 20 %
14.10.24
Audio recenze: Megalopolis - 70 %
10.10.24
Audio recenze: Transformers Jedna [Transformers One] - 50 %
4.10.24
Audio recenze: Substance [The Substance] - 90 %
2.10.24
Videohra: Warframe - 100 % (Host: Jakub Červinka)
30.9.24
Audio recenze: Jiný člověk [A Different Man] - 70 %
Hodně mi to připomnělo "On se bojí" nebo filmy Charlieho Kaufmana. "Jiný člověk" je ale "tlumenější" a první půlhodinu vypadá skoro jako normální film, který možná není úplně podařeně natočený. Teprve pak to začne být opravdu divné a vyjde najevo, že to od počátku všechno byl sofistikovaný plán filmařů a že tím asi chtěli něco říct. (Ilča 70 %)
26.9.24
Audio recenze: Rozzum v divočině [The Wild Robot] - 70 %
23.9.24
Audio recenze: Nikdy se nepouštěj! [Never Let Go] - 40 %
19.9.24
Audio recenze: Konec světa - 60 %
16.9.24
Audio recenze: Duše prokletých [Oddity] - 90 %
11.9.24
Audio recenze: Nepřivolávej nic zlého [Speak no Evil] (2024) - 80 %
10.9.24
A co budete vy hrát 21. října?
Tento post není o filmu, nýbrž o mé oblíbené videohře Factorio, která chystá cosi velkého...
9.9.24
Audio recenze: Chlupatá rodinka [Sasquatch Sunset] - 40 %
4.9.24
Audio recenze: Milé laskavosti [Kinds of Kindness] - 60 %
26.8.24
Audio recenze: Amerikánka - 30 %
20.8.24
Audio recenze: Miki - 60 %
14.8.24
Audio recenze: Vetřelec: Romulus [Alien: Romulus] - 80 %
12.8.24
Audio recenze: Longlegs - 50 %
8.8.24
Audio recenze: Borderlands - 50 %
7.8.24
Audio recenze: Mord - 70 %
6.8.24
Audio recenze: Vlny - 90 %
Film, který patří k tomu nejlepšímu z české kinematografie a snese srovnání s čímkoliv z celosvětové produkce. Některé scény jsou audiovizuálně lahůdkové, všechno funguje jak má a jako bonus je to dokonale pochopitelné i pro diváka, který o tehdejších událostech neví vůbec nic. Mádl chytře využil své filmařské schopnosti, aby to celé působilo ještě velkolepěji, než na co měl peníze. Fanoušek Triera nebo Vachka může namítat, že je to místy až moc hollywoodské, ale já byl velmi potěšen. (Ilča 90 %)